{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Naboens hunde {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at jeg er GODT TRÆT AF naboens hunde efterhånden. Vi i et parcelhuskvarter, med huse og haver tæt op af hinanden - intet problem.

Nu er det bare sådan, at naboen er begyndt at passe sin søns to cairn terrier - og jeg siger jer de gør. Uanset hvilken lyd der kommer, så hører man de to hunde galpe op, og eftersom vi bor så tæt op af hinanden, kan man høre det ligeså tydeligt.

I starten var det kun en gang imellem de passede hundene, helt i orden. Nu er det flere dage om ugen, og jeg bliver simpelthen sindssyg.

For nu kommer problemet. Silje er fuldstændig ligeglad når andre hunde gør, det rager hende en papand. Men lige naboens to hunde, får hende til at tænde helt af, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. I starten fungerede det at sige "nej" eller "shh" men det lystre hun ikke længere. Hun gør og gør, samtidig med at de to cairn terrier har en fest ude på terrassen, mens jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Hvad skal jeg gøre?

Det er ikke en mulighed for os, at indlære kommandoen at halse, hvorefter hunden skal lære at være stille.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboens hunde
  • #1   25. aug 2013 Snakker pænt med naboen? så må de jo tage rappenskralderne ind hvis de ikke kan begå sig ordentligt når de er ude, så naboerne ikke får pip..

• #4   25. aug 2013 Har forsøgt at snakke med naboerne, de ser intet problem i at hundene gør, da det jo er naturligt for en hund at gø.

• #5   25. aug 2013 Jeg har samme problemer med visse naboer. Om har altså aktivt sat ind for at lære Reiki ikke at gø når han hører andre gøre det (det kan lade sig gøre -osse uden at lære hunden at halse først). Det er ikke 100% afvænnet, men i hvert fald 95% og det er jo tilstrækkeligt til ikke at genere naboer, og til ikke at drive mig til vanvid.

Med den ene nabo, som har/havde hunde boende i hundegård,hvor de så gøede både nat og dag, virkede det at smide et print af paragrafferne omkring støjgener (bl.a. at man kan tvinges til at holde sine hunde inde) samt en lile folder jeg printede ud fra en dyreværnsorg hjemmeside (jeg mener det var DB er ikke 100% sikker) som handler om at det er dig og ikke naboerne der har valgt at have hund.
    Efterfølgende tror jeg ikke længere begge hunde bor ude... i hvert fald hører jeg kun 1 hund gø derovre (ør var det to stk) og når det sker, bliver det osse stoppet, så den ikke står og gør i evigheder.

Vi har så andre naboer med hunde som desvære osse får lov at gø og gø i timevis og på alle tider af døgnet, og de er altså ikke lige så gode til at opfatte hintet. Så her må man leve med det eller gøre alvor af at melde det... sidstnævnte har jeg så ikke gjort (endnu) for vil jo helst ikke ryge i klammeri med alle hundejende naboer smiley
    De har så heller ikke være modtagelige for personlig henvendelse om problemet -den ene gør kun i dagtimerne når de er på arbejde og derfor ikke hører det, og de mener derfor slet ikke den gør. De andre mener ikke det er te problem, de har jo lov at gøre (og larme) som de vil på egen grund var kommentaren

• #6   25. aug 2013 Du får min fulde sympati smiley Vores nabo har også en cairn terrier og den gør simpelthen også hele tiden. Det er ekstrem belastende smiley

Det er blevet en smule bedre, men den er også 8 år nu....

Det må ligge til racen...

• #7   25. aug 2013 Tror nu mere det ligger til manglende opdragelse. Der er masser af "gøende racer", men fælles for dem alle er altså at med passen træning/opdragelse kan man godt lære dem at de ikke skal gø hele tiden.

Min mor har haft cairn og jeg har en veninde hvis mor opdrætter dem. De er da godt nok ikke lydløse, men jeg har aldrig oplevet decideret gø-problemer ved nogen af dem. De kan sagtens lære at tie stille

• #8   25. aug 2013 altså. jeg har også to Cairner, og de får da under ingen omstændigheder lov at stå og galpe, det gider jeg simpelthen ikke høre på! det kan sagtens lade sig gøre at dæmpe hysteriet, det er et spørgsmål om vilje og konsekvens
    slut prut.

• #9   25. aug 2013 Stakkel smiley
    Da jeg boede i Silkeborg havde jeg også en nabo med to stk cairnere. Avs!
    Bare jeg kom til at nyse i min egen have, så kunne disse to hystader flippe skråt og larme. De var også sådan cirka altid i haven!
    Det var især belastende fordi jeg SKULLE den vej forbi når jeg skulle handle ind, eller med bussen. Så havde tit mega dårlig samvittighed for de andre naboer, når jeg sneg mig forbi denne have, men det var som amen i kirken - de fór hen til busk-hegnet og lød som om de åd mig levende :s
    Engang blev jeg så arrig på de hystader der (især fordi min egen daværende hund hadede at gå forbi der og blev meget utryg), så jeg råbte arrigt af dem, "så klap dog i møgkøtere!!!" - for så at opdage at ejeren i dagens anledning stod i døråbningen i havedøren smiley ups... Men så vidste hun da hvad jeg mente om deres hunde...

Tror dog ikke det racens skyld. Javist er den da gøende, men er enig med MLA, det KAN trænes væk, hvis man er konsekvent!

Kommentér på:
Naboens hunde

Annonce