Skal / skal ikke sælge min elskede hund! {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Jeg står i en situation, hvor jeg virkelig er blevet i tvivl, om det bedste for min elskede hund, vil være at sælge ham.
Da jeg i sin tid fik ham boede vi i lejlighed på 1. sal, og det trivedes han super godt med. Jeg har nu boet med ham hjemme ved min mor i 6 mdr., hvor han har vænnet sig til både hus og have, og selskab hele dagen. Han har næsten ikke været alene hjemme i de 6 mdr., da min mor går hjemme.
Jeg er så nu endelig flyttet i egen lejlighed igen, og har boet her snart en måned med Lui. Det er en lejlighed på 70 kvm og lille have til, så der er masser af plads. Men samtidig er jeg igen også startet op på studiet, og Lui er derfor alene hjemme 8 timer igen hver dag, som han også var som lille.
Dog virker det ikke rigtig til han trives med at være flyttet tilbage i lejlighed. Han virker rastløs og til tider piver han også meget. Han er begyndt at gå når jeg tager afsted om morgenen, og virker stresset når jeg kommer hjem igen.
Jeg har snakket med min mor, om det kunne være en mulighed at han kunne komme ud og bo hos dem. Det kan han godt, men det kan ikke blive permanent. Så det vil betyde at han igen på et tidspunkt skal flytte. Jeg er færdiguddannet om 4 mdr., og derefter starter en hverdag hvor jeg skal flytte sammen med min kæreste og hans hund, som Lui i øvrigt trives rigtig godt sammen med.
Jeg står nu, og kan slet ikke finde ud af, om jeg skal lade Lui flytte hjem til min mor 5 mdr, for at han så igen skal flytte, når jeg flytter over til min kæreste. Og om det vil hjælpe på hans stress over at være alene hjemme, når han kan være det med en anden hund. Når vi er der ovre er der ingen problemer med rastløshed eller piveri, der leger han glædeligt med Ronja, og virker ellers rigtig tilpas.
Det andet alternativ er jo at finde en familie der kan give Lui det han har brug for i hverdagen, selvom det virker utrolig uoverskueligt at skulle sige farvel til min lille vaps :'/
Jeg håber nogen har et godt råd eller måske endda nogle erfaringer??
Sandra
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 4
Der går desværre ofte flere uger mellem vi er der ovre, der er langt fra Aalborg til Korsør.
Og vi har svært ved at vurdere om det vil blive bedre når vi flytter sammen, eller om Lui stadig vil være stresset når de skal være alene. Sidst vi var der ovre begyndte det nemlig også at give lidt problemer selvom de er to.
Det er en super træls situation, jeg har jo på ingen måde lyst til at skulle sælge. Men det vil også være synd hvis det ikke kommer til at fungere når vi flytter, og han så skal have yderligere en flytning. Det er jo ikke nemt for sådan en lille størrelse at forstå hvad det er der sker.
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 14
Det er hårdt I know, men man kan ikke bare sådan skille sig af med sin familie fordi han er ulykkelig og du skal se 4 mdr frem i tiden. Måske du kunne få en til at komme og gå en tur med ham hver eftermiddag.
sep 2012
Tak for jeres råd, nogle gange er det bare rart at få lov at slippe frustrationerne ud
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
sep 2012
Ja, jeg har trænet med ham igen efter flytning, og de første par dage gik det okay. Men han gøer nu - naboen siger dog det er blevet bedre. Men hvem ved, det kan også være det går bedre om 14 dage når det egentlig er planen min mor skal hente ham. Lige nu nyder jeg bare at han er her, det er jo aldrig sjovt at skulle undvære sin vaps, og 4 mdr bliver lang tid!
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
Skal / skal ikke sælge min elskede hund!