Demodex/Hårsækmider. {{forumTopicSubject}}
Vi er blevet opfordret,af nogen af vores gode venner,som også har en Fransk Bulldog,som vores Otto,til at skrive et indlæg om Demodex/Hårsækmider.
For at hjælpe evt andre med det problem,vil vi her skrive om vores erfaringer.
Da vi købte Otto,havde han nogle små knopper oven i hovedet,som vi troede bare var hvalpe bumser,men det skulle senere vise sig,at være hårsækmider :o(
Den første dyrlæge mente også at det nok bare var hvalpe bumser,men da det begyndte at bredde sig til forben og bryst,og vi mente at det nok var en god ide at få en anden dyrlæges mening.
Vi tog ud til hende den anden dyrlæge,som var sikker på at det var hårsækmider,ved bare at se på ham,men hun tog dog en skrabetest for at være 100% sikker,og sandt nok han havde hårsækmider.
Han kom på antibiotika og på en medicin,som hun skulle have tilladelse til at importerer (Interceptor)
Efter han havde været på den medicin i 2 måneder,og han stadig havde knopper,nu over hele kroppen,tog vi faktisk den beslutning om at få ham aflivet,ikke pga. den dyrer medicin,men pga. at vi syntes det var synd for ham,at han havde den konstante kløe,det skulle være som hvis man har myggestik over hele kroppen!!!
Vi kom heldigvis i kontakt med en som også havde en hund der havde haft hårsækmider,og hun sagde at vi ikke måtte aflive ham pga. sådan en "lille" ting.....Sagde hun lille???? vi synes at det var en stor ting,men valgte at hører hendes ide...
Hun anbefalede os at give det et sidste forsøg,ved at tage ned til hendes dyrlæge,hvor hun havde fået sin Franske Bulldog behandlet i sin tid,og han var idag rask!!??
Vi drog afsted til Bjæverskov,hvor han har sin klinik.
Vi havde taget alt den medicin med som han fik,så han kunne se at det helt sikkert var hårsækmider,og vi fortalte ham også at han havde fået foretaget 2 skrabetest af dem,så han ikke var i tvivl.
Han gav ham en sprøjte med et eller andet,som jeg ikke kan huske navnet på,og i den førstkomne weekend skulle vi give ham et bad,først i baby shampoo også i en shampoo der hedder Aludex,som vi også fik med.
Han skal så bades en gang om ugen,i 6 uger.
Det er en meget giftig shampoo,og når jeg bader ham skal jeg have gummihandsker og åndedrætsværn på.
Idag d. 12/8-06. skal han så have sit tredje bad,knopperne er væk,og han er ved at få pelsen tilbage,og vi er lykkelige over at vi ikke nåede at aflive ham.
Kærlig hilsen
Anders & Henriette.
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.468
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Vi kunne gudske lov klare det med medicin da Carlos havde det.
Pøj pøj.
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Dejligt i ikke nåede at aflive ham!
Jeg har hørt at dermodex er meget tilknyttet til hundens immunforsvar og at folk der er begyndt at fodre med barf har set e forbedring!
Hvad hedder dyrlægen - bare så andre ved det?
KH
Nicola
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 8 Svar: 108
Tak for de søde ord alle sammen.
MVH
Anders
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 8 Svar: 108
Hans hjemmeside.
Demodex/Hårsækmider.