{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Voksen foder-hvor tidligt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo lille Zoey som fylder 8 måneder her d.13 og så Cody på 2 1/2, har altid delt deres foder op da Cody er kastreret, så han fik voksen og hun fik hvalpe..

Men det er simpelthen nærmest umuligt at sørge for de ikke æder hinandens, så jeg valgte bare da jeg løb tør for voksen foder at lade Cody spise hvalpe foder, da han har et højt energi behov alligevel og ikke tager et gram på..

Men lille Zoey er jo en smølf, altså højde/vægt mæssigt er hun ekstremt lille. Hun er i perfekt foder stand, men hun er MEGET lille.. Nok nærmere størrelsen på en chihuahua end en chinese crested..

Så jeg gik lidt og tænkte på om hun skulle forsætte på hvalpe foder længere? De får p.t kingsmoor pure, da Cody har allergi.. Men hvornår kan jeg ca. satse på at skifte hende over på voksen foder?

Mener nemlig Cody fik voksen foder da han blev de der 9 måneder. Men Zoey er bare en smølf, så blev lidt i tvivl om hun skal have hvalpe foderet længere?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksen foder-hvor tidligt?
  • #3   27. aug 2013 Det egentlig ikke fordi de mangler fedt. Men det bare besværligt med hvalpe og voksen foder fordi at Cody er typen der spiser løbende hen af dagen, hvor Zoey hun æder nonstop hvis hun kan få lov.

Har også overvejet at prøve Essentials, men ville egentlig vente til hun også kunne få voksen foder, så jeg ikke havde 2x kæmpe sække.

Zoey bliver nok bare ikke særlig stor, hun er kun liiige knap og nap indenfor standarden højde mæssigt.

Men så tror jeg at jeg vil skifte over til voksen foder når de er færdige med hvalpe udgaven. Tror også hun er ved at være færdig udvokset, hun har ihvertfald ikke vokset særlig meget på det sidste smiley

• #4   27. aug 2013 Pjevs på 5 1/2 mdr er på voksenfoder, senest når hvalpen når sin voksen højde skifter jeg;)

• #5   27. aug 2013 Jeg synes bare det svært mht voksen højde, det var nemlig det jeg gik udfra med Cody..

Men fordi Zoey er så lille bitte både vægt mæssigt og højde mæssigt, så var jeg i tvivl om hun skulle forsætte.. Hendes figur er pæn og foderstanden er også super. Men hun er bare ret så lav. Så var lidt i tvivl om hvor meget hun ville vokse endnu, hun er kun lige knap de 23 cm, som er det laveste de små være ifølge standarden. Men hun er jo snart 8 måneder, så hun burde efterhånden have nået sin fulde højde.. Hun har også været igennem sin første løbetid.

• #8   27. aug 2013 Okay, jeg vidste faktisk ikke man kunne få de små sække, troede kun man kunne få prøveposer derinde.. Men det vil jeg kigge på så.

Ifølge de opdrættere jeg har talt med, så er Zoey vist færdig vokset i højden. Så tror jeg vil lade hende gå over på voksen foder nu når vi langsomt løber tør for hvalpefoderet.

Det er jo rigtig smart at hun selv laver mindre poser, specielt fordi jeg netop ikke gad have 2 forskellige poser åbne, når nu de er så store. For de spiser sgu ikke så meget de små hunde, så det ville nå at blive temmelig kedeligt inden de kom ned til bunden af de store sække.. Tak for rådet. Vil straks kigge ind på foderxpressen smiley

• #9   27. aug 2013 Jeg supplere også med råt, minimum 1 gang om ugen får de noget lækkert fra slagteren og de får også gerne vådfoder engang imellem. Mest for det ikke skal være så kedeligt det hele og de lever helt op og bliver helt vildt lykkelige når de får råt kød smiley

Kommentér på:
Voksen foder-hvor tidligt?

Annonce