{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

jane p
jane p
Tilmeldt:
11. mar 2009
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 12

Gider ikke at gå {{forumTopicSubject}}

Når jeg går tur med hunden vil det ikke gå særligt langt.
Den vil tit gerne bare dufte til naturen og kigge på mennesker og dyr - Det er jo i sig selv meget normalt, men at stå samme sted i 10 - 15 min kan godt gøre ruten kort.
Jeg har prøvet at lokke med godbider, kaste med pind osv. det hjælper dog kun kort tid. Den bedste måde at få den til at gå, er når nogen går foran, så når vi møder nogen følger vi gerne dem, så vi i det mindste kommer fremad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gider ikke at gå
  • #1   17. jul 2013 Pyt da med at hunden står stille og snuser. Der er jo nok noget der er spændende smiley

  • jane p
    jane p Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 12
    #2   17. jul 2013 Tibi er helt sikkert en nysgerrig hund, og det kan sagtens tage en halv time at "gå" 200 m. Så hvis vi skal længere væk kommer hun i cykelkurven smiley
    Selvom det er spændende at dufte og sidde og kigge på verden, ville det ind i mellem også være rart at gå en lidt længere tur, uden at skulle overnatte ved netto.


  • #3   17. jul 2013 Ha ha ha ja hvis i ligefrem skal overnatte ved Netto så kan jeg godt se det er lidt strengt smiley Måske er det HELT forkert og NO GO men jeg siger nogle gange "stop, nu er det altså nok. Vi SKAL videre NU!" Og så tager jeg blidt ved halsbåndet og tager ham væk. Men så HAR han altså også fået lov til at snuse, tisse, smaske og savle i et godt stykke tid. For selvfølgelig kan man heller ikke stå der i evigheder.

  • #4   17. jul 2013 Hvor gammel er hun?

  • jane p
    jane p Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 12
    #5   17. jul 2013 7 mdr.
    Og ja jeg trækker også i hende, for at få hende til at gå, men hun stopper bare igen efter få skridt. Nogle gange hjælper det hvis jeg bære hende lidt af vejen og sætter hende et nyt sted.


  • #6   17. jul 2013 Hvad med at lokke med lidt mundgodt? smiley

  • #7   17. jul 2013 Hvordan bevæger hun sig normalt uden snor, på fritløbsarealer og i haven?

    Der er den mulighed at hvalpen er spændt op eller har ondt et sted, det vil ofte gøre dem langsomme, og man kan komme til at forveksle snusen mm. med dæmpede signaler. Men hvis den ellers er spring fyldt af energi ville jeg ikke bekymre mig. Evt. Kan en kiropraktor afklare om der er spændinger.

    En Anden mulighed er at din hvalp simpelthen snuser alle indtryk til sig, og det er super sundt, og koster meget hjerneaktivitet.
    For at få hunden med dig videre vil jeg råde sig til at gå i gang med en masse træning, kontaktøvekser og lineføring, når det er på plads vil du let få hunden med.

    Træner i normalt med hende?


  • jane p
    jane p Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 12
    #8   17. jul 2013 Jeg tror ikke hun har ondt, og jeg tjekker altid at seletøjet ikke strammer. Desuden har hun jo ingen problemer med at gå - løbe når der er nogen hun vil snakke med eller hvis der er nogen går, løber, cykler foran os.

    Hvis hun finder en grankogle er det bedste bare at ligge sig ned og hygge, også selvom det er midt uden på vejen, hvilket jo ikke er så heldig.

    Vi har trænet de basale ting med hende, men hun er en stædig lille dame og holder på at der skal være godbid i syne for at komme.


  • #9   17. jul 2013 LOL. det lyder som min mors lhasa. Stædig som bare f... Hun vil dog altid gerne gå.

  • #10   17. jul 2013 Det lyder som Eddie (:
    Her får han bare lov til at stå stille og snuse/kigge alt det han ville, det er jo for hans skyld vi går tur og vi har jo ikke travlt.. En lille tur "rundt om blokken" kan nemt tage 30 min. men så går vi bare ikke så langt som vi havde gjort hvis han gik hurtigere. jeg syntes også han bruger mere energi når han snuser end når han går, så det passer mig helt fint..
    Hvis vi skal med en bus går jeg altid mindst 30 min før bussen kører, selvom det i normalt tempo tager under 10 min at gå derhen..


Kommentér på:
Gider ikke at gå

Annonce