{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Hjælp - Tæge! {{forumTopicSubject}}

Godmorgen alle.

Jeg bliver simpelthen lige nød til at spørge jer til råds, da jeg ikke oplevet dette før, og har lidt bekymring.
Sagen er at vi opdagede en tæge i vores sorte pomeranian pels bag ved øret for et par dage siden (eller min far gjorde, da han var på besøg derude). Han fik taget tægen ud, og siger at han kunne se at han fik det hele med.
Men så igår aftes ville jeg kigge til det lille sår/mærke han har fået derefter, og så havde han nærmest en lille kulge der, mærkes lidt som en buld, der hvor tægen havde siddet.
Er det normalt, og skal det bare gå i sig selv?
Han har ingen tæger haft før, så er rimelig ubevidst omkring de små kryb!

Håber i kan hjælpe, en lidt bekrymret hundemor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - Tæge!
  • #1   18. jun 2013 Det er ganske normalt at der kommer en bule, hvor flåten har siddet.. Den forsvinder efter nogen dage. Bare hold øje med at der ikke går betændelse i smiley

  • #2   18. jun 2013 Det er helt normalt at man kan mærke hvor den har siddet.
    Hvis jeg selv får en flåt kan der godt gå et helt år før alle eftervirkningerne i området er forsvundet smiley


  • #3   18. jun 2013 Så er jeg mere rolig - mange tak for hjælpen! :-).

  • #4   18. jun 2013 Flåter er noget fanden har skabt i vrede. Hold øje med at den ikke bliver dårlig pga. flåtoverførte sygdomme.

  • #6   18. jun 2013 Jamen det var i lørdags, og bulen er ikke væk endnu, og den mærkes rimelig hård.
    Han har været en del træt de sidste par dage, og der ligner ham ikke.
    Men ellers har han det fint - Skal jeg reagere?


  • #9   18. jun 2013 Puha nu har jeg et spørgsmål hvis det er okay.
    fjernede en tæge på min tæve på 9 måneder for en måned siden, men der er også kommet en lille bule som endnu ikke er gået væk. Hun har kun kastet op to gange med det var da hun spiste græs. Ellers opfører hun sig normalt. Bortset fra at hun er kommet i sin første løbetid så hun er lidt depri...
    er det noget jeg skal være bekymret for nu hvor den lille bule stadig ikke er gået væk?der er ikke betændelse i


  • #10   18. jun 2013 Jeg tænker jeg vil holde øje med bulen, om der kommer betændelse og om den forsvinder af sig selv.
    Jeg vil holde øje med hans træthed, om det fortsætter, for det kan godt være det bare er fordi han har haft en hård weekend med træning, og gå tur i hundeskoven.
    For der er ingen andre tegn på, at han skulle være ramt at noget efter tægen.


Kommentér på:
Hjælp - Tæge!

Annonce