1.996 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Slidgigt- Behandling Slidgigt- Behandling

Hej ..

Vores ældste Hund Zoey som er en amstaff på 6 år har fået slidgigt i albuen. Vi har fået af vide at man kan behandle med Cartrophen som er en sprøjte der skal direkte ind i det "syge" område. Det er 4 sprøjter med en ugens mellemrum her når man starter behandlingen op, også er det alt efter hvordan det virker enten 2 sprøjter med en uge mellemrum hvert halve år eller hver 3 mdr.

Nogle der har erfaring med denne behandlings metode?

Min kæreste har fundet en anden behandlings metode hvor de sprøjter guld ind og det er smerte linderne.

"De senere år har vi desuden på vores klinik haft stor succes med smertelindrende guldbehandling af slidgigtramte led, hvilket er et bivirkningsfrit nemt supplement eller alternativ til traditionel smertelindring med steroider m.m. Guldet indlægges ambulant og guldsaltene blokerer de "smerteceller" der reagerer omkring leddet og giver dermed en langvarig aktiv smertelindring." Dette er et uddrag fra en dyrlæge som tilbyder denne behandling? Hvad siger I og er der nogle som har prøvet denne behandling?

Info:
Hun er 6 år og er blevet trænet med, løbet, cyklet med. hun har ikke vist nogen tegn på at have ondt før for en uge siden, og vi har fået taget røngten af hende nu og der er ingen ting i hofterne eller rygge. Hun har en lille smule for stive forpoter. Også har hun slidgigt i venstre albuen, hvor dyrlægen sagde der ingen tvivl om at det kan hun godt mærke og det gør ondt.

Hvad ville I gøre? Give den ene eller ande behandling eller slet ikke give nogen?

Håber der er nogle der kan give mig lidt mere styr på hvad valget skal ende med. smiley Det blev lidt langt sorry smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slidgigt- Behandling
  • #2   2. okt 2014 Okay, jamen jeg læste mig bare frem til at det var smerte behandlede inde på deres hjemme side.

Ja hun har en kurv med to tæpper i så ved ikke helt om det er nok?

• #3   2. okt 2014 Diva(amstaff 7 år) Fik også, pga. slidgigt i den ene albue, lagt guld ind sidste år. Hun haltede en lille smule og det er væk nu smiley Hun får et dagligt kosttilskud til leddene fra Revet. Hun har det super godt smiley

• #4   2. okt 2014 Vi har en hund med gigt her i huset med guld i albuerne. Først skulle hunden på smertestillende i 7 dage for at se om det hjalp, hjalp det ville guldet gøre det samme. Siden guldet blev lagt ind for godt 1,5 år siden har der ingen dage været med halten, og ingen yderligere udvikling været i slidgigten. Der bliver givet tilskud i form af glucosamine, msm, og chrondoitin hver dag. Hvis det om nogle år bliver slemt igen, kan der gives catrophen indsprøjtninger til den tid smiley

• #9   2. okt 2014 Det er helt i orden Lotte og thilde smiley

Okay, er glad for at høre det har virket og folk har haft en god oplevelse med det smiley

Så kunne jeg bare godt tænke mig at vide, hvordan er motionen og hverdagen ? Er den blevet anderledes? Jeg tænker kan jeg stadig træne (lydighed, spring, kaste med bold), løbe, cykle og andre aktive ting med hende når hun har fået den behandling ? Eller har behandlingen så ingen virkning? Hvad har I gjort? Skåret ned på de ting eller stadig det samme?

• #10   2. okt 2014 Hybenpulver virker på mine 2 gigthunde. Oveni det virker massage, waterwalk og øget fokus på kropskontrol.

• #13   3. okt 2014 Okay. Tak for svar.

Jeg ved godt man skal skære ned på de aktiviteter jeg tænker bare om det nedsætter hendes livs kvalitet, for det er jo rigtig mange af de ting hun virkelig elsker at lave. fx at løbe efter bold eller cykle det er hun helt vild med. Jeg ved godt jeg godt kan acceptere hun ikke skal være så aktiv det er bare om hun selv kan og stadig har det godt?
    Det er bare en tanke, kan være jeg tænker for meget over det smiley

• #15   3. okt 2014 Jeg laver alle de ting med hende allerede :). VI går også tit spor som hun også synes er sjovt smiley Men ja vi må jo bare lave noget andet sammen .

Tak for hjælpen smiley .

• #16   3. okt 2014 Nu skal man så også huske på at hunde med gigt skal holdes i gang smiley Jeg går stadig lange ture med Diva, altså ikke 10km men hun kan sagtens holde til en gåtur på 1½ time:) Hun har været med ude at løbe 3 km et par gange og det går fint. Hun svømmer uden problemer, hvilket er noget af det mest skånsomme smiley Hun leger med andre hunde osv:) Vi har ikke rigtig ændret på noget smiley

• #17   3. okt 2014 Okay, tænker også hun får lov til at være med til det man kan se hun kan holde til. Hvis hun selv bliver ved med at gå og er glad så går vi da smiley .

• #18   3. okt 2014 Mine gigt hunde arbejder som altid. De kommer med på job som vagt, går konkurrencer, løber løs, kommer til træning osv

• #19   3. okt 2014 Okay :). det er godt at høre Sarah smiley

• #20   3. okt 2014 Du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere.

• #21   3. okt 2014 Ja, du skal bare spørge løs smiley Men ja, forsæt med at gøre som I plejer smiley I det omfang hun kan holde til smiley

• #22   3. okt 2014 Tak tak :). Jeg skal nok spøger hvis der kommer mere. Jeg tænker vi bare bliver ved som vi gør nu til hun viser noget andet smiley

• #23   3. okt 2014 Du finder ud af hvad hun kan holde til smiley

• #25   3. okt 2014 Jeg tror det er (desværre) ganske normalt at have en hund på 6-7 år som får slid af den ene eller anden årsag smiley Vi farede vild en dag i skoven og havde gået 13km da vi fandt bilen igen. DET var for hårdt.. Der var lige lidt efter den tur, men det gjaldt så også os andre smiley Så fik hun smertestillende en dag eller to og så var det ovre smiley Men cyklingen ville jeg måske også droppe smiley

• #26   3. okt 2014 Hun halter ikke, og det har hun faktisk aldrig gjort. Vi troede det var i hofterne det gjorde ondt i for dyrlægen kunne ikke rigtigt trykke hende på ryggen og tage fat i hofterne, men billederne viste nogle rigtig fine hofter, men en ikke så god albue. Hun viser ikke det gør ondt og har hun aldrig gjort. Hun leger med den bette og løber rundt ude i haven. Men helt sikkert jeg skal være mere obs på hvad hun viser af signaler.

Ja det er også en lang tur, den tur ville jeg også være træt efter :). Ja cyklingen må nok heller stoppe, det gør vi heller ikke så meget i om vinteren smiley .

Tak for hjælpen det er dejligt så mange kommer med indput smiley

• #28   4. okt 2014 Ja det kan man sige der er :). Jeg forsætter også lydighed, cykling og løb det går ikke mere. Så må vi se hvordan det går, vi begynder på Cartrophen behandling på mandag smiley

Kommentér på:
Slidgigt- Behandling

Annonce