{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Bodil Dalsgaard
Bodil Dalsgaard
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682

Problemer med 2 tæver {{forumTopicSubject}}

Hvad ville du gøre: det handler om 3 tæver under samme tag, en tæve på 9 år, hendes datter på 4 år og en tæve på 5 mdr.
Problemet er opstået inden for de sidste mdr. Der har aldrig før været problemer og der har gennem tiden været flere tæver i hjemmet.
Den gamle tæve har altid været den ledende, der har aldrig væretnogen som helst problemer ingen knurren ingen optræk til ballade overhovedet, pludselig som et lyn fra en klar himmel røg datteren på den gamle tæve, ingen forvarsel som vi bemærkede, vi skred ind øjeblikkelig og stoppede balladen på få sek. Efterfølgende fortsatte hundene som om intet var sket.
Vi registrerede ikke hvad hvalpen gjorde eller hvor den var;)
Anden gang så vi optakten hvalpen og datteren legede på plænen de styrtede rundt, den gamle lå rolig på plænen, på et tidspunkt kom ballademagere så tæt på at den gamle rejste sig og i det samme røg datteren igen på sin mor, hvalpen hang i pelsen på datteren og det lød mildt sagt meget voldsomt, der blev smidt en spand vand over dem, det stoppede balladen.
Ingen har fået sår eller rifter af nogen art;) der er intet at mærke på nogen af hundene efterfølgende, hvad ville du gøre? Hvorfor?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med 2 tæver
  • #1   5. sep 2013 Hmm jeg tænker at hvalpen skaber splid?
    Måske beskytter datteren hvalpen.

• #2   5. sep 2013 Muligvis ja, men hvad gør man ved problemet?

• #3   5. sep 2013 Altså hvis det fortsætter ville jeg få en prof til at se på dit hundehold og se hvad det er der sker. De kan jo fortælle præcis hvad problemet er og hvad der sker og hvordan I løser det.

Du skal bare have i baghovedet at det KAN ende med at de ikke kan samme fremover.

• #4   5. sep 2013 Det kan os "bare" være lidt fnidder indtil der er ro i flokken igen, det er svært at vide uden at have set hvad der sker.

• #5   5. sep 2013 Der har før været flere tæver i "flokken" aldrig nogen problemer smiley mine tanker går lidt på om det er fordi den gamle tæve er ved at blive gammel;(
    Men løsningsforslag?

• #6   5. sep 2013 Mit bud, da jeg læste det, var egentlig også lidt, det du selv er inde på. at Kleo er ved at blive gammel.

Jeg har ingen brugbare løsninger, desværre.

• #7   5. sep 2013 Det er ikke spor sjovt jeanette smiley min lille gamle stolte hund skal ikke bestemmes over af sin datter:(

• #8   5. sep 2013 Vi har prøvet det samme.. tæverne har gået sammen i 3 år og så startede små slåskampe, der kunne standses med råb. Dog tiltog de slåskampe gradvist og nu går de ikke sammen. De kan sagtens stå på hver side af et børnegitter uden problemer, men vi tør ikke lade dem gå sammen. Et par gange har den ene smuttet ud til den anden uden der er sket noget, men vi holder dem adskilt resten af deres liv. Den ene en rottweiler tæve på snart 10 år og den anden en schæfer tæve på snart 8 år. De skal ikke leve den sidste tid af deres liv med risiko for at komme op og slås. Det kan man ikke byde hundene synes jeg, så hellere lade dem gå hver for sig. Vi kunne også arbejde på det med risiko for at de igen slås, men det har vi droppet...

Det kunne jo være at den gamle har ondt et sted, så det er derfor tingene går galt... jeg tror, at det er sådan det er gået galt her. Så mit råd er at holde den gamle adskilt fra de yngre så hun da får nogle gode år til sidst uden at skulle leve med risiko for slåskampe.

• #9   5. sep 2013 Jeg har stået i den med Nova og min gamle tæve Jessie. Hun havde været Novas plejemor.
    Da Nova var klar på at overtage var den gamle blevet "gammel og Nova gav det et skud. Det resulterede i slåskampe. I starten som du beskriver dem uden rifter men seriøsiteten tog til og det blev værre og værre. Sidste gang skulle jeg til julefrokost og gik ud af døren. da nøglen sagde klik brød helvede ud på den anden side af døren. Den tid det tog at åbne døren igen kostede 6000,- på den ene og 7000,- på den anden. Samme dag overtog min svigermor den gamle. de 2 kunne ikke være i samme rum igen. Jess var 6 år ældre end Nova. Nu har jeg en tæve flok på 4. Og Nova sidder tungt på magten. Hun har opbakningen fra os og der er en vis styring for at undgå konflikter og situationer der kan skabe tvister. Tæver der rager uklar kan ikke sammenlignes med hanhunde.

• #10   5. sep 2013 Jeg ville træne lederskabs øvelser. Vise dem at du er og bliver lederen. Så burde de ikke skulle kæmpe indbyrdes, for du bestemmer.
    Kender en der gjorde det med stor succes.

• #11   5. sep 2013 Ja Annette j hvordan ville du så gøre? Hvilke øvelser taler vi om?

• #12   5. sep 2013 Nej Bodil, det er det bestemt ikke smiley

• #13   5. sep 2013 Er hvalpen ved at være kønsmoden? Der må være sket noget i flokken, som ændrer hierarkiet en smule.
    Jeg tror jeg ville give dem oplevelser hver for sig, og så prøve at ride stormen af til hvalpens hormoner har nået et tåleligt niveau igen.
    Du må være obs på om den gamle hund har smerter eller andet som får den til at virke svag, hvormed næste led naturligt vil overtage pladsen i flokken.

• #14   6. sep 2013 Begynder den gamle at vise tegn på alder? Her overtog en yngre tæve kommandoen da den ældste tæve begyndte at blive blind. Det foregik dog helt uden klammeri. Og jeg kan den dag i dag ikke fortælle dig hvordan det skete, på trods af at jeg iagtog hundene før, "under" og efter...

Måske begynder den yngste at blive kønsmode , den ældste begynder at vise tegn på alder, så midtertæven bliver i tvivl om sin position, og reagerer udad? Det er kun et gæt... Har ingen ide.

Kommentér på:
Problemer med 2 tæver

Annonce