{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.278 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!! TÆGE!! {{forumTopicSubject}}

Har lige fundet en tæge eller flåt på min lille chihuahua hund.. nu er far som er den mest erfarende hundeejer ikke hjemme og her er en kylling.. HADER insekter, men.. jeg må få den væk, om jeg så skal bide den væk.. forstå mig ret... Har læst om tange og pincetter og smør, men aner ikke hvad der er bedst.. Det er første gang for mig.. og vil bare få gjort det på den bedste måde.. Så hjælp, hjælp!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!! TÆGE!!
  • #1   22. maj 2010 Du kan sagtens vente til "far" kommer hjem, Altså, hvis han kommer hjem idag smiley så kunne han jo vise hvordan man gjorde smiley

  • #2   22. maj 2010 Du finder jeres flåt-fjerner (tang) frem... sætter den ned om flåten og drejer - vupti og flåten kommer af:o)
    Kan du ikke finde ud af det så venter du på at far kommer hjem - hunden dør ikke af det, inden da *SS*

    Brug ikke smør/margarine eller andre mærkelig midler...


  • #3   22. maj 2010 far kommer først hjem om 5 dage... han arbejder desværre i flere døgn.. og ironisk nok så tog han afsted kl. 8... kan slet ikke ha' at der sidder noget og suger på ham.. er sku ret forfærdet over krybet, men ikke nok til at lade det sidde på.. er bange for at det genere ham... Nej prøv at hør mig.. hehe.. panisk mor..

  • #4   22. maj 2010 ingen olie - smør osv osv...

    du risikerer flåten tømmer sit maveindhold ud i såret..

    så er det næsten bedre at rive den af og lade hovedet sidde..


    men gør som de andre siger -- find en flået tang eller pincet. sæt den helt ned til huden og få fst - også drejer du rundt og flåeten slipper


  • #5   22. maj 2010 Hundemutter du er min redning... tusinde tak..

  • #6   22. maj 2010 Hvor bor du henne i StorKøbenhavn?

  • #7   22. maj 2010 Jeg synes det der nemmest at snuppe dem med fingrene, men det er ulækkert. Ellers brug en flåt tang eller en pincet. få godt rundt om hovedet helt nede ved hundens hud og prøve at lade være med at klemme om flåtens krop og så ellers hive den ud i en jævn bevægelse (der er ingen grund til at dreje, men det kan du naturligvis gøre hvis du føler det er bedre).

    De sidder godt fast, så har du ikke prøvet det før, så bliver du måske overrasket over hvor stærkt man egentlig skal hive.

    Lad være med at bruge olie eller smør, det skader mere end det gavner.

    Der kan komme en lille bule på størrelse med et majskorn der hvor flåten har siddet. Det er helt normalt og ikke noget at bekymre sig over, men bliver stedet rødt eller meget hævet så skal du ringe til dyrlægen.

    Får du ikke hele hovedet ud, så er der som regel heler ingen grund til panik, det bliver som regel udstødt efter nogle dage hvor du så lige kan kradse det af. Hold dog stadigvæk øje med stedet så du kan gribe ind hvis der nu alligevel skulle komme betændelse i det.


  • #8   22. maj 2010 nej hvor vil han ikke samarbejde.. tror at den bider hårdere fast når jeg prøver at trække..

    Mette- bor i glostrup.. udkanten til Rødovre.. hvorfor da??


  • #9   22. maj 2010 Grace:

    Fordi så ville jeg komme og fjerne den, hvis du boede her i nærheden...... Men det gør du, desværre, ikke:-(


  • #10   22. maj 2010 årh.. tusinde tak for tanken.. slås oz lidt med hunden og min egen frygt.. men skidt pyt.. man skal jo være super mor.. ik.. heheh..

  • #11   22. maj 2010 åhh kender det, hader de små kryb. Jeg går simpelthen i panik, hvis jeg får kørt hånden henover hunden, og der sidder sådan en krabat.

    MI:

    Med hænderne?? sætter de sig så ikke bare i dig? jeg er så bange for de kryb, så hellere holde en fugleedderkop smiley Jeg kan få svedture bare ved at gå i skoven, og tænke på, de sidder oppe i træerne, og kun venter på jeg går forbi, så de kan hoppe ned på mig, og suge mit blod smiley Jeg venter også 7-9-13 på manden. Sidst han først kom hjem sent, og jeg fandt en på Emma, gik jeg ind til vores gamle nabo på 80, som i et vupti tag, tog krybet. Jeg var ikke engang i rummet *GG*


  • #12   22. maj 2010 Ina:

    Nu skal jeg fortælle dig en ting.......*GGGGG*

    De sidder ikke i træerne......*LOOOOOL*

    De sidder på græsstråene og venter KUN på dig og din hund.......*GG*

    Aj, gu er de ulækre, men jeg har en tægetang og den tager dem fint:-)


  • #13   22. maj 2010 Åh Ina... har det lige præcist sådan.. sidder og bare og små råber for at få den af, men det går sku ikke så godt.. han napper i mig fordi det gør ondt.. ej hvor er jeg ynkelig lige nu...

    Nu får Carlos en pause og mor en smøg..

    tror egentlig oz at det ender med jeg går over til naboen.. hun har selv to små hunde... heheh... ih det her må jeg blive bedre til.. Du er tøs Grace!


  • #14   22. maj 2010 Mette:

    arhh det skulle du ikke have fortalt mig!! en ting var jeg går med hætte, fordi jeg troede de sad i træerne. Nu bliver jeg nød til at vade i mine tykke vinterstøvler hele sommeren smiley

    Og ja, jeg forstiller mig virkelig, de sad deroppe og kiggede ned. Og når vi så gik forbi, de ville hoppede ned på os, og suge mit blod.

    Og så ser de så ondskabsfulde ud. Med deres arme der bore sig ned i ens hud, og så hovedet der sidder der, inden under huden. Tror seriøst jeg ville besvime af skræk, hvis jeg en dag opdagede en på mig selv. *GG*

    Manden synes jeg er fuldstøndig fjollet, og kan ikke andet end ryste på hovedet og smile. Men jeg synes slet ikke det er sjovt *SS*

    Men hvis nu man har sådan en tæge tang, og man hiver den hel ud. Ville den så ikke kunne vende sig, og sætte sig fast i en selv? *SS*


  • #15   22. maj 2010 haha Grace, jeg synes du klare det flot, hvis du kun skal have en smøg *GG* tror jeg skulle drikke en flaske Whiskey, hvis jeg skulle komme mig over, at have prøvet at tage en tæge af :-))))

  • #16   22. maj 2010 Når jeg har taget en med tægetand, sidder den jo fast i tægetangen. Så går jeg ud til køkkenvasken og MASER den!!.....Muuuuuuhaaaaa........*GGGGGG*

    Jeg har selv haft borelia, som heldigvis blev opdaget i tide, så¨jeg kunne nøjes med en heftig gang penicillin.

    Men en rigtig god ting, hvis man går i skoven er at proppe buksebenene ned i strømperne og ikke have "bare områder". Altså ingen bare ben. Det er næsten det vigtigste.

    Og så skal man være varsom med at sætte sig og tisse i skovbunden, for der er de altså også........*GGGGGGGG*


  • #17   22. maj 2010 Hey ikke heppe endnu.. den er der stadig.. stædig satan... heheh.. griner lidt over mig selv, men de er simpelthen så ulækre... hyler jo næsten med hunden.. hvor er min helt!! ih hvorfor skulle han oz være på arbejde den første gang..

  • #18   22. maj 2010 haha Mette. Sad faktisk selv lige med rejste nakkehår og tænkte på, hvor tit man egentlig lige har sat sig og tisset på turene.*GG* det er så sidste gang, jeg smider bukserne i naturen *GG*

    Jo men du bliver jo nød til på et tidspunkt at tage den ud af tægetangen? smider du så det hele på et bål? *GG*


  • #19   22. maj 2010 Ina:

    Nej, jeg smider den i skraldespanden......*GG*

    Jeg skraber den af tangen ned i vasken. Og så maser jeg hovedet. Så er jeg ret sikker på at den er død........*GGGGGG* Og så et stykke køkkenrulle og ned i skraldespanden....*GG*

    Og jeg tisser stadig i skoven........*GGGGGGG* Jeg sætter mig bare ikke helt ned i græsset og tisser.......*GG*


  • #20   22. maj 2010 Jeg kan anbefale at tage dem med en pincet. Den kan nemlig tåle ild smiley hold den godt lukket og tag så en lighter. og så skal den bare ikke have for lidt smiley

    Det lugter lidt, men det er sejrens søde lugt, endnu et bæst er slået ihjel. MUHAHAHA


  • #21   22. maj 2010 Kan tæger ikke hoppe? Eller kravler de op ad poterne/fødderne og finder et sted at voldtage?

    De værste tæger er de brune. De har nemlig gule øjne *GGGGG*

    Ahh tror faktisk vi kan kalde de brune tæger: "mini rednoses" *GGGGG*


  • #22   22. maj 2010 Nej, de hopper ikke... De kravler.....*GG*

  • #23   22. maj 2010 det vil sige, de gange man har hørt om børn og voksne har haft dem siddende ved halsen, de kryb har været på opdagelse på hele kroppen, og til sidst sat sig i halsen? addddddddd har skisme helt myrekryb lige nu *GGG*

  • #24   22. maj 2010 ha ha ha!!! det letter på humøret, men nej hvor hunden hader mig lige nu... tægen sidder på hans inderlår, tæt på hans manddom... så mor er IKKe den sødeste lige nu.. burde seriøst filme det, så jeg kan se det og tænke tag dig nu sammen... det lille lorte kryb skal bare hives af og dø!! færdig slut... hmm... gid det var så let..

  • #25   22. maj 2010 ina T: Nej, så hurtige er de slet ikke. De kravler lige så langsomt rundt. smiley
    Jeg piller dem af, pakker dem ind i toiletpapier og kvadrer dem derefter fuldstændig med en sten jeg har liggende til formålet og derefter bliver de skyllet ud i toilettet.

    Jeg synes selv det er ulækkert, men for mig er det nemmest lige at snuppe dem med fingrene. De kommer bedre hele ud for mig på den måde og så skal man ikke til at lede efter flåt tang, få fat i hunden igen, rode pelsen igennem for at finde flåten osv.

    Har selv haft en til at sidde lige under mit armbåndsur, kunne så heldigvis mærke at der sad noget, så fik den af ret hurtigt. Det værste jeg har oplevet var i sydøstasien hvor jeg lige i et halvt sekund dyppede foden i en bjergbæk for at komme over på den anden side og fik en igle på anklen. Den ville bare ikke give slip. Må indrømme at jeg blev lettere hysterisk og ekskæresten var ingen hjælp, han stod bare og filmede og synes det var herremorsomt.


  • #26   22. maj 2010 Grace N: Hahaha...sidder du stadigvæk og bøvler med den? Du må endelig holde os opdateret, det er jo et helt drama. smiley

  • #27   22. maj 2010 Grace:

    Så skulle du prøve med en vrangvillig labrador.........*GGGGGGG*

    Du er velkommen hernede, så skal jeg hurtigt få den af:-)


  • #28   22. maj 2010 Ja okay... min er jo bare en spralle chihuahua... nåh den må vente til senere... Men supermor gi'r aldrig op.. prøver lige at girre mod i mig.. heheh..

  • #29   22. maj 2010 Eeeej, jeg fandt også to på min hund den anden dag, en hel uge efter han havde været i sommerhus. Og i går lå den en på str med en lillefingernegl smattet ud på gulvet oppe på universitetet. Jeg er rimelig sikker på at den ikke kom fra hunden, for ham gennemtjekkede jeg temmeligt grundigt.

    Kæft, de er så klamme...

    Nå, men har du mulighed for at komme forbi en dyrlæge/dyrhandel/apotek så kan du købe et flåt koben - det er sådan en lille grøn dims der så let som ingenting tager flåten ud af hunden uden at gøre ondt (det tager mig måske 5 sekunder pr flåt).

    Bagefter smider jeg dem i askebægeret og sætter ild til dem. Så er det hurtigt overstået og jeg er sikker på at de ikke formerer sig i min skraldespand (jeg er ligeglad med om det er realistisk, jeg vil bare ikke ha det!)


  • #30   22. maj 2010 man skal jo afmærke teritorium... og jeg kan heller ik ha tanken om at de ligger der.. hvad nu hvis den kravler op og bider sig fast igen.. Carlos den først til at stå og snuse til lågen.. de skal sku brændes.. blodsugende bæst!!!

  • #31   22. maj 2010 hahahahahhahaha tænk vi er så mange, der har så stor respekt for et dyr, der er mindre end en negl *GGG*

    haha Grace, et godt tip. En stor Whiskey on the rocks og så ellers fat i bæstet. Det var det råd jeg fik. Jeg kom bare kun så langt, at jeg drak Whiskeyen *GGGG*


  • #32   22. maj 2010 Der skal ikke grines.. Det er danmarks farligste dyr!
    *gemmer sig under sengen*

    .. Her finder de mig ALDRIG!


  • #33   22. maj 2010 Søster:

    Nej nej, det er væglus *GGGG* De er også en gang blodtørstige sataner!!!


  • #34   22. maj 2010 Der skulle stå:
    DER er væglus og ikke det er smiley


  • #35   22. maj 2010 hehe... fattede bare mod og var egentlig bare rigtig irriteret på mig selv... MEN!!! bam bam bam!!!! skovflåt 2 - Superhundemor - 1.. Så den undslap 2 gange, men jeg fik sku den lille satan... MUUHAHAHAHAH!!!!! og brændt blev den... modbydelig bæst... Har så bare fundet ud af nu... at jeg har en kæmpe hvips i hytten... jep jep... hmmm...

  • #36   22. maj 2010 og myg... Åh nej... Der kommer også snart myg!

  • #37   22. maj 2010 Årrhhh!!!! det er ikke engang løgn... Øv! de er sku næsten værst.. lille belastende flyvende kryb.. den stikker snablen igennem huden,sprøjter gift ind, suger blod og flyver væk... OG NEJ HVOR DET KLØR!! har lige været på ferie i Afrika og der var jeg vist myggeføde...
    Skal hilse og sige at man KAN blive afhængig af mygge afskrækningsmiddel..


  • #38   22. maj 2010 Haha første gang jeg fandt en flåt på vores hund (førstegangs hundejere) der røg vi direkte til dyrelægen som fjernede den for os..*G*

    Anden gang der tænkte jeg... jeg skal sgu selv kunne tage det lort.. så mig igang med tægetangen.. mega panisk med tanker om at den sikkert ville hoppe direkte på mig og dræbe mig med den der bakterie lige præcis DENNE flåt havde.. af kom den.. og jeg løøøb ud i køkkenet alt imens jeg stirrede på den ikke hoppede/ fløj osv.. tog forvirret en frysepose og fik den derned i... hvor efter jeg fandt en hammer i vores værktøjskasse og smadrede den helt flad...*GG*


  • #39   22. maj 2010 Ved myg kan man være heldig at B1 vitamin hjælper:-)

    Jeg starter med B1 i løbet af foråret (startede for 1 måneds tid siden) og jeg kan godt få et myggestik eller 100...... Men de klør ikke!!!


  • #40   22. maj 2010 Ja og så lige i øjeblikket, er der disse her sorte sataner der svæver i flokke. De er overalt. Nogen der egentlig ved, hvad det er for et bæst? de svæver i store flokke, og er overalt i skoven og på markerne. De er helt sorte med gennemsigtige vinger, og så er de ret store... Muhaaaaaa de ligner små draculaer smiley Og er sikker på de enten stikker eller bider. For har røde mærker........

  • #41   25. maj 2010 De er nogle irriterende bæst.. hader myg.. kan ikke tåle dem og hader lyden af dem.. dracula wannabe på 0,001gram.. BLADRR!!!

  • #42   25. maj 2010 Heldigvis har mine meget sjældent flåter,kan tælles på en hånd, men de gange det er skethar jeg måtte ud i værktøjskassen efter en tang, sætte den på helt nede ved huden, dreje forsigtigt og så siger det bare swup:)
    Så bare find en tang af en art hvis du ikke har en tægetang så går det nemt.


  • #43   25. maj 2010 Har faktisk fået den af, men tak for tipset.. tror faktisk at jeg vil gøre det næste gang... tror at det vil være nemmere, for de bæst holder sku fast..

  • #44   25. maj 2010 Kan huske engang jeg lå og havde en hyggestund med Tayson, hvor jeg opdagede at jeg lå og nulrede en stor fed flåt mellem fingrene....ad ad ad.
    Men godt du fik den af, så er man heller ikke så nervøs næste gang:)


  • #45   25. maj 2010 Uha.. sad også og nusede Carlos da jeg så den... han elsker at blive nuset på maven og på inderlårene.. så har gjort det tit..
    Så var den der bare, den store fede flåt.... BLADRR!! tror aldrig at jeg har gået i panik på den måde før.. ville bare ha den væk, men måtte så også trodse min egen frugt..
    Næste gang blit de revet væk i en ruf.. nu har man jo fået blod på tanden.. heheh..


  • #46   25. maj 2010 Men du fik godt nok det hele med ud, nogle gangekan hovedet nemlig godt blive siddende.
    Men du skal ikke være nervøs hvis det kommer en lille bule der hvor den sad, det er meget normalt.


Kommentér på:
HJÆLP!!! TÆGE!!

Annonce