{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Den der plejemor?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg set klippet flere gange, og jeg kan stadigvæk ikke fatte hvad skrigeriet handler om, jo et par bukser men eller?? Hvad har drengen gjort som har fået plejemor tuil at miste kontrollen fuldstændig??
Så please alle jer med bedre syn så i kan læse teksten i klippet, vil i ikke godt skrive hvad det handler om....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den der plejemor??
  • #1   12. jul 2013 Han kalder hende vidst ædedolk også går den derfra smiley

• #2   12. jul 2013 Altså, drengen kalder plejemor for en ædedolk??? Ikke omvendt?

• #3   12. jul 2013 Ja så vidt jeg kan høre er det ham der siger det smiley

• #6   12. jul 2013 Han får et knæ i nakken, og hun ligger sig ovenpå ham på trappen.. Hun er både fysisk og psykisk voldelig overfor ham..

• #7   12. jul 2013 Isabelle - nej det fatter jeg heller ikke

"Plejefaren er anmeldt for at tvinge den 16-årige plejedatter til at slette optagelserne fra mobiltelefonen, og sagen bliver lige nu efterforsket hos politiet. Den 13-årige dreng er blevet afhørt i sagen, men hverken plejefar eller plejemor er blevet sigtet, oplyser politiet."

Det må ikke være rart at bo der lige nu....

• #8   12. jul 2013 Drengen bor der ikke længere, men det gør hans 3 søskende! En på under et år også en på (mener det var 4 eller 6) også hende på 16 som har optaget det her.. smiley

• #12   12. jul 2013 Han siger da også flere gange at han lige har brug for luft og går væk fra hende.. så burde hun lade ham være og køle ned. Han ligner da langt fra en der er til fare for sig selv eller andre...

• #13   12. jul 2013 Isabelle - meget enig...

• #14   12. jul 2013 Jeg tror det der tiltrækker rigtig mange er lønnen.. Den er virkelig god og det overskygger nogle gange alt andet..
    Jeg kender flere plejefamilier, f.eks. Vores dagplejemor har været plejefamilie for adskillige børn og hun kan nemlig rumme alle de her udfordringer i hverdagen.. Jeg tror virkelig ikke at der bliver gjort nok ud af at bedømme de her familier og evt. Uddanne dem til at håndtere børns forskelligheder

• #15   12. jul 2013 Uddannelse og supervision.... Det må bare ikke mangle, når man har med anbragte børn at gøre!

• #17   12. jul 2013 Isabelle - igen, supervision.

Den slags får kun indflydelse hvis supervisionen ikke er kvalificeret.

Man skal ikke elske alle man har med at gøre, men man skal være i stand til at arbejde med sig selv i et omfang, at det ikke får nogen som helst betydning for ens arbejde overhovedet.
    Det er i virkeligheden det aller aller sværeste ved at arbejde med anbragte børn - for der bliver trykket på alle knapper.

• #23   12. jul 2013 Puha isabelle - det gør så ondt langt indeni..
    Jeg har i en kort periode arbejde med en dreng som blev fjernet fra den plejefamilie han var blevet anbragt i efter misbrugsforældrene blev meldt for omsorgssvigt, han var 5 år og kunne ikke/ville ikke tale efter at være blevet taget ud af sine trygge rammer 2 gange..
    Efter 14 dage hvor han havde gået og kigget på mig på afstand kom han over og sagde til mig " må jeg ikke godt komme med dig hjem? Du kan passe på mig.. Det ved jeg" :'/
    Det var simpelthen så store ord der kom ud af en mund på sådan en lille dreng som aldrig snakkede.. Og han greb mig om benet og ventede trolig på mig ved lågen hver morgen.. :'/

• #25   12. jul 2013 Hov.. Manglede da lige at skrive at hans plejefamilie gjorde ham totalt følelsesmæssigt ustabil så han blev fjernet og kom på den institution som jeg arbejdede på..

• #27   12. jul 2013 Jeg har i hele mit liv ønsket at arbejde med sådan nogle børn, men da han kom til mig måtte jeg indrømme at det kunne mit hjerte ikke bære.. smiley

Jeg ville sådan ønske at jeg havde haft kompetencerne og alderen til at tage mig af den her dreng fordi han virkelig stolede på mig og følte sig tryg ved mig.. Åh altså.. Får helt knude i maven fordi jeg ikke aner hvor den her lille dreng er henne smiley

• #28   12. jul 2013 Jeg synes der er væsentlig forskel på at holde af og at rumme.

• #30   12. jul 2013 Hun snakker på et tidspunkt i videoen om noget han (muligvis) sku have ødelagt. Hvor han siger at det ikke er ham...

• #31   12. jul 2013 Jeg har ikke selv oplevet at arbejde med en ung, jeg decideret ikke har kunnet lide. Men jeg har arbejdet med unge, som jeg ikke ville have valgt som selskab hvis det ikke havde været fordi jeg havde en arbejdsmæssig relation til vedkommende.

Jeg har arbejdet involveringspædagogisk hvilket er ret krævende og forudsætter en relation på et ret dybt menneskeligt plan. Men for mig kan det godt bestå af rummelighed og empati fremfor affektion.

Det er ikke til at sige om den plejemor mangler empati eller om hun ikke bryder sig om drengen. Men det er helt sikkert, at hun mangler værktøjer til at håndtere, når han (og givet også andre) får trykket på de knapper, der er de mest følsomme hos hende.
    Og det ansvar ligger hos kommunen. De har svigtet noget så grusomt.

• #32   12. jul 2013 Nu har jeg jo selv arbejdet mange år som plejemor for en plejehjemsforening med al den støtte og man kan ønske sig...Men jeg ved også at sådan er det slet ikke nu...Først og fremmest, så skal der virkelig MEGET til før en kommune anbringer børn uden for hjemmet, og så har kommunerne virkelig svært ved at finde gode plejefamilier, dels fordi der ikke er nogen og dels fordi kommunernes personale ikke er gode nok til at spørge om det rigtige og fortælle sandt om opgaverne der venter evnt. plejefamilier...Og så skal det helst også koste så lidt som muligt....
    En opgave med en søskendeflok med 4 børn samtidig i familiepleje....Det kræver en virkelig dygtig familie...Jeg ved fordi jeg kendte min egen begrænsning, at jeg ALDRIG selv ville sige ja til en sådan opgave....
    Jeg har den største medfølelse med både søskendeflokken, men så sandelig også plejemor....Hun er jo skubbet langt ud over kanten...
    I øvrigt så synes jeg alle I som sider her og er forargede, I skulle da selv komme ind i kampen og melde jer som plejefamilie hos jeres kommune....
    Så kan i sikkert lære en masse om jer selv på godt og dårligt....
    Hvis man magter det, er det et fantastisk dejligt job...Men vær opmærksom på, at det ikke kun er børnene I skal kunne rumme, det er også deres forældre....

• #35   12. jul 2013 Jeps...

• #36   12. jul 2013 Snow, jeg er meget enig.
    Min debut på opholdsstedområdet foregik på et sted med samarbejde med en fabelagtig god plejeforening (Frederiksborg Amt) og siden har jeg så også været ansat på opholdssted uden en sådan aftale.

Der er en verden til forskel på både visitation, supervision, efteruddannelse og tilsyn. Kommunerne er bare ikke rustet til det - som i SLET ikke. Og når man så hører om en kommune der får et eksempel på deres egen inkompetence serveret på et sølvfad som her, og mest af alt trækker på skuldrene, så giver det altså kuldegysninger på alle de børns vegne - og de ansattes.

Nej, hun fortjener ingen fordømmelse. Før man har prøvet hvad det vil sige at blive påvirket af problemfyldte børn og unge kan man ikke tillade sig at gøre sig klog på damens egenskaber.
    Man kan godt komme helt derud - men man skal vide hvordan man stopper sig selv. Og det kræver ressourcer fra den ansættende kommune.

• #39   12. jul 2013 Ja, det er katastrofalt.
    For dem og for hende. Det må slet slet ikke komme så langt ud.

• #41   12. jul 2013 Snow - jeg har indtil videre gjort op med mig selv at så længe jeg bliver så følelsesmæssigt påvirket af børns skæbner, så kan jeg ikke tage ansvar for andre børn end mine egne, og det er så sandelig at komme ind i kampen.

Der hvor jeg bliver forarget er at hun lader sig blive skubbet så langt ud over kanten og at hun ikke har fået de redskaber der er påkrævet af den kommune som hun er ansat under..

• #42   12. jul 2013 Vi havde på et tidspunkt et samarbejde med en plejefamilie, og vi råbte på at de her børn fik noget sommerferie med plejefamilien.

Plejefamilien kæmpede for at få penge til noget "dansk sommerferie hygge" med ungerne, men nej.. kassen var lukket fra kommunens side. Så de fik ingen ferie og var i institutionen. Jeg var ved at tude over det!

Lige der tænkte jeg ALDRIG om jeg skulle være pleje familie. Jeg ville stille hos kommunen hvert øjeblik for at sørge for barnet/børnene fik lige præcis hvad jeg vurderede de havde behov for, om ikke andet ville jeg blive lud fattig selv.

Jeg er ret sikker på at jeg ville involvere mig ALT for meget følelsesmæssigt i de her børn og kæmpe for dem med næb og klør.. så nej jeg ville ikke egne mig som plejemor.

• #45   12. jul 2013 Lena - Jeg aner ikke hvad man får, eller hvad man har ret til. Jeg ved bare at de børn ikke holdt ferie med den begrundelse.

Det lyder til at du har et sundt samarbejde med din kommune og forældre, men jeg tænker på alle de plejefamilier som måske ikke er så heldige, DER tror jeg det kan være svært at være 200% involveret følelsesmæssigt.

• #46   12. jul 2013 Der er meget stor forskel på hvor meget en familie får for et barn.
    Det her har fyldt en del i mine tanker siden det startede i går, og der sidder en lille gnavende fornemmelse af at det er planlagt på forhånd her..... Det bliver forhåbentlig klarlagt. Er jeg den eneste som har det sådan??
    CH Jeg arbejdede også for Plejehjemsforeningen i Frederiksborg amt...
    Super.... Men sikkert meget dyrt for kommunerne.

• #47   12. jul 2013 Hvordan planlagt mener du Snow?

• #48   12. jul 2013 Lena, hvor meget man engagerer sig følelsesmæssigt er ret afhængigt af den type plejeforhold, man indgår i.
    Det hænder at barnet er så belastet at man bliver nødt til at tage de 200% professionelle briller på og overhovedet IKKE engagere sig følelsesmæssigt. Både for barnets og ens egen skyld.

• #50   12. jul 2013 Jeg tror nu ikke det er planlagt.
    Men var det det, så reagerede hun stadig dybt uprofessionelt...

• #51   12. jul 2013 Mit problem er nok at jeg ikke kan se hvad der foregår...Jeg kan høre hvad der foregår...DVS. jeg kan høre nogen som råber og skriger..Men jeg kan ikke se noget barn med en voksen ovenpå.
    Jeg har lige læst på nettet at plejefar er politimand, så efterforskningen skulle være sendt til anden politikreds.

• #52   12. jul 2013 Ej men det bliver da bare "bedre og bedre"

• #53   12. jul 2013 På billedet ved denne artikel kan man se, at hun har et knæ på hans nakke mens han sidder foroverbøjet på trappen.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2039757.ece

• #55   12. jul 2013 Kærlighed er ikke noget der kommer på bestilling.

Og da absolut slet ikke fra fremmede mennesker.

Det, man kan forvente af en plejefamilie er ikke kærlighed, men rummelighed, empati, en sikker base og en venlig og konsekvent guidning i forhold til at agere i vores samfund såvel som i både egen familie og plejefamilien - og ikke mindst den familie der venter i fremtiden.

Kærlighed kommer et andet sted fra.

Kommentér på:
Den der plejemor??

Annonce