{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.124 visninger | Oprettet:

Aflivning {{forumTopicSubject}}

Vi har i dag måtte aflive vores dejlig hund pga. sygdom. Det har været et par hårde dage og der er blevet stortudet. Min mand kørte ham til dyrelægen alene, da han gerne ville sige farvel alene og hverken vores dreng eller jeg ville med. Men da han kom hjem med Holger var han dybt rystet. Det var startet godt, Holger elskede at komme til dyrlægen (flere mennesker der vil klappe og hundeguf) så han gik glad med ind. Første sprøjte gik fint og min mand holdt ham i poten til han sov. Så gik han ud fordi det blev for hårdt. Da han var kommet ud, gav de Holger anden sprøjte og da kunne min mand høre han skreg højt. Og længe. SÅ højt at dyrelægen lukkede vinduet ud til gaden. Efter noget tid blev der ro og min mand kunne komme ind og få ham med hjem, så vi kunne få ham begravet. Jeg har aldrig oplevet problemer ved aflivning! Og dyrelægen havde ikke sagt noget om det til min mand. Er SÅ ked af at vores dejlige hund ikke bare fik en fredfyldt død, men måske har vågnet og været angst og haft det forfærdeligt. Vi har gjort alt for at afskeden skulle være god og værdig, han er blevet forkælet de sidste par dage så det hele skulle være godt. Min mand er helt knust over det endte sådan.
Er der andre der har oplevet det? Jeg har før fået hunde aflivet og det har været helt stille og roligt. Er glad for vores dreng på 11 ikke var med.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning
  • #1   5. sep 2013 Mit bud er, at dyrlægen har givet forkert dosering af sovemidlet! Det er ikke acceptabelt. Måske er hunden vejet forkert forud for doseringen? Hvem vejede ham?

Vores Lúa skreg også når hun blev bedøvet. Det er en naturlig reaktion for at holde sig ovenpå, og det ses fx hos stærke hunde, som ikke bare giver op.

• #2   5. sep 2013 Pueha, hvor må det have været en grim oplevelse smiley Ja, sikke heldigt jeres dreng ikke var med, sådan en lyd glemmer man ikke bare lige smiley
    Tanker herfra smiley

• #3   5. sep 2013 Dyrelægen vejede ham inden aflivning for at de skulle være sikre på vægten. Han var jo en stor hund, så vi ville være helt sikre.

• #4   5. sep 2013 Puha da smiley

Det har jeg ikke hørt om før (heldigvis)

• #5   5. sep 2013 Det var en grim oplevelse, at få med oven i alt det andet. Det kan man godt undvære i den situation.

• #6   5. sep 2013 Det KAN ske at man støder på dyr, der har en højere tolerance overfor midlerne end hvad man normalt går ud fra. Det er nok ikke så ofte, men det sker altså.
    Jeg skulle engang have aflivet et bette marsvin med hjertefejl, og hun endte med at måtte få dobbelt dosis (hvis ikke mere).

• #7   5. sep 2013 Jeg ville bede dyrlægen om en forklaring, for det lyder godt nok som om han ikke har givet høj nok dosis af sovemidlet, sådan som du forklarer det.
    Øv for en oplevelse.

• #8   5. sep 2013 Malene: Ja det tror jeg også det ender med. Når vi er færdige med at sørge. En ting er helt sikkert hverken vores kat, chinchilla eller evt. kommende hund skal ned til den dyrlæge. Vi har kun brugt dem fordi vi boede i byen, men det er slut nu.

• #9   5. sep 2013 Det er synd for både jer og hunden at udgangen skulle være sådan i hvert fald.

• #11   5. sep 2013 Malene: Ja det var ikke sådan det skulle have været. smiley

• #13   5. sep 2013 BadeTøflen: Er ked af at høre at du har oplevet det samme. Det fortjener ingen!
    Det er jeg sikker på han gør, hans bror (som han ikke har set siden de var små) tog turen sidste år, så er sikker på de holder genforeningsfest. smiley

• #14   5. sep 2013 Det var godt, at jeres søn ikke oplevede det. smiley

Vi har haft en kat engang, der blev aflivet uden forudgående bedøvelse, og da var vores ældste dreng til stede. Det gør vi aldrig igen. Det var den værste oplevelse nogensinde.
    smiley

• #15   5. sep 2013 Susanne: jeg troede ikke at man måtte aflive dyr inden en forudgående bedøvelse.

• #16   5. sep 2013 Om man må eller ej, er jeg ikke inde i, men hun var meget syg, og hendes lidelser skulle stoppes hurtigst muligt.

Men det så ekstremt voldsomt ud, da hun hev efter vejret, virkede nærmest til at blive kvalt og blodet væltede ud af munden på hende, da hun havde blod i lungerne. Hun var ved at vælte ned af dyrlægens bord, fordi hun væltede sådan rundt smiley

• #17   17. sep 2013 Vil lige komme med en update. Vi har talt med dyrlægen og han var ked af det der var sket. Men han sagde at han altid overdoserer helt vildt og Holger havde fået hvad der skulle slå et dyr på 150 kg ud. Det som var sket var en refleksreaktion fra kroppen og han sagde at der i flg. forskellige undersøgelser var bevis for at der ingen bevisthed var hos hunden, når den slags skete. Det var som når en høne basker med vingerne efter hovedet er hugget af. Men han sagde også at han kun havde aflivet fordi det var det vi bad om. Han ville anbefale os en anden gang at få fat i en jæger. Det ville være traumatisk for både jæger og os at se vores hund blive skudt, men det ville gå stærkt og der ville ikke være risiko for der skete det samme som ved en 'overdosis'.
    Vi er lidt mere ok med forløbet og trøster os med "der var ingen bevidsthed bag". Men vi vælger stadig en anden dyrlæge til vores dyr fremover!

• #18   17. sep 2013 Det var godt smiley

• #19   17. sep 2013 Da jeg fik aflivet min dalmatiner i april skreg han simpelthen så højt ved den første sprøjte smiley Det var så grimt og det væreste jeg nogensinde har oplevet...

Efter denne kæmpede han en kamp og "fløj" rundt i hele lokalet. Jeg kunne slet ikke berolige ham før han var så døsig så han ikke kunne stå.

Håber aldrig jeg skal opleve det igen smiley

• #20   17. sep 2013 R.I.P Pletpølse: Åhh hvor lyder det væmmeligt! Håber aldrig nogen skal opleve det. smiley Masser af gode tanker.

• #21   17. sep 2013 Det var simpelthen så væmmeligt og jeg sagde faktisk til mig selv, jeg aldrig ville have hund igen. Ville ikke byde mig selv at gå denne tunge vej igen smiley

Men det at have hund kunne vi så heller ikke klare, så en lille ny kom til familien 4 mdr senere smiley

Han havde ellers aldrig sagt noget som helst til sprøjter i hele hans liv, så det var en trist måde at sige farvel til ham på smiley

• #22   17. sep 2013 Min vågnede op igen efter aflivningen og måtte få en aflivningsprøjte mere.

Den slags fejl må bare ikke ske :o(

Men rart at det ikke burde være et bevidst skrig... Varme tanker til jer :o(

• #23   17. sep 2013 Min dyrlæge advarede faktisk mig om at man i sjældne tilfælde kunne opleve hunden lavede en pludselig bevægelse/refleks, hvis den sidste sprøjte bliver stukket direkte i hjertet.

• #24   28. sep 2013 Er så glad for at min den gamle Golden, bare faldt i en dyb søvn efter den første sprøjte og og da dyrelægen stak den anden i ham var der heller ikke noget, mig og min mor var ude og få det gjort. Dyrelægen var rigtig dygtig, jeg var ikke særlig gammel der og dyrelægen forklarede og forklarede, lod mig lytte på hans hjerte indtil det stoppede og så fik jeg til sidst lov til at give ham et kys på kinden lukke hans øjne og give ham en bamse som holdte et hjerte hvor det stod "Love you FOREVER and ALWAYS"
    Boomer fik en fredfyldt død..

Kommentér på:
Aflivning

Annonce