{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

HD og Trapper? Border collie. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står i en kæmpe jungel.. Er så forvirret... Får en hvalp af racen border collie primo november... Jeg bor på 2. Sal og er i tvivl om jeg skal belaste min egen ryg og bære hunden op til den er et år, eller om jeg godt kan lade hvalpen gå det den selv orker? Uden at den skulle tage skade og få hd.. ? Nogle der kan hjælpe mig ud af denne store jungel :)?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD og Trapper? Border collie.
  • #2   10. aug 2013 Du må belaste din egen ryg smiley Vil dog sige at hvalpen også skal lærer trapperne at kende, så den ikke er bange for dem eller noget når den selv skal begynde at gå op og ned smiley Når den skal lære trapperne at kende er det bedst den går op smiley

• #3   10. aug 2013 Jeg ville ikke sætte en dato på.

De trappetrin hunden ubesværet kan gå selv, ville jeg lade den gå.

Jeg syne det er lige lovligt meget hysteri med det der - og det beskytter de forkerte, nemlig opdrættere, der laver hunde, der ikke kan holde til livet.

• #4   10. aug 2013 Enig med CH!!

• #8   10. aug 2013 Kato ville tit selv gå op af trapperne, så han fik lov de dage han ville også bar jeg ham de dage de var glatte eller han virkede træt. Han er godt nok en Dsg så han er nem at løfte men han fejler nu ingenting og han gjorde det det første halve år.

• #9   10. aug 2013 I starten skal i jo ned mange gange, sådan er det jo i hvalpetiden, de kan altså ikke holde sig ret længe, og en god renlighedstræning kræver det arbejde. I den tid ville jeg absolut bære den, trapper til anden sal er temmelig mange for hvalpeben.

Herefter ville jeg bære den så længe jeg kunne gøre det nogenlunde ubesværet, og derefter få fat i en sele med håndtag i ryggen. Selen gør, at du både kan styre tempoet, som skal være langsomt ned af trapper, det skåner leddene mest muligt, og at du kan tage lidt af vægten/belastningen fra hundens ben.

Men selv en unghund skal kunne klare at tage trapper, hvis den ellers er sund og rask, du skal bare vejlede den til at gøre det i et fornuftigt tempo.

• #10   10. aug 2013 Det er faktisk sjovt der er så mange meninger omkring lige det med trapper! Og hvorfor jeg ikke får en unghund er simpelthen for at jeg vil kunne præge dens opdragelse fra dag 1. Og så skal jeg gerne kunne træne den til formålet jeg vil benytte dens og mit venskab til - agility. smiley og i min familie har msn altid en hund fra hvalp:) begge forældre har A hofter, så regner med at bære lidt på den i hvalpe tiden, og så lære den trapper. Ville mest høre andres erfaringer og råd sng dette emne:)

Kommentér på:
HD og Trapper? Border collie.

Annonce