{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.680 visninger | Oprettet:

lopper og hvidløg hjælp {{forumTopicSubject}}

Nogen der har affaring om hvidløg mod utøj!

Er det kun forbyggende eller kan det ta levede lopper selv om regner med at give dem en cap star pille evt en pippet mod æg vis hvidløg ikke er nok ?

Hva er bedst og nemmest granulat, pulver eller dråber ?

PS ved godt det giftigt i større mængder

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lopper og hvidløg hjælp
  • #1   22. jun 2013 Jeg vil gerne fortælle mine erfaringer smiley Jeg har købt tørret hvidløgsflager i en foderstofsforretning, mine hunde får det i deres foder hver dag. Det var et råd som jeg fik, fra en som havde en kennel med ca 70 hunde, det brugte hun og hendes hunde havde aldrig lopper. Det var tilbage i 1991 har brugt det lige siden. Det er sket at mine hunde har fået lopper til træning, er så blevet sprøjtet så de voksne lopper dør. Hvidløg er det eneste jeg bruger til at holde lopperne væk smiley

• #3   22. jun 2013 jeg bruger også hvidløg har aldrig lopper i mine hunde

• #4   22. jun 2013 Virkningen kan ikke dokumenteres.

Til gengæld er det veldokumenteret at hvidløg i en given dosis kan forårsage blodmangel hos hunde.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #5   22. jun 2013 Jer der bruger hvidløg mod lopper, hvordan regner i dosis ud?

• #6   22. jun 2013 Ja, det er så det næste spørgsmål, for hvordan udregner man en dosis på et stof, når virkningen af det ikke er dokumenterbart?

Hvor meget skal man give for at det "virker"?

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#8   22. jun 2013 *CH* - Tjaa nu kunne det jo tænkes de simpelthen bare har bygget en dosis op til den passer til deres hund. Og ud fra den kan man jo simpelt lave en hovedregning, dosis fordelt på kilo.

Det har jeg gjort med mine heste i de år jeg havde heste. Og det holdte også både lopper, utøj og mider væk. Langt mere effektivt end det skrammel man kan købe på diverse sprayflasker og pipetter.

• #9   22. jun 2013 Maria, ville du også give det til din hest i X dosis, hvis du vidste, at det kunne give den anæmi?

Jeg undrer mig simpelthen over, at så mange gambler med deres hunde lige hvad hvidløg angår..

Rigtig rigtig mange hunde har ikke brug for noget forebyggende for at holde lopper og flåter væk. Og får sådan en hund hvidløg, så tolker ejeren det ganske givet som om, at det er hvidløget der virker....
    Men - de undersøgelser der er lavet på det, kan ikke bekræfte andet end en mild repellerende virkning.

Det sørgelige er, at der er folk, hvis hunde har loppeallergi, der forsøger sig.

• #10   22. jun 2013 Vi havde også hørt om hvidløgs gode virkning og købte derfor på et tidspunkt hvidløgsdråber fra en stand på en udstilling, da vi heller ikke er særlig glade for at give dem pipetter i nakken. Prismæssigt var der ingen forskel på om man brugte dråber eller flager. Efter fire måneder var samtlige hunde angrebet af lopper og vi havde fjerne masser af flåter. Da jeg ringede til dem, der solgte dråberne og spurgte til råds, kunne de ikke give andet svar end at det plejer at virke og jeg kunne prøve at forhøje dosis. Vi er derfor gået tilbage til de giftfyldte pipetter i nakken, som kun slår lopper og flåterne ihjel, da hvidløget jo tydeligt ikke virkede efter hensigten uden vi skulle til at eksperimentere med dosis, hvilket meget let også kunne vise sig ikke kun at være giftig for lopperne.

• #11   22. jun 2013 Angånde dosis så har jeg læst at det er udregnet så det ikke skulle være giftig i de mængder der er tildelt og det er det de gået efter

Pulver+granulat = 2,5-5 g daglig an på str
    Flydende = 1 dråbe pr 12,5 kg dagligt

• #13   22. jun 2013 Så folk har kun prøvet det som forbyggende? Men tak for svar så håber jeg bare jeg kan få de kræsne hunde og katte til at spise det

• #14   22. jun 2013 Så håber jeg virkelig jeg kan komme de møj dyr til livs nogen der evt har gode tips til huset, møbler osv

Rener med at koge vaske dyner, tæpper og hva der nu kan komme i maskinen og møbler og kurve for en tur med damp moppen

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#17   22. jun 2013 *CH* - Jeg ville give det i en mængde så det ikke giver hverken dårligdom eller følge sygdomme.
    Intet er godt i for store mængder, hverken hvidløg eller kål. Hvis det er bevist at der skal den og den mængde til pr. kilo for at det er skadeligt så holder man sig da klart under den mængde, ellers er man da dummere end dum.

Jeg har fået bevist den gode virkning det har mod både lopper, mider, myg og alverdens utøj, både på mig selv og på hestene.

• #18   22. jun 2013 Hvidløg er også giftig for heste (og mennesker for den sags skyld) hvis de får for meget, samme fare, anæmi.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#19   22. jun 2013 Diana - Med hensyn til møbler osv. kan jeg anbefale dog at købe en spray til hjemmet. Kan ikke lige huske hvad navnet er på den, men jeg har en liggende så kan lige finde den frem. Dog skal der luftes ud mindst en time før dyrene må være i det rum man bruger sprayen i.

Ved gulvtæpper er det nok bedst at bruge en tæpperenser.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#20   22. jun 2013 A-S - Ja lige præcis, men hvis man bruger hovedet og holder sig under den mængde der giver sygdom er der ingen fare. Alle mine heste har fået det, og det værste de har fejlet er kolik grundet ny hest i stalden.

• #21   22. jun 2013 Maj Britt

Her er det et must at jeg bruger et eller andet da jeg bor ude på landet og er ekstremt plaget af utøj af alle slags og har stortset været angrebet hvert eneste år og da jeg snart syns alle de der kemikalier er håbløse er mit næste træk så hvidløg

• #22   22. jun 2013 Maria

Må du meget gerne finde ud af og har heldigvis ingen gulv tæpper da det bare ikke dur med 8 hunde og 4 katte smiley

• #23   22. jun 2013 Om det er bevisligt/undersøgt er jeg sådan ligeglad med. Har og kan kun fortælle at det virker på mine hunde. Jeg vil aldrig bruge giftige kemikalier til mine hunde, tænk det skidt der bliver spøjtet i hundens nakke, det kan da ved gud ikke være godt for nogen dyr.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#24   22. jun 2013 Loppemiddel kan i værste tilfælde dræbe hund/kat/hest og andre dyr hvis det overdoseres. Så det er sådan set potato/potato.

• #25   22. jun 2013 Skal man vælge mellem gift og gift, virker det tosset at bruge det, der ikke kan dokumenteres en virkning på.

Jeg har til dato ikke hørt bare et eksempel på at hvidløg har stoppet et loppeangreb...

• #26   22. jun 2013 Maria, ikke enig. Den ene er efterprøvet i forhold til den optimale dosis med mindst mulig bivirkning - det er det andet ikke.

Ikke fordi det ikke har været forsøgt men fordi virkning ikke kunne opnås med en ikke-farlig dosis

• #27   22. jun 2013 Jeg ville til en hver tid bruge medicin hvis hunden har fået lopper! Ingen natur midler er i mine øjne tilstrækkelige hvis utøjet er der.
    Om man vil forebygge eller ej synes jeg må bero på ens behov.

Vi bruger selv Capstar og program vet ved utøj. Vi forebygger ikke.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#28   22. jun 2013 Så fandt jeg den frem.

Det er egentlig en spray mod flyer, myg, tæger, myrer osv. men den tager altså også både lus og lopper.

Vi køber den i Tyskland da det er nemt for os at hente det der, men om det kan købes på nettet ved jeg faktisk ikke.

Navnet er Gerzett Insekten spray.

Men ens husdyr på ikke komme i nærheden af det da det virkelig er giftigt.

Jeg plejer at give en ordentlig tur med det i møblerne, tæpper, puder osv., dernæst bliver der luftet godt og grundigt ud også vasker jeg alle tingene bagefter (Det er bare mig der er hysterisk her, af hvad jeg ved er det kun selve dampene der er kradse, så der skulle ikke ske noget ved ikke at vaske tingene), puder og dyner får også en grundig tur med det, men det er så kun når jeg ved jeg kan lade dem ligge en halv dags tid, så en tur i vask og tør.

Tøj osv. smider jeg i fryseren en dags tid også ryger det også til vask.

• #29   22. jun 2013 Men til alle jer der kommer med alt det at hvidløg er farligt kan jeg fortælle at alm loppe middel kan være lige så farligt har selv haft en kat der blev meget syg på grund af pippet og mine bedste forældre fik overdoseret deres kat som ente med den os blev meget syg og døde af det så ALT nu til dags er farligt på den ene eller anden måde selv vand kan give kræft så hva det næste i kommer med så længe man overholder dosis og kender symptommerne for evt sygdomme så går man ikke helt galt i byen

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#30   22. jun 2013 *CH* - Der er der ellers masser herinde der har delt deres erfaringer. At du så er mistroisk er dit valg. Det virker for mig og har som sagt gjort det på både hest og mig selv.

Jeg havde i en lang sommerperiode problemer med lopper, myg og mitter i hestenes haler og man. Med det samme begyndte jeg at tilføje hvidløgsgranulat til deres daglige foder, dagen efter kunne jeg se bedring i deres tilstand, der var knapt så meget halekløen og færre myggebid. Året efter brugte jeg igen hvidløgsgranulat og lavede samtidig en spray af eddike og hvidløgsopkog. Jeg havde maks 5 myggebid ca. på hver hest hele det år, ingen ødelagte haler eller maner og ingen heste der gik og var pisse utilfredse.

Selv er jeg plaget af myg nærmest hele året og er hamrende allergisk overfor lortet, jeg et begyndt at spise hvidløg næsten hverdag og er nu minimalt plaget af myg.

For mig er det rigeligt bevis på at det både kan forebygge og stoppe angreb.

• #33   22. jun 2013 Det jeg skriver om her er veldokumenteret... Det handler ikke om at jeg har noget mod hvidløg.

Jeg prøver ikke at genere nogen...

Men det undrer mig at der ikke er det mindste gehør. Det er trods alt vores hunde, det handler om.

Lige det der med at nogle har skrevet herinde at hvidløg har stoppet et igangværende angreb, det vil jeg gerne se et eksempel på.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#34   22. jun 2013 *CH* - Hverken jeg eller andre har sagt dig imod? Det jeg derimod prøver at forklare dig er at der ikke er grund til at male fanden på væggen. Jeg tror ikke der er nogen herinde der som det første går ud og stopper et helt fed hvidløg ned i kæften på deres hund. Eller for den sags skyld granulat. Hvis man holder det i minimale doser (Præcis som man skal overholde bestemte doser ved hest og sig selv) så er der ingen fare og det kan virke.

Jeg kan hverken vise dig billeder eller video af det udbrud hvidløget hjalp på ved mine heste. Det er ikke lige sådan noget jeg går og filmer. Men det hjalp betydeligt.
    Jeg havde prøvet alverdens, dyre sprays fra hestehandleren, sprøjter og pipetter fra dyrlægen, speciel foder og diverse remedier i hjemmet og INTET hjalp før jeg begyndte på hvidløgen. Første år begyndte jeg på hvidløgsgranulat omkring start juli vil jeg mene, og det blev bedre og bedre, granulaten fortsatte jeg med.
    Da det så var loppe, myg og mitte sæson prøvede jeg samtidig med sprayen.
    Og ingen lopper, mitter eller myg.

• #35   22. jun 2013 Maria, du behøver ikke at prøve at forklare mig noget som helst smiley

Jeg stoler alligevel mere på de forskere, der har efterprøvet tingene smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#36   22. jun 2013 Det må du da så sandelig meget undskylde smiley

• #37   22. jun 2013 Ej hold nu op.....

Ikke martyrium...

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#38   22. jun 2013 Martyrium? Ej nu må du da lige.

Du sidder og maler fanden på væggen og får det nærmest til at lyde som om alle bare er ude på at slå deres dyr ihjel. Så fabler du om at ingen lytter til dig, og når man så prøver at fortælle dig at du ikke er den eneste der gerne vil forklare. Så får man bare besked på man da ikke behøver forklare dig noget som helst.

• #39   22. jun 2013 Maria

Tak må jeg så se om jeg kan få fat i men kan da start med og prøve den flue spry jeg har kan ikke lige huske hva den hedder ind til jeg kan få fat i det du bruger smiley

• #40   22. jun 2013 Hvis hvidløg er så giftigt for hunde og heste og giver anæmi i så små doser, så undrer det mig, at der i stigende grad tilsættes i tørfoder, der findes efterhånden mange forskellige typer også til heste.
    så længe det ikke overdoseres.
    Jeg har selv brugt hvidløg som forebyggende fra tidligt forår til sent efterår i 14 år, har aldrig oplevet noget sygeligt ved mine hunde, den ene fik taget blodprøver en overgang i anden henseende, og havde der været anæmi ville det nok være opdaget.
    Jeg har prøvet lidt af hvert, og synes det i dråbeform fungerer bedst, eller jeg blender et fed til ca. et kilo grønt (jeg barfer mine hunde)
    Jeg bor ud til skov og mark, render i skoven flere gange om ugen, har katte, (og alle mulige nabokatte rendende) og her render rådyr, harer og pindsvin rundt i haven, her er alle muligheder for både lopper og flåter, men jeg har aldrig i mit liv som hundeejer haft et loppeangreb på hundene, og det er minimalt med flåter der sætter sig fast på en sæson. Jeg tror på virkningen, og jeg er ikke bange for at det giver anæmi i de små doser. Til gengæld fatter jeg ikke folk, der trofast drypper hundene og kattene med div. giftdråber i nakken hver måned. har set grimme bivirkninger, senest en kat der tabte al pels rundt om halsen og var synlig påvirket i flere dage, er det sundt?.

• #41   22. jun 2013 Maria, der er ingen grund til at hidse sig op.

Det, der sker her er, at jeg har en anden holdning til det at bruge hvidløg end du har.

Jeg henviser - dog uden at linke (det er dog ikke så svært at finde på det store net) til at der har været tonsvis at dokumentation for 1. at hvidløg ikke tåles ret godt af hunde (og dosis varierer) 2. at det ikke virker dræbende på hverken lopper eller flåter.

That's it.

Jeg får ikke noget til at lyde som om noget... Jeg skriver det som det er. Jeg fabler heller ikke, jeg argumenterer....

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#42   22. jun 2013 Jeg ligger under dynen med en kat i nakken, der er ingen der ophidset her.

Og i mine øjne er det fint at have en anden holdning, men der er altså ingen her der er ude på at slå sine hunde ihjel, sådan lyder det i mine ører.

Fact er at det kan give anæmi både ved hest, hund og menneske hvis det gives i aaalt for store mængder, man skal være påpasselig.

Ja du argumentere for at hvidløg kan være skadeligt. Men du fabler om at ingen lytter til dig.

• #43   22. jun 2013 Marie-Louise, der skal testes specifik for det smiley

Når der tages blodprøver ser laboratoriet kun på de ting, der bedes om, så det vil ikke kunne ses. Og hvis det kunne ses, så ville laboratoriet ikke give besked om det, medmindre der er bedt om det.

Nej, pipettebehandling er ikke sundt (dog er det heldigvis ikke til indgift, men lægger sig i fedtlaget på hunden).
    Personligt bruger jeg ikke noget forebyggende, mine hunde får ikke lopper.

Jeg tror, at det der "virker" netop er, at folk tror på behandlingen. Og dermed konkluderer at en hund, der både får hvidløg og ikke får lopper, ikke får det fordi den får hvidløg.
    Hvor mange af os, der slet ikke giver noget ret tydeligt kan se, at det slet slet ikke behøver at være tilfældet.

Når det så er sagt, så er det også bevist at hvidløg har en mildt repellerende effekt. Men det kan IKKE stoppe et igangværende loppeangreb. Det er ikke et insekticid.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#44   22. jun 2013 Diana - Jeg kan lige google om det kan købes online (Jeg sidder jo alligevel med dåsen fremme) smiley

• #45   22. jun 2013 Maria, jeg skriver, at jeg undrer mig over manglende gehør - EN sætning.

Og det får du til at være fablen om at ingen lytter til mig?

Det var da noget forbandet vrøvl. Denne diskussion er IKKE kvalificerende overhovedet, så den stopper hermed for dit og mit vedkommende.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#46   22. jun 2013 Nå umiddelbart ser det kun ud til du kan købe det på tyske hjemmesider og jeg kan desværre ikke tysk. Men man kan købe det Poetzsch til 9,99 euro smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#47   22. jun 2013 Du skal da være så velkommen til at gå herfra smiley

• #48   22. jun 2013 Stop nu det konfliktoptrappende halløj der.

Jeg går da ikke herfra - men det der personlige noget, det skal stoppe. Det betyder ikke, at jeg ikke vil fortsætte med at argumentere i forhold til det tråden handler om....

• #50   22. jun 2013 jeg kan ikke forestille mig andet, end der også er blevet testet for anæmi, da min tæve fik taget blodprøver.. det er også lige meget.
    Intet virker fordi man "tror" på det.. Hvor mange eksempler har der ikke været fremme, om hunde der er blevet alvorligt syge, eller døde af de her pipetter til nakken? det er måske få i det store hele, men tankevækkende alligevel og gift er det, om det så lægger sig i fedtvævet eller ej.
    så er jeg tryggere ved at give hvidløg i sæsonen i kontrolleret mængde.
    og have "giften " som sidst løsning hvis det alligevel skulle gå galt med lopper en dag.

• #53   22. jun 2013 Marie-Louise, der er mange former for anæmi. Dette er specifik mangel på røde blodlegemer smiley
    Der skal som sagt testes specifikt for det, for at det vil komme tilbage med resultat fra laboratoriet.

Jeg tror det er meget meget sjældent at det fanges tilfældigt, selvom jeg ikke er i tvivl om, at der går hunde rundt med en snert af det her og der. Måske ikke med de vilde symptomer, lidt stakåndethed, lidt træthed, hunden er vel blevet voksen smiley

Hele pointen for mig er, at pipetterne har en virkning og en bivirkning. Hvidløget har desværre kun bivirkningen - ihvertfald hvis man kigger efter i de videnskabelige tests...

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#54   22. jun 2013 *CH* - Det er da ikke mig der sidder og kører i det. Jeg forholder mig ganske stille og roligt og skriver med et smil på læben. Det kan ikke være min fejl at du tager tingene så nært smiley

Og hvor ser du noget personligt henne? Jeg har hverken blandet dig som person eller din hund ind i noget som helst så det kan ikke være min kappe den ligger på smiley

Sidste besked til dig herfra, vil du noget yderligere kan du smide en pb hvis du er utilfreds.

Linda L - Jeg har ikke lige fulgt så pokkers meget med herinde, ej heller set lige den tråd. Men nu tager jeg udgangspunkt i at OP først og fremmest spørger ind til om andre har erfaringer med det, ergo hun går ikke bare ud og gør det. Og jeg tror nu heller ikke på nogen måde at personen har smurt sin hund ind i hvidløg hvis de havde vidst hvordan det foregår. Det er hvad man ikke får ud af oplysning desværre.

• #55   22. jun 2013 Så du mener at mange af os der bruger hvidløg som forebyggende, har hunde og heste der faktisk går og er syge og ikke trives?
    jeg tror ærligt talt, at hvis det var tilfældet, så ville der fra dyrlæger og hvem der ellers råber vagt i gevær, have advaret mod alle de mange produkter der efterhånden findes med hvidløg, tror du ikke?

• #56   22. jun 2013 Det kan godt ske der ikke er testet om det virker men der er testet hvilke mængder dyr kan tåle og hva der er uskadeligt

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#57   22. jun 2013 Marie-Louise A - Jeg fik faktisk en sur mine fra min dyrlæge over at bruge hvidløg til hestene. Men det var nu fordi at jeg da self. også lige havde sendt tippet videre til min træner og han nu skulle ud og finde nye kunder til sit medicin (Self. sagde han det med et smil på læben) smiley

• #59   22. jun 2013 Marie Louise - det er ikke det, jeg skriver smiley

Lige her handler det meget lidt om hvad jeg tror i forhold til, hvad der er beviser for.

Jeg kan kun undre mig over, at mange er så villige til at indgive noget, der har så alvorlige bivirkninger uden at have sikkerhed for virkning, men det er jo Jer, der vælger for jeres hunde og mig, der vælger for mine.

Diana - det er der nemlig. Således er det også med de insekticider, som vi kan sprøjte i nakken på vores hunde.
    Altså testet hvad mængde de kan tåle og er uskadeligt - i forhold til, hvad der virker dræbende på utøjet.

• #61   22. jun 2013 En ud af en bunke resumeer af undersøgelser om dette tema...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11108195

Bemærk konklusionen: "The constituents of garlic have the potential to oxidize erythrocyte membranes and hemoglobin, inducing hemolysis associated with the appearance of eccentrocytes in dogs. Thus, foods containing garlic should not be fed to dogs. Eccentrocytosis appears to be a major diagnostic feature of garlic-induced hemolysis in dogs."

• #62   22. jun 2013 TS søgte nogen som havde erfaringer med hvidløg til lopper. Så skriver jeg da selvføldig på hendes indlæg, idet jeg har givet mine hunde det siden 1991 med MEGET gode resultater, til trods for at mine hunde gik til træning 3 gange ugentlig, tog på udstillinger, boede på landet, havde masser af katte, men nada lopper. Så det er jo videnskabligt bevis hos Marianne T at det virker, ellers fortsatte jeg jo nok ikke med det smiley :) Bivirkninger : Det er ikke altid skønt at få et kys af sin hund smiley :)

• #63   22. jun 2013 CH
    Vis det der "ikke noget og tro" virker så fandens godt kan du så ikke sende noget til mig for her virker det ikke smiley

Maria kan du ikke sende et link så må jeg prøve at oversæt det med Google for jeg kan heller ej tysk smiley

• #64   22. jun 2013 CH; Det er nu også temmelig store mængder hvidløg pr kg. Hund der er brugt i den undersøgelse du linker til.. Jeg har ikke gennem læst den nøje, kun hæftet mig ved mængderne. Jeg nærlæser den gerne i morgen smiley

• #65   22. jun 2013 Marianne - der er forskel på empiri og evidens smiley

Og når hvidløg er så populært, så handler det om empiri. Og denne form for dokumentation har en stor svaghed, nemlig at det ikke bliver dobbelt-blind-testet og at det er subjektivt.

Diana, ja, det er jo det satans ved det *GGGG*
    Hvis jeg var dig, ville jeg gå på apoteket, købe capstar (de dræber lopperne øjeblikkeligt), købe Program Vet (forhindrer nye lopper i at formere sig), gå en tur i Bauhaus, Silvan el. lign og købe en dåse Trinol 810 og sprøjte i omgivelserne (godkendt til formålet og med en ordentlig vejledning til), få støvsuget diverse æg væk....

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#66   22. jun 2013 Diana - Jo jeg finder det lige frem til dig smiley

(link fjernet)

Det er på dansk.

Jeg fandt lige en sælger på ebay (Dog stadig tysk), der får du 12 dåser til 27,90 euro
    http://www.ebay.co.uk/itm/12x-Gerzett-Fliegen-u-Insektenspray-12x300ml-1L-7-75-/320955696043

• #67   22. jun 2013 Marie-Louise, der er mange at tage af smiley

Der er faktisk et eksempel på en hund, der har indtaget en dumpling med hvidløg og en anden type løg, der udvikler fuld Heinz anæmi...

• #68   22. jun 2013 Oooog - Diana, her kan du læse lidt om Capstar - og dets giftighed smiley

http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/GetRendition/Document-16933/html#bmk2

• #69   22. jun 2013 CH kender godt capstar vis du læser starts tråd igen står det os i og af pippet bruger jeg den der er på recept men vil stadig godt ha noget der er forbyggende

• #70   22. jun 2013 Maria takker for link

• #71   22. jun 2013 Program Vet er den forebyggende del af kombinationen.

De to kan bruges i kombination med pipetten eller alene - en som behandlende når det er akut, og en som forebyggende.

• #72   22. jun 2013 Nu må jeg så indrømme at jeg hverken har råd eller lyst til at pippet 1 gang i måneden både fordi loppe middel ikke er just billige samt at mine bulldogs har en ret sart hud så vil ikke bruge det mere end højst nødvendigt

• #73   22. jun 2013 Diana - Program Vet er ikke en pipette smiley

Men så klart - hvidløg er billigere... Som du sikkert har fanget i denne debat, så tror jeg at jeg blot ville lade være med at gøre noget i stedet - og så tage lopperne, når og hvis de kommer smiley

(Hvilket jo sådan set er det jeg selv gør *GG*)

• #74   22. jun 2013 Okay men som sagt her kan jeg ikke nøjes med at gøre intet da jeg så vil ha utøj hele sommeren så snart deres pippet ikke virker mere da jeg bor på landet med skov som bage have masser af frit gånde katte og masser af pindsvin så er nemt nok at sige for en der bor i byen men sådan funger det bare ikke på landet

• #75   22. jun 2013 Diana - jeg kan forstå du har været en tur om min profil smiley

Jeg har ikke skrevet hvor jeg i virkeligheden bor henne - jeg bor så langt ude på Lars Tyndskids marker at man bliver forpustet selv når man kører i bil herud *GG*

Jeg har boet på landet de sidste 16 år smiley

Jeg bor i flåt- og loppeland (har fem udekatte, der rager lopper til sig - de får behandling en gang i mellem).

Lige hvad pindsvinene angår, så skal du ikke være nervøs - de lopper de har, går ikke på hunde. (Jeg er i øvrigt ivrigt pindsvinemenneske selv og har en ordentlig røvfuld af dem i haven).

Der ER bare ikke nogen selvfølgelighed i, at hunde, der bor i et loppekoncentreret område FÅR lopper.
    Men jeg synes da du skal give hvidløg, hvis du føler dig tryg ved det. Personligt ville jeg så sandelig prøve uden først.

Hvad angår flåter har vi for første gang i en del år givet en af vores hunde behandling. Han startede forsommeren med at have fem flåter i ansigtet. Så fik han pipette. Hvalpen har ingen flåter haft, ej heller lopper, hun har ingen behandling fået....

• #76   22. jun 2013 Kan kun sige at så du ekstrem heldig med utøj når "ingen ting" kan holde dem på porten hos dig kan bare give det fx at før jeg gav min shetlænder flue dækken på kunne jeg fjerne 20 - 40 tæger på hende om dagen og fjerner næsten dagligt 1-2 på hundene men vis du har andre alternative på forbyggende der ikke kun holder 1 månede og koster en krig så sig da endelig frem

• #77   23. jun 2013 Jeg ved da ikke om det er ren magi, vi oplever...

Men der er faktisk ret mange, der gør som jeg uden der er de store problemer i det.

Nogle hunde tiltrækker skidtet, nogle gør ikke. Jeg har ikke haft nogle voksne hunde, der har haft problemer så vi har skullet forebygge.
    Ingen af dem har fået lopper som voksne, så hvis vi har behandlet har det været på grund af flåter.

Jeg har ikke andre alternative midler, der ikke koster noget... Ikke som jeg ved virker... Man kan sikkert finde på et eller andet at eksperimentere med smiley

• #78   23. jun 2013 Har ikke læst hele tråden.

Hvidløg i små mængder er godt for både mennesker og dyr.
    Hvidløg i for store mængder er skidt for både mennesker og dyr.
    Det er fakta og så er det slået fast.

Hvidløg skulle virke mildt repellerende på lopper og tæger. Det er ikke dokumenteret.
    Men ligesom det ikke med sikkerhed kan siges at det virker så kan det heller ikke med sikkerhed siges at det IKKE virker.
    Sådan er det når det ikke er dokumenteret.
    Brugt med omtanke er det altså uskadeligt og endog gavnligt.

Man kan ikke bruge hvidløg behandlende da det er for giftigt i de mængder man i teorien skulle bruge.
    Derfor kan det kun bruges som kosttilskud og "forebyggende".

Så er det ligesom også slået fast, håber jeg :o)

Skal vi komme videre?

Som forebyggende skulle det mest skånsomme være Advantage (kan ikke huske kilden).

Jeg giver det ikke fast. Kun sammen med behandlende hvis der skulle forefindes lopper.
    Jeg har allergihund og hun kan ikke tåle stærke kemikalier så derfor får hun det kun hvis ikke der er andre alternativer (hun har dog god gavn af hvidløggets immunsystemstyrkende effekt jævnligt :o))
    Men sådan er vores hunde og deres ejere så forskellige :o)

Følgende regimé har jeg aldrig hørt ikke skulle have virket når det er gjort ordentligt:

- Ved loppeudbrud gives Capstarkur til alle dyr i huset = omkring 80% af alle levende lopper på dyrene dør inden for 15 minutter.
    - Der gives Advantagepipetter i nakken på alle dyr = dræber laver og levende lopper på hunden og på hundens liggesteder.
    - Hele huset rengøres grundigt. Særligt gulve, tæpper, sprækker ved dørkarme og sofaer og alle sovesteder. Loppeæg kan ligge i dvale i 5+ r for så først at klække når de rette forhold er til stede. Derfor skal man have dem væk og støvsugerposen skal selvf. ud af huset når rengøringen er overstået.
    - Derefter sprøjtes hele huset i Trinol 810 (Dræber koldblodede dyr såsom insekter/lopper etc. og vil dræbe evt. lopper så snart de forlader deres æg).

Det kan i et meget fint lag bruges på gulve og på møbler etc. (derfor det er så effektivt).

Som sagt dræber det kun koldblodede dyr og er derfor i teorien ikke skadelig for mindre dyr, katte og hunde. Meeeeen.
    Har man kat og mindre dyr bør deres sovesteder IKKE sprøjtes eller hvis de gør så skal katten/de mindre dyr ikke bruge sovestederne i et par dage. (Der er set katte der er blevet syge af at opholde sig på deres sovesteder efter disse er blevet grundigt behandlet med Trinol)

Ellers er Trinol mere eller mindre uskadeligt når der er luftet godt ud.

Trinolen tager også alle andre insekter så det kan med fordel også sprøjtes i vindueskarme/dørkarme etc. så alt der overvejer at flyve/kravle indenfor af fluer, edderkopper, biller etc. dør så snart de kommer i kontakt med det.

• #79   23. jun 2013 Hov. Det skal lige siges at min kat er indekat og det er derfor hun og hunden ikke behandles forebyggende fast.

Havde jeg ude/indekat havde jeg selvf. behandlet hver mdr. forebyggende

• #80   23. jun 2013 Hej Sanne Hvis man sprøjter Trinolen i vindueskarme pga fluer, hvor længe virker det så, bare ca. Hvor kan man købe det ? Jeg bruger de der fluestrips, er det lidt det samme ?

• #81   23. jun 2013 Marianne: 5-7 uger alt efter om du tørrer det af når du gør rent eller ej :o)

Det kan købes i Matas og ellers selvf. på nettet.

Jeg kender ikke fluestripsne.

Ved bare at dette ikke er giftigt for mine dyr + at hvis jeg ser en edderkop behøver jeg ikke komme i nærheden af den. Skal bare sprøjte den med Trinol og den er død :o)

• #82   23. jun 2013 Mange tak smiley fluestrips er ligesom et aflangt stykke tape man sidder på vinduerne, tiltrækker alt det der skal død smiley virker lidt mere end 3 mdr. De virker bare. Jeg vil synes at det er lidt spildt med Trinol der bliver sprøjtet på karmene, så virker det vel ikke hvis jeg tørre af (gør rent) vil der stadig sidde noget på træet ? Hvad koster det ?

• #83   23. jun 2013 Det koster en 170 kr. Jeg ved ikke hvor effektivt det vil være ved dig? Det kommer an på hvordan du gør rent og hvor stort dit insektproblem er :o)

Her virker det og en flaske holder lææænge :o)

Men hvis fluestripsne virker så kan du jo lige så godt bruge dem? Måske de er billigere på sigt?
    Kunne være man skulle overveje en til bilen. Lyder som om sådan én ville være genial her nu om sommeren :o)

Hjemme ville Sadie (min kat) ikke kunne lade dem være i fred og jeg mener at de er giftige for katte.
    Derudover vil begge mine dyr gøre næsten hvad som helst for at få lov at lege med fluerne etc. Hvis de fandt ud af at de bare skulle holde til ved de der strips så ville begge dyr hurtigt have strips siddende i pelsen :o)

Nysgerrige kræ :o)

Hmm. På den anden side var det da en form for aktivitetslegetøj. Hvad koster de? ;o)

I stedet for en fluesmækker sprøjter jeg bare Trinol ud i luften og fluerne dør når de kommer forbi. Det er dovensskabens løsning :o)

Men da det er en gift skal man gøre op med sig selv om man vil bruge det. Jeg lader ikke babyer etc. bruge møblerne før disse er tørret af og gulvene er vasket rene. Er ret hysterisk der. Jeg og dyrene kan sagtens tåle det men tager ikke chancen med babyer når det kommer til gulve og møbler.

Men vinduerne er altid sprøjtet :o) HADER edderkopper og vil gøre MEGET for ikke at få dem ind :o)

Næsten alt herhjemme er af plastik, stål, glas og læder så det let kan rengøres :o)

• #84   23. jun 2013 Har lige læst lidt om de strips. Kan være de skal prøves en dag :o)

Så længe jeg bruger Trinolen i hele huset og ikke kun i vinduer etc. så er de ikke nødvendige med de er godt nok smarte ellers. Og sikke mange slags man kan få dem i :o)

• #85   23. jun 2013 når i har så meget i mod hvid løg og gerne vil bruge noget der ikke er giftig ,så må i gå over til det LR har som kan bruges af alle dyr også en selv det hedder aloe Vera QUICK Help spray det giver noget arbejde da de skal havde det hver dag

• #86   23. jun 2013 Sanne, der er forskel på når noget er ikke-dokumenteret og når det er dokumenteret at det ikke virker. Trods alt.
    Her er tilfældet det sidste, for dets manglende virkning er netop dokumenteret.

Hvordan bruger man sådan et middel med omtanke?

• #87   23. jun 2013 CH; følger producentens anbefaling.. Som ved alt andet?
    mht undersøgelsen du tidligere linkede til, så er det store mængder ser er testet med, alt for store.. Synes ikke den test kan bruges til ret meget andet end at for meget er skidt.
    så jeg fortsætter med at give mine hunde hvidløg nogle måneder endnu.

• #88   23. jun 2013 Come on smiley nu holder vi altså, her snakker vi om hvidløg og ikke om det rene gift. Alt skal fandme testes idag, i hovede og røv. CH vi har fattet ved dit første indlæg, at du er imod hvidløg og du har dine grunde, det sidder godt og grundigt fast på lystavlen. Jeg tror TS er mere interessert i at høre fra dem som bruger det, hvilke erfaringer de har med hvidløg. Så skulle vi ikke lade andre, som bruger hvidløg, deltage i denne tråd smiley Dette er ikke et plejehjem, så du behøver ikke at gentage dig smiley Jeg er så dødtræt af at høre hvad der er sundt og usundt. Efterhånden tør man ikke at spise sundt, for i næste øjeblik, kan du få kræft af det. Jeg spiser det der gør mig glad, det jeg har det godt med. Det samme gælder for mine dyr. Det er aldrig et spørgsmål om penge, men min sunde fornuft der vil det bedste for mine dyr. Jeg er så ligeglad med hvad der bliver skrevet om hvidløg, Mine hunde og jeg selv bliver ved med at spise det, med stor glæde.

• #89   23. jun 2013 Nu det heller ikke fordi alt går op i penge her men 6-700 kr kan nok bruges til sjover ting til dyrene og vis hvidløg kan hjælpe så hvorfor ikke og nu er det jo testet i hvilke mængder hundene kan tåle at det så ikke er dokumenteret om det faktisk hjælper mod lopper er så det men så længe der er testet hvilke mænder der er skadeligt og uskadeligt så bekymrer det mig ikke at prøve

• #90   23. jun 2013 Marianne, dine kæpheste vil jeg altså ikke tage ansvar for - de er dine egne...

Og min ret til at deltage med mine argumenter er fuldstændig den samme som alle andres selvom det, jeg skriver er ubekvemt.

Kan vi holde os til trådens tema i stedet for at tillægge mig sære motiver.... At være i mod hvidløg... Helt ærligt smiley

• #91   23. jun 2013 CH jeg er bange for heste:) smiley kan ikke være mere enig smiley Det ville jo heller ikke være det samme hvis du ikke var her smiley :)

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#92   24. jun 2013 Kiss N - Den er der allerede linket til højere oppe.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#93   26. jun 2013 Alfisten - Det skal du være så velkommen til at syntes smiley Jeg nævner hverken navne eller bestemte tråde, datoer eller lignende. Jeg sammenligner to forums det er sådan set det. Og nu har jeg så sandelig også givet udtryk for hvad jeg mener om det kagleri der har foregået. Og den står jeg ved.

At der er bestemte dele af HuG jeg ikke bryder mig om, og at folk sidder og rakker hinanden ned, sviner til, smører personlige fejder ud på forummet, det skal ikke gå udover de fornuftige/søde/sjove emner der nu er.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#94   26. jun 2013 Du såvel som jeg ved der har været ekstreeeemt meget drama herinde på det sidste. Den tråd du hentyder til er en hyggetråd, den er skrevet med et smil på læben og et glimt i øjet. At du ikke kan se det er jeg da så sandelig ked af, men det kan jeg virkelig ikke ændre på.

Og ja jeg mener det har været en børnehave det sidste stykke tid, der har været så meget bøvl, drama, råben op om den og den, ditten og datten og HA'erne er bare nogle røvhuller.

Det virker til du søger konflikter hele tiden. Hvis du har yderligere kan du tage den i PB, der er ingen grund til at køre den videre her i en debat der intet har med det at gøre.

Nu har jeg endda kun for din skyld slettet emnet når nu det er et så stort problem at der skal skabes mere drama ud af det.

• #95   28. jun 2013 Hold da op en tråd....Jeg har brugt hvidløg i mange år til mine schæferhunde...Jeg har brugt et halv fed knust hvidløg pr. hund....Ingen bivirkninger....
    Stoppede da det blev for besværligt hver dag at stå med hvidløg på denne måde...Men brugte det 7-8 mdr.
    Lige pt. bruger jeg det så igen, men kun fordi jeg selv pt. spiser mad med hvidløg i.

• #96   28. jun 2013 Til Snow i nogle foderstofforretninger sælger de tørret hvidløgsflager, det er meget nemmere, jeg bruger det også til madlavning smiley

• #97   28. jun 2013 Marianne..Sælges det så som sådan eller kaldes det så noget andet...?

• #98   28. jun 2013 det kan fås både som hvidløgsflager, granulat, koncentrat mv.
    jeg sværger selv til koncentrat, synes det er det mest virksomme.

• #100   28. jun 2013 Jeg kan nu stadig ikke forestille mig, at de små mængder der anbefales, kan skade.
    der er tørfoderfabrikanter der tilsætter hvidløg, ud over alle de efterhånden mange typer produkter der er i handlen, både til hund, hest og fjerkræ.

• #101   28. jun 2013 når må heller komme med det jeg har prøvet.

jeg har testet alt efter hånden på tre typer hunde på mange forskellig måder og af det var der en ting der over hovedet ikke hade nogle virkning og det var hvidløg det var 100% at den som kun fik hvidløg kom hjem med flåter eller lopper.

tro efter hvis har prøvet alt gift og alt muligt til at komme i halsbåndet.

men det jeg har haft størst held med er Seresto

• #102   28. jun 2013 Til Snow det jeg har er tørret, minder meget om rasp

• #104   29. jun 2013 seresto er også på recept. det er det eneste gift min hund ikke reagere på.

Kommentér på:
lopper og hvidløg hjælp

Annonce