{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

jane p
jane p
Tilmeldt:
11. mar 2009
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 12

Dræberhund {{forumTopicSubject}}

Tibi har dræbt en fugleunge og var stolt, trods sin ejeres hysteriske steppedans, godt manden i huset var mere rolig. Langt om længe gav Tibi slip på byttet og aftenen blev derefter brugt med at vaske hund (også i munden) og give masser at vand, mad og dental ben til at fjerne evt. rester... addrrrrr
Håber ikke at fuglefangsten medføre sygdom.
Nu er det i alt fald for en tid slut med at lukke Tibi ud i haven uden snor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dræberhund
  • #1   1. jul 2013 Ej dumme hunde smiley

  • #2   1. jul 2013 Ihh hvor godt så r hun også blevet belønnet med sejrsdans, mad og slik smiley

  • #4   1. jul 2013 Ah, lad dog tibi være løs i haven alligevel smiley Vores gamle terrier nakkede også lidt af hvert i haven. Glæd dig over hun har drifterne i orden, hehe.



  • #5   1. jul 2013 er det ikke lidt småhysterisk? Vaske mund på hunden (den var ALDRIG gået på Reiki :D) og kun lufte i snor fremover?

    Jeg er osse blevet æret med en død fugleunge-gave i dag. Jeg tror nu egentligt den er død af at falde ud af reden, ellers havde den vel haft tandmærker, men i hvert fald har vovse salet den op og ville gerne dele med sin moar (sikke heldig jer er;))

    Det sker nu engang sådan noget. Særligt i denne tid hvor svaleungerne øver sig i at flyve, fanger Reiki jlvnligt en hel eller halvdød unge. Så bliver ungen aflivet om nødvendigt, og Reiki får lov at rende videre... Det er hunde, de dør ikke af at få noget dødt i munden...


  • #6   1. jul 2013 Reiki fanger og dræber i øvrigt osse muldvarpe. Og en sjælden gang imellem en mus, men dem har han nu ikke så stor interesse i.
    Og render han på noget død (og allerhelst halv-råddent) på marken bliver det osse prøvesmagt og rullet i. DET finder jeg så tilgengæld temmeligt klamt, men det får mig altså ikke til aldrig at slippe ham løs igen


  • #7   2. jul 2013 Ej, stakkels hund da! Luna har også ædt en fugleunge, derfor må nu hun gerne løbe frit i haven alligevel. Og vi vader i fugle her på landet, hvor jeg bor - jeg finder jævnligt fuglelig - dem forhindrer jeg hende så i at spise.

  • #10   2. jul 2013 Hunde er omnivorer og jager/priser den slags byttedyr. Det er normalt. Jeg kan slet ikke se en årsag til at vaske eller holde inde.

  • #11   2. jul 2013 Vaske kunne jeg nu godt finde på. Jeg skal trods alt have dyret ind i sengen til nat.
    Men at fuglemor har været dum nok til at lægge sin børnehave midt på en hundelegeplads, synes jeg ikke skal ligge hunden til last.
    Se sådan på det at er fuglen dum nok til at blive taget af en hund i egen have, havde den aldrig overlevet vinteren alligevel.


  • jane p
    jane p Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 12
    #12   2. jul 2013 Uha, kan godt se at jeg er en værre pivskid.
    Nogle er bange for edderkopper andre mus og jeg synes bare at fugleunger - i sær i min hunds mund er for ulækkert.


  • #13   2. jul 2013 Hm... min gode gamle Daffy fik jævnligt et ekstra proteintilskud i form af fugle: hun var ekspert i at 'plukke' grossenollikerne ud af hækken og hun slugte dem nærmest hele. Det synes jeg da ikke at hun blev ulækker af; det er jo frisk kød (vi har så mange skovspurve at de er en plage; de piller understrygningerne af teglene - grrrrrr). Mink, vildkatte og rotter fik hun så ikke lov at spise, her er jo nogle smitteissues.
    Perle og Stormy stod for underholdningen i fredags mens jeg gik og lugede i et bed. De deltog selvfølgelig aktivt og på et tidspunkt stødte vi på en gråspurveunge, der ikke var helt godt flyvende endnu. Ved fælles hjælp fik de omringet fuglen - smiley med himmelvendte øjne. Så duttede de lidt på den og snusede til den. Perle (en Dobermann...) besluttede at tage fuglen med ud på græsset til nærmere undersøgelse, så hun samlede den op og bar den væk. Satte den ned på græsset og ville kigge lidt nærmere på hvad det var for en fætter. Pipper forsøgte selvfølgelig at flygte, men Stormy (en Irsk Terrier) var over den som en lidt langsom ninja. Han tilbragte så noget tid med at trave stolt rundt med den i munden. Efter nogle minutter blev den spyttet ud og lå nu stille. Herefter kom Stormy kom hen og byttede den for en godbid smiley Pipperen var våd af savl men ellers intakt. Det er godt nok lidt af et par storvildtjægere jeg har fået mig smiley


  • #15   2. jul 2013 PT. har jeg ingen hunde eller hvalpe som fanger fugleunger men har haft et par stykker som har samarbejdet med kattene...Her har de så fået lov til at spise dem hvis de ville..

  • #16   2. jul 2013 Der må jeg være enig med dig Maj-britt - Det var vel nok synd for den fugleunge.. Sikke en stressende måde at dø på :'''( (går ud fra de fik lov til at æde den bag efter)
    puha smiley

    Misha får IKKE lov til at gøre andre dyr ondt. (Hun er en fransk bulldog, ikke en ''dræber'' eller jagthund) Selvom hun engang troede hun var jagt hund. Eller noget smiley Hun kunne finde på at jagte svaner (selvom de fløj langt oppe i luften) Og var der mange fugle på et græs areal styrtede hun hen mod dem. Men det er slut nu! Nu lader hun dem være og sådan vil jeg gerne have det. Men det er jo meget naturligt for hunde at nyde og æde ting som vi synes er MEGA klamme!!! Hvis jeg har smidt en pose med bleer uden for (lige indtil man skal ned til skraldespanden) og Misha så går rundt ude i haven alene i et godt stykke tid, kan hun godt finde på at nakke en ble og jeg VED godt det er MEGA klamt, men så kan Misha finde på at tømme den. Det er så ulækkert! Adder! Men det er naturligt for hende... Misha synes også bare generelt at alt der er ulækkert er mega fedt!


  • #17   2. jul 2013 Sjovt nok så synes folk at det samme er fuldstændig i orden når det er katte smiley Og nej, de spiste den ikke bagefter; det havde de åbenbart ikke lyst til. Nu så jeg det tilfældigvis, men lur mig om ikke de har gjort præcist det samme andre gange uden at jeg har set det (der ligger nemlig ofte døde fugleunger på græsset, der i mistænkelig grad ser forsuttede ud). Jeg ser tit katte eller rovfugle jage småfugle uden at gøre en ende på dem særlig hurtigt.
    Jeg har nok ikke de store følelser for nogle fugle, som faktisk er et ret stort problem for os idet de er ved at ødelægge vores tag og er ret svære at få gjort noget ved. Så ja, jeg er et frygteligt koldt og kynisk menneske smiley Og jeg er nok farvet af at være vokset op med og selv have haft hunde med så heftige jagtinstinkter at det med 'at det får de ikke lov til' ikke er en option.


  • #20   2. jul 2013 Maj-Britt: Jeg kender faktisk mange katte-ejere, der synes det er helt OK og iorden at misser leger med sit bytte. Og de praler da gladeligt med at misser kommer hjem med fx egern, harekillinger o.l.


  • #25   2. jul 2013 Nu siger man jo at terriers er halvt kat smiley Jo, jeg kunne godt have råbt NEJ og forsøgt at få hundene til at lade den vældig interessante pipper være, fjernet dem fra haven og forsøgt at fange pipperen og få den sat i sikkerhed i nabo'ens have. Det havde så nok ikke stresset den mindre. Her er vi nok meget forskellige og mine hunde får lov at leve nogle af deres instinkter ud.

  • #26   2. jul 2013 Jeg synes heller ikke det er iorden at en kat leger osv med et dyr, så den stresser helt op osv. Hvad jeg ikke ser kan jeg ikke gøre noget ved, men jeg havde bestemt ikke opfordret mine dyr til at gøre sådan, eller bare kigget på..

    Det jeg var yngre hjalp jeg altid de mus osv som vores egen kat jagtede, eller som de katte på den gård hvor min hest stod jagtede. Jeg kunne slet ikke have det. Men at vores kat havde slået en stor fugl ihjel uden vi vidste det og lagde den foran vores dør, det kunne vi selvfølgelig hverken gøre fra eller til. Muligvis det er naturligt, men jeg vil ikke se på det..


  • #27   2. jul 2013 En ting er at hunde og katte tager fugle og andre smådyr, en anden ting er dæleme at stå og se til. Jeg havde end ikke ladet dem behandle en mus sådan.
    Jeg synes også det er overdrevet at hunden ikke må komme i haven pga. En fugleunges død. Men man behøver ikke lade dyr stresse og lide bevidst!


  • #28   2. jul 2013 Den måde du beskrev det på Mette Maria - Synes jeg er uhyggeligt :s

  • #29   2. jul 2013 Enig med allergisk; det er skræmmende som mennesker fjerner sig fra naturen og så lyserød verden er ved at blive.

  • #31   2. jul 2013 Kan i overhovedet se en gyserfilm uden at få mareridt ????? Altså to hunde legde lidt med en gråspurv og den døde af det i løbet af få minutter. Så er det altså heller ikke værre. Det er jo ikke sådan at jeg lade dem rende rundt og æde børn og gamle damer.

  • #32   2. jul 2013 Det er også naturligt for de fleste hunde at jagte katte og brække nakken på dem, det ville de så heller ikke få lov til hvis jeg kunne gøre noget!

  • #33   2. jul 2013 Mette Marie - JA det kan jeg godt holde til! Så længe filmen ikke handler om hunde der danser rundt om et lille fugle unge eller en musunge eller andet i den retning, bære den rundt i munden, puffer/dutter til den, stresser den osv. Så kan jeg sagtens holde til det.

  • #34   2. jul 2013 Det er ikke fordi jeg ikke ku klare at se på det. Jeg har set meget værre jeg ikke kunne gøre ved!
    Men det er bare ikke nødvendigt at lade sine hunde gøre sådan ved andre dyr! Jeg synes generalt ikke dyr skal lide unødvendigt, om det er naturligt eller ej!


  • #35   2. jul 2013 I give up! Jeg kapitulere, hejser det hvide flag og erklære mig fuldstændig psykopatisk. Burde nok gøre Hannibal Lechter selskab fordi jeg simpelthen ikke kan se det superforfærdelige i mine hundes gerning.
    .... det var da godt nok lidt et ramaskrig jeg fik rejst der smiley


  • #36   2. jul 2013 Mette Marie - Ja det skulle burde du nok smiley

  • #38   2. jul 2013 Vores hunde får ikke lov at slå andre dyr ihjel..!

    En enkelt gang har vores ældste puddel fået fat i en muserede, og vi nåede ikke engang hen for at stoppe hende, før mormus og unger var slået ihjel.


  • #40   2. jul 2013 Det var så præcist skrevet Linda. smiley

  • #41   2. jul 2013 Helt enig Linda..!

  • #42   2. jul 2013 Nemlig Linda.

  • jane p
    jane p Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 12
    #43   2. jul 2013 Sikke dog en drejning mit oplæg har skabt - kat VS hund smiley
    Inden vi fik hund havde jeg kat i 15 år (perserkatte, som kun kom ud i snor) Det skete kun sket én gang at den ene kat fangede et bytte, hvilket var en kanariefugl, som den varsom viste frem inden den lod den flyve igen. Men det var nu også begrænset hvor meget katte instinkt der var i dem, den ene havde også højdeskræk hi hi


Kommentér på:
Dræberhund

Annonce