1.384 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Slidgigt i hofterne - foder Slidgigt i hofterne - foder

Kære HG'er smiley

Jeg har i en periode lagt mærke til at min kære hund har trukket lidt på bagbenene i nogle trin, hurtig er blevet træt i kroppen, ikke været så aktiv til AG-træning og har skulle holde pauser midt på trappen (op til 1. Sal). Det skal siges at hun kun er 2,5 år.

Hun har været ved kiropraktor et par gange, hvor der ikke er blevet fundet noget kriminelt.

Jeg valgte derfor at kontakte Virklund Dyreklinik og få Peter Weis til at kigge på hende.

Vi kørte idag den lange tur til Silkeborg og fik Bianca undersøgt.

Diagnosen var klar - fremskredent slideligt i begge hofteled.
Han vil ikke operere på hende i første omgang, så nu hedder det 20 dages smertestillende og nyt foder samt opbygning af musklerne i bagparten ved hjælp af svømning.

Hun skulle gerne kunne fungere som aktiv efterfølgende smiley

Han anbefalede at jeg skulle fodre med Hills Prescription Diet J/D, men må indrømme at sammensætningen af fodret ikke ligefrem tiltaler mig.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvad jer, der har hunde med slidgigt fodre jeres hunde med?

Vh Kathrine Sund.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slidgigt i hofterne - foder
  • #1   11. sep 2013 Hvilken operation foreslog han ?

• #2   11. sep 2013 Jeg bruger J/D og er SÅ glad for det. Min har slidgigt i knæene og en gammel vridskade i ryggen, og jeg har en meget gladere, hurtigere og mere aktiv hund efter, han er kommet på det. Han trives godt på det, skider 2,5 gang om dagen, blank og fluffy pels.
    Jeg er egentlig fuldkommen ligeglad med, hvad foderet indeholder, så længe jeg har en frisk hund. Og det har jeg på j/d

• #3   11. sep 2013 Julie - såfremt hun skal opereres på et tidspunkt, vil man først prøve at lægge guldstykker ind omkring ledene - ellers er vi ude i en hofteprotese.

Julie P - det er netop derfor jeg forhører mig, det jo ikke mig, som skal spise men hunde. Han talte også rigtig godt for fodret, men det skader jo aldrig at forhøre sig ift. Andres erfaringer. Tak for de svar.

• #4   11. sep 2013 Alternativet er at skifte til et godt foder med gode indehold, men så give glukosamin, chondroitin i pulver eller piller. smiley

• #5   11. sep 2013 Kathrine: Det er ikke et særligt godt foder, så du kan jo forsøge dig med tilskud oven på et andet og bedre foder. Min er bare så småtspisende, at jeg ikke kan holde styr på om han ville få nok tilskud

• #6   11. sep 2013 Min er nemlig også meget småtspisende og samtidig kræsen - derfor er det en fordel at tilskuddet er i fodret

• #7   11. sep 2013 Jeg ved ikke noget om foderet, men vi gav vores hund hajfinnebrusk som kosttilskud, enten i pulver eller flydende form, og det gav en betydelig ændring. Vi kunne tydeligt mærke om han fik det eller ej smiley

Kommentér på:
Slidgigt i hofterne - foder

Annonce