{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Sorg men Lyst til ny hvalp.. {{forumTopicSubject}}

I dag er det 2 uger siden petri blev aflivet.. Vi er netop kommet hjem fra en afbudsrejse vi tog sidste mandag og jeg tudbrølede da jeg kom ind af døren og alle hunde tingene var væk osv... Jeg kan slet ikke forene mig med ikke at være hunde-mor mere og jeg har bare så meget lyst til at finde en lille ny hvalp at fylde tomrummet med.. Jeg savner petri helt ubeskriveligt men jeg ved at han ikke kommer tilbage, og jeg ved også at min sorg ikke stopper før jeg får en ny hund i mit liv..

Men.. Min kære mand er bestemt ikke klar til en ny hund.. Han mener han vil savne petri længe, hvilket jeg bare slet ik kan overskue smiley
Min sorg over King dengang forsvandt først da jeg fik petri i mit liv..

Har 4 ugers sommerferie nu, og det ville være perfekt at få en lille ny hvalp nu.
Men er samtidig så bange, tænk hvis jeg fik endnu en syg hund smiley

Ellers så går der mindst 1 år før jeg har ferie og evt kunne få en ny hvalp, det er jo længe smiley kan da ik leve så længe uden en hund smiley

Men samtidigt så har vi os lige haft en hund der det sidste år har haft seperationsangst og vi ku os godt bruge bare en smule frihed.. Og ja har nok heller ik liiiige 7500kr til en tavle hvalp smiley

Har 10000 tanker i mit hoved... Puha ville ønske det hele var lidt nemmere :(hjælp?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sorg men Lyst til ny hvalp..
  • #1   1. jul 2013 Det er bare svært. Du skal give dig selv lov til at sørge. Det er jo en sorg som ved ethvert tab.
    Jeg tænker at det bedste vil være at vente. Find ønskeracen og udvælg en opdrætter der er kemi med - og vent så på hvalpen.
    På den måde er forarbejdet gjort grundigt, og der bør være stor chance for at få en hvalp/hund i bedre balance smiley
    Du kan bruge tiden på at lære om adfærd, træning, måske passe andres hunde osv. Det giver livet mening at hjælpe andre.


  • #3   1. jul 2013 Joey blev hentet 2 uger efter Samson's død.

    Jeg er 100% overbevist om at savnet af den gamle hund vil blive lettere så snart der er en ny hund at tumle rundt med.


  • #4   1. jul 2013 Jeg kender allerede ønskeracen, vil ha en DKK dværgpinscher, jeg syns jeg kender til adfærd, træning osv., også derfor mit liv er så tomt, gik både til sportræning pg agility hver uge med petri og brugte rigtig meget tid på ham og træning. Tog også til hundesvømning hver uge med ham osv.. Jeg brugte virkelig meget tid på ham og jeg elskede det, derfor er både min kærlighed, min bedste ven OG min hobby væk.. Her er virkelig tomt smiley

  • #5   1. jul 2013 Jeg ville få en ny med det samme. Jeg fungerer ikke hundeløs... Og det lyder til at du heller ikke gør :o)

  • #6   1. jul 2013 Overtal manden og spring ud i det!
    Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre uden vores to hunde.. puha tanken skræmmer mig allerede, vores den ældste er omkring 7 år smiley


  • #7   1. jul 2013 Efter jeg havde sagt farvel til min Nate, gik der kun en uge før vi begyndte at kigge efter en lille ny hund. Der var så tomt i huset..

    Vi fandt en skøn opdrætter og besøgte hvalpen flere gange, så kunne vi også vænne os til tanken om at der rent faktisk skulle sådan et lille myr ind i huset.

    Vi var overlykkelige den dag hun kom hjem, vi har glædet os over hendes væremåde og har meget lettere ved at snakke om begge vores himmelhunde nu. De bliver faktisk nævnt oftere end før, det er altså mere en jeg kunne håbe.

    Det var som om den sorg jeg havde var ren og skær kærlighed til min hund, jeg bare så inderligt ønskede at give ham. Det kan en anden heldig hund få lov til og vi kan give os selv lov til at blive glade igen.

    Sidder de deroppe et sted og kigger ned, vil de kun ønske at deres ejer giver et andet lille væsen så meget kærlighed som de oplevede. smiley


  • #8   1. jul 2013 Min mand er hverken til at hugge eller stikke i smiley

  • #9   1. jul 2013 Vi havde 3 hunde da Dina blev aflivet.

    Vi lånte fluks en hund ekstra, så der ik var så tomt som m 2 hunde smiley


  • #10   1. jul 2013 Jeg tænker.
    Kan jeg ikke have mine hunde, så vil jeg slet ikke have nogen!
    Men samtidig har jeg altid haft hund og er her derfor aldrig alene. Jeg ville ikke kunne fungere uden.


  • #11   1. jul 2013 "Sorg er kærlighed man ikke kan komme af med" - derfor vil en ny hund at kaste din kærlighed på nok gøre tabet lettere. Men din nye hvalp fortjener også at blive valgt med omtanke og omhu, så jeg ville nok vente, som Malene siger, med mindre den HELT rigtige hvalp lige var der lige nu - og det er chancen nok ikke så stor for.

    Men jeg kan godt forstå at du tænker som du gør - stort kram til dig.


  • #12   2. jul 2013 Jeg ville vente....hvis din kæreste ikke er parat synes jeg det skal respekteres.hos os har vi den regel at det altid er den,der siger nej til en større ting,der vinder. På denmåde ender hunden heller ikke som et evt stridspunkt mellem jer,hvis det nu skulle vise sig den har problemer. Han bliver sikkert klar til en ny, når han lige har fået al "bøvlet" lidt på afstand,misforstå ikke,det jeg mener er at petri jo var en udfordring og som du selv skriver kunne I måske bruge jeres frihed på hinanden i en periode:-)

  • #13   2. jul 2013 Jeg synes, at det smukkeste eftermæle man kan give sin døde hund er, at den gav SÅ megen glæde og kærlighed, at det skabte plads og lyst til en ny hund.

    Tænk, hvis man i stedet tænkte "Åh nej, ikke en mere".

    Sorgen og savnet af den tidligere hund vil altid være der, men glæden ved en ny firbenet ven gør det nemmere at bære.


  • #14   2. jul 2013 Der gik ½ år fra Gizmo blev aflivet til jeg fik Bazil og først efter han kom ind i mit hjem, blev jeg hel igen, jeg manglede min lille cavalier i huset og de 6 mdr uden var forfærdelige smiley Men jeg havde ikke regnet med, at jeg ville kunne knytte mig, så meget til Bazil fordi jeg savnede Gizmo, men Bazil vadede lige ind i mit hjerte med træsko på smiley
    og siden er Comet også kommet til, vi ved nemlig Fluffy er på lånt tid da hendes kræft er begyndt at spræde sig, så for at gøre det nemmere for Bazil når tiden kommer, så er roden flyttet ind og det er skønt at se 3 hunde der elsker hinanden så meget smiley


  • #15   2. jul 2013 Han behøver vel ikke have ansvar for den nye hund?

    - men det ville nok bringe lidt stridigheder.



  • #16   2. jul 2013 jeg kan sagtens forstå dig.
    jeg mistede min elskede hund sidste år i juni, ja tænk det er allerede et år siden smiley
    Mig og min mor (boede dengang hjemme) var enige om at vi ikke skulle have hund igen, for jeg havde planer om at flytte hjemmefra indenfor de næste år (blev så i april) og hun følte ikke hun havde tiden, når hun vidste den skulle være alene hjemme så længe osv. Jeg kan sagtens forstå hende, og vi fik ikke en ny hund. Men mit liv blev virkelig tomt, og min depression blussede op igen. jeg var aldrig helt glad, men gik heller ikke og var fuldstændig ked af det.
    Havde en meget lang periode hvor jeg faktisk ikke følte jeg kunne få en ny hund, for ingen var min Vaks, og følte jeg svigtede ham.

    Men efter jeg var flyttet havde mig og min kæreste (Som jeg bor med) snakket om at vi skulle have hvalp til sommer, hvor han havde ferie osv. Vi vidste det skulle være en chihuahua, så jeg sad og kiggede efter kommende parringer og annoncer på de forskellige sider. Pludselig faldt jeg over en annonce, som jeg bare ikke kunne komme videre fra. Den lille skønne hvalp sad der og smilede til mig smiley (smider lige billedet med) alt i annoncen passede på hvad jeg ønskede (udover der ikke var en stamtavle) en uge efter havde jeg lille Lucky<3

    Jeg savner og tænker på Vaks næsten hver dag. Men at mærke hvordan mit humør bare stiger af at være sammen med den lille fis, gør det hele lidt nemmere, og jeg ved jo Vaks ville have ønsket det sådan smiley

    Men jeg var personligt ikke klar til hund før jeg så Lucky. så det var jo lige knap 1 år jeg havde brug for.

    Jeg synes du skal sætte dig stille ned og snakke med din kæreste om det, forklarer ham hvordan du har det, og hvad det vil gøre for dig at få en ny hund. men prøv også at være forstående overfor hvis han bare ikke er klar. Det er jo heller ikke let for ham.

    Og her er så billedet jeg ikke kunne komme fra igen.. hihi..


    profilbillede
  • #17   2. jul 2013 STOR medfølelse herfra !

    Jeg aner ikke om din situation er lige sådan, men jeg kommer til at huske tilbage på min egen tid efter min gamle hund. Hun blev aflivet pga. adfærdsproblemer..
    Jeg blev frarådet af flere at få hvalp. Jeg var simpelthen for påvirket af hendes usikkerhed og der er ingen tvivl om at risikoen for at jeg lavede min en ny adfærdsvanskelig hund var stor. Jeg var alt for usikker som hundeejer, og det går jo ned i snoren...
    Jeg fik gamle Belvedere aka Belli, en dejlig nem labrador og det har betydet ALT for min udvikling som hundeejer.

    Jeg har bare læst alle dine tråde om Petri og det løs som om at I var begge meget ramt af hans adfærdsproblemer..

    Det er ikke for at være tarvelig, men for at hjælpe.

    JEG kan heller ikke leve uden hund.


  • #18   2. jul 2013 Ja vi tackler tingene forskelligt....

    Jeg aflivede Fie fredag eftermiddag og søndag sad jeg midt i en klump hvalpe...

    Når vi får hund, så køber vi samtidig en sorg, jeg vil dog ikke lade denne sorg overskygge glæderne ved at have hund, derfor skal jeg heller ikke gå måneder uden en hund i mit liv


  • #19   2. jul 2013 Noget så gennemgribende i ens hverdag, som det at anskaffe sig en hund skal man være enig om.
    Det skal ikke gennemtrumfes.
    Er helt sikker på at din kæreste blir klar igen når han luge har sundet sig. Og så skal i vente på den rigtige hvalp -ikke bare en her og nu løsning.


  • #21   2. jul 2013 Jeg ville muligvis normalt også anbefale folk at finde en ny hund efter et tab, men lige præcis med jeres historie tænker jeg at det er bedre at vente og sunde sig.
    Alle i huset skal ønske at have hund, for det er en fælles opgave.
    I har haft et kaotisk år med en virkelig problematisk hund, og du har været meget påvirket af det.
    Derfor foreslår jeg at genfinde ressourcer før du kaster dig ud i en ny hund.
    Den race du vælger har ofte problemer med at være alene, så du risikerer at gentageihistorien, hvis ikke overskuddet er til at gøre alting rigtigt fra første dag.


Kommentér på:
Sorg men Lyst til ny hvalp..

Annonce