{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP tæge
  • #1   8. apr 2010 jeg plejer og dreje og dreje dem indtil den slipper så bare drej den lige så forsigtig så skulle den gerne slippe!!

  • #2   8. apr 2010 Det bedste er at snuppe den i et hurtigt træk. Hvis man smører smør, olie eller vrider og river i den, "brækker" den sit maveindhold op. Det er i tægens "bræk" at de skadelige bakterier findes.

  • #3   8. apr 2010 Ingen fedtstof. Men drej den rund med tægetangen.

  • #4   8. apr 2010 Man kan få forskellige redskaber til at fjerne tæge med,
    KOBEN, LASSO, Tægetang, Olie, magarine smør, og andet som man kan smørre ind omkring tægen.


  • #5   8. apr 2010 Jeg trækker flere hundrede ud af mine hunde / katte i løbet af en sommer....og jeg har aldrig en eneste gang oplevet at tægens hoved er blevet siddende og har skabt problemer....

  • #6   8. apr 2010 okay mange tak skal i have er der noget jeg skal holde øje med

  • #7   8. apr 2010 okay så det beste er at hive til engang

  • #8   8. apr 2010 er det en ind sprøgtning de får for at forebygge det eller ????

  • #9   8. apr 2010 Jeg bruger Frontline, bruger en pipette hver 6-8 uge, som forbygger mod lopper og tæger.

    Jeg går meget med hunden i skoven og på marker, og alligevel kan jeg finde et par stykker, som jeg så fjerne..



  • #10   8. apr 2010 Mine dyr får loppebehandling to gange om året....det holder lopperne væk.
    Jeg undersøger dyrene (har 5 stk) hver aften....og da vi bor i et område hvor der er rigtig mange, kan jeg sagtens være "heldig" at finde 3-4 tæger på hvert dyr i løbet af en uge. Nogle gange flere.
    Jeg vil hellere hive tæger af end at give mine dyr så meget gift.


  • #12   8. apr 2010 Jeg har et lille "koben" og sørger for at få ordenlig fat i tægen og hiver i et hurtigt snuptag kræet ud. Jeg har aldrig oplevet nogle problemer med den metode....jeg ved at der er Borelia i mit område, men det er yderst sjældent at hunde får det....heldigvis.
    Susanne....du er så undtagelsen der bekræfter regelen....;o)


  • #13   8. apr 2010 Ja Susanne...tror gerne at det må være en forfærdelig omgang at se sit dyr så sygt....og hvor er det heldigt at han overlevede...!
    Det sætter spor...!

    Stadig har jeg mange års erfaring i at den måde jeg gør tingene fungerer for mig....og jeg vil ikke lade mit liv styre af frygt for hvad der kan ske hvis man er meget uheldig, men forstår dig godt...



  • #14   8. apr 2010 jeg er rigtig glad for kobenet.
    så er det faktisk rimelig nemt at snuppe sådan en fætter. samtidig med at jeg trækker opad, drejer jeg langsomt rundt.

    jeg giver mine hunde hvidløg, så har de praktisk talt ikke nogle flåter.

    jeg synes ikke pipetterne virker overhovedet.


  • #15   8. apr 2010 De 2 gange min tidligere hund fik en flåt på sig, der brugte jeg sådan en flåt-fjerner, der ligesom havde en grab, man åbnede... og lukkede helt nede ved hundens ud, og så forsigtigt drejede og drejede til den slap....

    Og bagefter blev den brændt af. griner... skulle ik nyde noget af at den hoppede på igen


  • #16   8. apr 2010 vi bruger en tægetang, købt ved dyrlægen for 25,-

    Vi har prøvet 2 slags forebyggende pipetter, men elton kan ikke tåle det, han får udslæt over hele kroppen og klør helt vildt.

    Så han bliver tjekket dagligt istedet, særligt efter en tur i mosen er han befængt med krybene, men jeg synes nu de er nemme nok at komme af med igen smiley


  • #17   8. apr 2010 Jeg fjerner som sagt flere hundrede om året....og det gør jeg med et lille snuptag....der er aldrig forblevet noget i huden der har skabt problemer.
    Man bruger kobenet ligesom et rigtigt koben...drejer det opad og hiver udyret af....


Kommentér på:
HJÆLP tæge

Annonce