{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvidløg og lopper?
  • #1   31. okt 2010 Jeg har prøvet med hvidløg og har det desværre ingen effekt dog har jeg hørt om andre der bruger hvidløg hvor det virker.

Du kan evt. købe flere forskelige hvidløgsprodukter her (medmindre du vil bruge friske fed hvidløg):
    www.husdyrhelse.com/group.asp?group=1

Det er altid godt at indlægge pauser med brug af hvidløg da det ellers kan forårsage blodmangel.

• #2   31. okt 2010 Bruger man det så skal man lige vide at lidt hvidløg har en gavnlig virkning på immunsystemet og virker for en del mod lopper og tæger men HUSK for meget hvidløg er giftigt for hunde og kan give blodmangel så dosér med omtanke herfor :o)

• #3   31. okt 2010 Hvidløgsgranulat virker herhjemme :o)

• #4   31. okt 2010 Her bruger vi også granulat og har ikke hverken lopper eller flåter. Men man skal bruge det med omtanke, formeget hvidløg er en forgiftning for hunden. Med granulat er der doserings anvisning på bøtten.

• #5   31. okt 2010 jeg giver hvidløg og har ingen lopper og kun meget få flåter.

men som Sanne siger, skal det gives med omtanke

jeg kan klart mærke at hvis jeg i perioder ikke får givet hvidløg, så er mine hunde mere modtagelig for lopper og flåter

jeg bruger aldrig pipette

• #6   31. okt 2010 Det kan ikke dokumenteres at hvidløg har virkning mod lopper, hverken forebyggende eller behandlende.

Mange gør det og nogen oplever også at hunden er loppefri... Men spørgsmålet, om hunden måske ville have været loppefri alligevel?

Jeg har ikke hørt om nogen, der har oplevet at de kunne få lopper væk med hvidløg.

Jeg bruger det ikke - det er giftigt for hunde, og skal jeg give min hund gift, så foretrækker jeg at bruge noget, jeg ved virker.

• #7   31. okt 2010 CH - pipetterne er jo også giftige for hunde og de virker ikke her mod flåter

det gør hvidløg tilgengæld og jo hvidløg er kun forebyggende mod lopper

• #8   31. okt 2010 Siger det samme som connie kennel Nezumi. Det fungerede fint for
    Malou i 8 år.

• #9   31. okt 2010 Connie, det er svært at vide om det er tilfældigt.
    Mine hunde får kun behandling når de HAR lopper og ingen af mine voksne hunde fik lopper selvom de ingen forebyggende behandling fik.

Pippeterne kan, i modsætning til hvidløg, dokumenteres en effekt af - nogle af dem inklusive flåter, andre eksklusive.

• #10   31. okt 2010 Hvidløg holder heller ikke noget kravl væk på Charlie. Så jeg er begyndt at bruge noget der olie der hedder Insect Free (staves) fra dette firma www.uniq.dk Jeg har brugt det i halvanden måned nu og har fundet en eneste flåt på ham i den tid. Så det vil jeg da anbefale dig at kigge nærmere på.

• #11   31. okt 2010 Jeg har givet Basse hvidløg siden hun var lille. Hun er 2.5 nu.

Hun har på den tid haft ingen lopper (trods omgang med loppehunde), og i sommers satte en flåt sig på halsen uden at suge blod, ellers har der heller ingen flåter været.

Så hos mig fungerer det fint.

Vi omgås periodevis vilde katte, ræve og rådyr i flåtbefængte områder uden at opleve noget, og møder rigtig mange hunde uden at få lopper smiley

Kommentér på:
Hvidløg og lopper?

Annonce