{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.217 visninger | Oprettet:

lopper og hvidløg??? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Vil lige høre jer kloge hoveder herinde om dette: Min onkel og tante har fortalt mig, at for at forebygge mod lopper, så giver de deres retriever et halvt eller helt knust fed hvidløg blandet i maden. Dette, siger de, har bevirket, at deres retriever aldrig har lopper.
-Nu har jeg selv en 12 uger gammel border collie, som havde lopper, da jeg fik hende. Hun har lige fået sin anden kur, her da hun blev vaccineret, da lopperne desværre ikke var væk.
Dette her med hvidløg, er det sundt for hunden?? Er der nogle der kender til dette??
Mvh Susanne og Sille

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lopper og hvidløg???
  • #1   7. dec 2009 Det er ikke videnskabligt bevist at hvidløg holder lopper væk...snarere et gammelt husråd:-) Hvidløg i større mængde er ikke sundt, det kan faktisk være livstruende, hvis hunden spiser for meget .Dog ikke bare et enkelt fed om dagen...

• #2   7. dec 2009 Lykke... kommer jo lidt an på racen.- for en chi der er et fed meget.... smiley

• #3   7. dec 2009 2 gram pr. kilo.

For i modsætning til virkningen af hvidløg mod utøj, så er det bevist, at denne mængde kan give hunden blodmangel.

Jeg ville ikke bruge det - slet ikke til en hvalp :o)

• #4   7. dec 2009 Susanne - jeg gætter på, at du har brugt frontline til at fjerne lopper med?

• #5   7. dec 2009 Camilla: ja, du har helt ret:-)

• #6   8. dec 2009 vi har også brugt hvidløg i 4 år nu, vi startede med at bruge det som granulat, fordi vores hest fik det, men en hund der er lidt kræsen soterer det bare fra, nu bruger vi også dråber og har heller aldrig problemer med lopper og flåter ..
    vi holdt op med at bruge det i en periode og så havde vi da godt nok hurtigt lopper

• #7   8. dec 2009 løg (og hvidløg) er ikke sundt for hunden, og jeg ville ikke bruge det til min hund.

Til lopper bruger vi programVet som er det eneste der tager lopper hjemme ved os. De får en pille til at fjerne lopper, og så kan man give en forebyggende pille fremover. Dog får mine bare når det er nødvendigt.

og så er det altså lettere med en pille end med sprøjter i nakken hvor man skal undgå vand, bade osv. (har vandhunde og som kan finde på at rulle sig så de er nød til at blive vasket).

• #8   8. dec 2009 Steen - hvidløg er ikke gift for dig, men det er gift for hunde.

Om man giver den ene eller anden slags gift er for mig lidt underordnet - det vigtige er, at virkningen er dokumenteret, ellers giver det ikke mening at give det til hunden, når den nu tåler det dårligt.
    Og så er det også vigtigt, at nogen har udmålt en præcis dosis, man kan forholde sig til. Så ved man, at holder man sig inden for den, har det ikke konsekvenser for hunden, kun for lopperne.

Det er svært med hvidløg, specielt fordi det bruges på må og få og helt tilfældigt uden man helt ved, hvor meget af det stof som hunden ikke kan tåle, der indtages og optages.

• #9   5. aug 2012 Hvidløg er nu sundt for hunden i meget små mængder men man skal vide hvad man laver da det som de andre skriver er direkte giftigt i for store mængder.

Hvis du har brugt Frontline forklarer dette dine loppeproblemer da lopper i en meget meget stor del af landet er resistente over for dette.

• #10   5. aug 2012 Jeg køber hvidløgspiller fra Trixie til Uffe..
    Han er 6 mdr på lørdag og har haft 4 flåter (2 i samme uge)' og ingen lopper.. Han får 2 om dagen, hvor der står på pakken at store hunde må få op til 20 styks om dagen, det lyder dog lidt meget voldsomt..

Kommentér på:
lopper og hvidløg???

Annonce