{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

når hunden ikke gider at snakke. {{forumTopicSubject}}

vi har en diskussion herhjemme lige nu.
min kæreste var ude og løbe med vores to hunde i morges. Alva en labradore på 3½ og Pixie en schæfer på 2½

på vejen møder hun en ca. 8 årig dreng med hvad der ligner, en ældre labradore.. alle 3 hunde er i snor men drengens hund vil over og snakke med vores hunde.
min kæreste sagde til ham at de ikke skulle snakke men han kan ikke holde den så den ender med at han slipper den så den kommer over til vores hunde,
det er tydeligt at den kun vil lege, men specielt når Pixie er i snor er det meget sjældent hun gider andre hunde og det ender med at de to kommer op og toppes..

nu kommer spørmålet så.. HVIS Pixie havde bidt hul hvor var skylden så blevet lagt. vil det have kunne gå ind under skambids paragraffen??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når hunden ikke gider at snakke.
  • #3   5. jun 2016 Så længe jeres er i snor og den anden ikke er, så har i jeres på det rene smiley

  • #5   5. jun 2016 De andre har ret. Din var i snor.
    MEN det jeg ville frygte i sådan en sag, det er at det jo hurtigt kan blive påstand mod påstand.


  • #8   5. jun 2016 Det er heldigvis lavet om, men jeg ville ikke bare sætte mig roligt ned og sige til mig selv at den anden part har skylden.
    Igen, det kan lynhurtigt blive påstand mod påstand og så ved jeg godt hvem af hundene der bliver udråbt som skurken.


  • #12   5. jun 2016 Loven er ændret ja

  • #18   5. jun 2016 Lenschow: Fedt at du går i gang med artikler om lige netop det emne ! Er spændt på at se hvad du finder frem til !
    Jeg er nemlig ikke overbevist om at min hund er sikret, bare fordi den er i snor. Hvis den bider en angribende, løs hund, og hvis bidet er alvorligt nok (skambid/død hund), er det en individuel vurdering. Og det giver ikke megen sikkerhed smiley


  • #23   6. jun 2016 jeg var ikke selv tilstede, men jeg vil alligvel gøre det klart at hunden som sådan ikke var angribende. det var først da min hund gøre det klart at hun ikke vil snakke der opstod problemer.

    det vi selv har snakket om er bla. hvid man vurdere adfærd. som jeg har sagt er det måske ikke normal adfærd, men det er ihvertfald heller ikke unormal adfærd at schæfer tæver ikke gider andre hunde.
    hun gider egenligt godt andre hunde hvis hun er fri men det er ret selektivt hvilke og der er ikke rigtigt noget mønster i om det er store eller små eller noget, .
    i sdste uge var der en løs FB der faret i hovedet på hende, igen imens hun var i snor uden nogen som helst problemer, de hilste bare og så var det, det..

    jeg mener også selv jeg/vi har røvn fri. hun var i snor. der kom en hund i hovedt på hende der egenligt var venligt nok stemt men hun gider ikke sådan noget. jeg kan ikke se at man kan agere meget anderledes. men vi er som sagt lidt uenige herhjemme,, ikke om hvor problemet i første omgang opstår, hvilket selfølgelig er ved de voksne mennesker der har sendt en lille dreng afsted med en hund han ikke kan kontrollere. men ved pixies reaktion og egenling mest ved evt. konsekvenser af den


  • #24   6. jun 2016 I teorien har man sin røv fri, hvis egen hund er i snor, og bliver angrebet af løs hund. Problemerne opstår, hvis egen hund laver alvorlige skader på den løse hund. så går det hen og bliver en individuel vurdering (af den lokale politidirektør). Man kan muligvis slippe med en advarsel og påbud om mundkurv. Eller gå fri. Men igen, det afhænger af en individuel vurdering. Så ingen kan spå om udfaldet af en sådan episode.
    En snor i hunden er jo ikke carte blanche til at den "bare" kan angribe alle som kommer i nærheden. Man har som ejer, pligt til at tage de nødvendige forholdsregler, for at undgå at hunden laver skader på andre. Har man en udad reagerende hund, så er en mundkurv ikke nogen dårlig idé.


  • #25   6. jun 2016 Hvorfor pokker sender man en lille dreng alene ud at gå tur med en hunde han ikke kan holde smiley Man risikere jo netop at drengen får den slags oplevelser eller det der er værre. Dem, der alene bære skylden her, må vist være drengens forældre smiley Og jeg er ret sikker på at det nok også er det juristerne ville komme frem til. Det kan jo aldrig Steffen's kærestes skyld at nogle forældre sender en mindreårig ud der rent fysisk ikke kan holde en glad hund der gerne vil rende hen til andre og hilse.
    Hvis jeg havde en udadreagerende hund (det har jeg haft) ville jeg dælme være ked af at skulle putte mundkurv på min hund, som jeg holder i snor, fordi andre ikke kan finde ud af at handle hensigtsmæssigt.


Kommentér på:
når hunden ikke gider at snakke.

Annonce