{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.913 visninger | Oprettet:

Hund vil ikke tisse efter operation {{forumTopicSubject}}

Hej i kloge smiley

Min hund Nemo blev i dag opereret for løs knæskal på venstre bagben.
Han blev luftet ved 7 tiden i morges, og tissede kun 1 gang lige da vi gik ind til dyrlægen kl kvart i 9. Så hentede vi ham ved 14 tiden og var hjemme ca 15.30. Da vi hentede ham satte vi ham ved et træ, i håb om at han ville tisse, men det havde ingen interesse. Da vi kom hjem prøvede vi 2 steder, også uden interesse smiley nu har jeg været i haven med ham 2 gange siden vi kom hjem og han tisser stadig ikke. Han står bare og ryster. Hans mave er helt spændt, og han spiste en hel portion mad da vi kom hjem.
Skal jeg bare acceptere det?
Han skal normalt ud hver 4-6 time


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund vil ikke tisse efter operation
  • #1   7. aug 2013 Sagde dyrlægen ikke at hunden skulle faste indtil aften? Det synes jeg de plejer at sige.
    Får han smertestillende? Det lyder til at han har ondt. Og måske kan han ikke koncentrere sig om at tisse pga smerter. Det er meget vigtigt at han får tømt blæren i dag.


  • #2   7. aug 2013 Han har muligvis tisset under operationen, men selv om han skulle fast inden, havde han forhåbentlig adgang til vand hele tiden?

    Det kan sikkert gøre ondt at lette ben efter en sådan operation.
    Skal det opererede ben løftes, gør det ondt, og skal vægten hvile på det (mens det andet løftes), gør det også ondt.

    Hvad får han af smertestillende? Det er nemlig vigtigt at holde ham godt smertedækket.
    Mine hunde fik efter operation ordineret Meloxidyl i ni dage.

    Med mindre hans urinrør er tilstoppet, skal han nok tisse, når han ikke kan holde sig længere.



  • #3   7. aug 2013 En af de ting jeg finder vigtig efter en operation er at de tisser. At spise, drikke osv skal nok komme.



  • #4   7. aug 2013 Det var ikke så smart den spiste en ordenligt portion. De skal have små måltider - så er man også ret sikker på ikke at lave rav i den.

    Tit er det fordi hunden ikke er smertedækket nok - det er jo forskelligt hvordan hver hund reagerer.

    Men hvis han intet har drukket, så er det mere forståeligt.


  • #5   8. aug 2013 Kan man få en opdatering...Hvordan går det med hunden??

Kommentér på:
Hund vil ikke tisse efter operation

Annonce