Sur når hun møder andre hunde {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Hun er en Boston Terrier og er snart 7 mdr, hun er begyndt når hun ser en anden hund at 'lægge' sig ned på jorden på maven klar til spring. Når så den anden hund kommer for at hilse så springer hun op og knurrer og 'angriber' samt viser tænder. Det lyder meget voldsomt!
Begge hunde er i snor, hvis jeg siger bestemt nej til hende så holder hun op kort, men der skal gentagne nej-kommandoer til.
Jeg ved ikke om det er fordi hun er i snor eller hvad. Hun kan sagtens med andre hunde, men der er de også uden snor.
De hunde som hun hidser er nogen som hun har mødt før også i snor hvor der ikke har været nogle problemer. Jeg ved ikke om det evt kunne være noget pubertet eller ligende??
Håber der er nogen af Jer som kan komme med lidt input, og beklager hvis det er blevet besvaret før
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 43
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 384
Med din teknik "plejer" du den dårlige adfærd og evt. forstærker usikkerheden/nervøsiteten ved at pylre om hunden imens den hjerne er i denne sindstilstand.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 384
OK, jeg tror vi forstår hinanden. ;)h
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 43
Jeg vil prøve igen næste gang vi møder en hund at sætte mig ved hendes side. Jeg har dog prøvet det før uden det store held
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
jun 2012
Følger: 40 Følgere: 41 Emner: 6 Svar: 48
1: Ha - for hunden - værdifulde godbidder med på tur - Kød fx
Når du ser en hund som du gerne skulle få øje på før hende samt holde dig så langt fra, at hun ikke føler for at udbryde. Når hun så kigger og får set den anden hund, så er du hurtig, roser og ned med godbid foran hende med det samme. Lad være med, at forvente at hun skal vende ryggen til dig, men stå/gå ved siden af hende, så hun kan kigge ligeud eller den ene vej for at se den anden hund og den anden vej for at se dig.
Du belønner så for 2 ting - Når hun ser/kigger på den anden hund, stikker du godbidderne ned til hendes mund med det samme. Vælger hun enten med det samme eller senere at kigge på dig, så skynder du dig at belønne og rose for det også.
Når du bruger mad som belønning, nedsætter du stressen hos hende og giver hende samtidig et positivt billed af den anden hund.
Hvis hun ikke vil spise og det ellers er noget hun rigtig gerne vil ha så er i for tæt på den anden hund og du bør vende om.
Generelt skal du holde en afstand, hvor hun kan give det meste kontakt til dig og efterhånden vil hun forbinde andre hunde, med at kigge på dig og forvente godbidder, som efter 100% forståelse forståelse for øvelsen, kan trappes ned til tørbidder.
Sig på intet tidspunkt nej eller andet negativt.
Jeg snakker for resten af erfaring og jeg JUBLEDE den dag Bella pludselig så en anden hund samtidig med mig og derefter kiggede hun direkte op på mig! Jeg var slet ikke klar med godbidder, men fandt dem hurtigt frem. Fantastisk
For spørgsmål eller udvidet forklaring af noget, så skriv gerne til mig :o)
jun 2012
Følger: 40 Følgere: 41 Emner: 6 Svar: 48
Er du tæt på en træner fra Hund&Træning vil jeg anbefale dem
Sur når hun møder andre hunde