2 problemer {{forumTopicSubject}}
hej derude...
jeg har en mopshvalp på 13 uger... i starten kunne han sagtens holde sig hele natten for derefter at komme ud og tisse kl ca 6 o morgenen.... (hvilket vi self var positivt overrasket over) men her de sidste par uger skal han minimum op en gang om natten for at tisse. og jo self går vi ned med ham, men vi ville da gerne undvære det...
vi mødte så en kennelejer der sagde at han tog alt væske fra hundene kl 18 om aftenen og så skulle de ikke tisse om natten.... er det ok eller? for ved ikke helt hvad jeg selv mener om det?
andet spørgsmål: han er begyndt at trække når vi går tur, så stopper jeg op og venter til at snoren bliver løs, og han kommer som regel hen til mig med det samme.. (fordi han har fundet ud af at så går vi videre når han gør det) men med det samme jeg går igen trækker han såå meget at han næsten kommer til skade med halsen... ved godt at det kræver meget tålmodighed, men han virker ikke rigtigt som om han forstår det? han forstår jo som sagt godt at hvis han laver snoren slap så går vi videre men ellers ikke...
jeg vil gerne på forhånd frabede bagkloge og lede kommentarer men derimod tage mod gode råd og kritik med kyshånd
maj 2007
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 406
Altså personligt synes jeg det ville være synd for hunden den ikke kunne drikke noget fra kl 18, frem til næste morgen...
At i skal op om natten er hvad man må forvente af så lille en hvalp. Jeg fik engang afvide af min dyrlæge at de ikke kan holde sig før de er mindst 4 mdr, så at i må ud den ene gang er jo til at leve med.. Mern forstår helt klart godt i gerne ville undvære at blive vækket *smiler*
Men tag en dag af gangen, og så tror jeg i løbet af kort tid det nok skal komme med at sove igennem hele natten..
Med at trække så gør du det helt rigtige, husker du at rose helt vildt når han kommer tilbage??? Han er kun 13 uger, så hvis du fortsætter i samme gode stil som nhu, så bliver det ikke noget problem for dig =O)
Held og lykke med den lille hund, synes bare de er så skønne mopperne =O)
MVH kristina
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 220
jul 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.966
Med hensyn til at trække, så har Boris aldrig lært at lade være, og jeg har også forsøgt mig med blandt andet det med at stoppe og lade snoren blive løs. Men det hjalp ingenting, så nu har vi en sele på ham. Ikke at det hjælper så meget på trækkeriet, men det skåner hans hals og nakke.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 228
maj 2007
sep 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 453
sep 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 453
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Det med natte tisseriet plejer at stoppe ved 4 mdr. alderen.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Ikke at jeg fratager min hund "retten til frisk vand" - Men det er da ikke i alle tilfælde slemt at fratage dem vandskålen... Har selv oplevet min egen hun slubre vand i sig i alt for store mængder ad gangen. Gerne når hun er ophidset, eller stresset. Når jeg kan se, at hun bare drikker "for at drikke" stopper jeg det.... -Tager ikke vandskålen, men afleder hendes opmærksomhed - men kunne da godt finde på at snuppe den, hvis hun blev ved...
Men Michelle; Synes heller ikke det er en god idé med en lille hvalp... Man kender endnu ikke hunden ordentligt, og skal først lige lære at "aflæse" sin hunds signaler -før man evt. burde gøre det... -Men du kan evt. sætte uret til at ringe om natten, og så gradvis (langsomt) forøge tiden - før den kommer ud.....
Det med at trække kender vi kun alt for godt..... Efter at Trøffel havde trukket rundt med os i godt 1/2 år, og vi mente at vi havde prøvet ALT, fandt vi ud af hvad virkede. Vi gav ALT ALT for mange kommandoer: Gå pænt, nej, ikke trække, plads, gå plads, puha, dygtig, det var godt..... Det kan en lille hundehjerne slet ikke rumme...
Aftalte med kæresten at træne i 10-minutters intervaller hver dag, og vi skulle kun bruge kommandoerne "gå pænt, nej, og dygtig... Den måde du gør det på tror jeg er helt suveræn - mit eneste forslag ville være at putte 1-2 simple kommandoer på, som hunden forstår.... - Det virkede på Trøffel - helt fantastisk.... (Vi har så bare ikke holdt det helt ved lige - og i søndags fik jeg revet en negl af min tå, fordi fru hund trak afsted med mig - så endnu et råd...bliv ved med at træne det:-))
maj 2007
2 problemer