{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.107 visninger | Oprettet:

rasmus L
rasmus L
Tilmeldt:
18. dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

forstår det IKKE!! dejlig hund splitter alt af {{forumTopicSubject}}

forstår ikke min 7 måneder gamle labrador hvalp..

vi har den kærligste labrador hvalp på 7 måneder, den er vores datter på et års et og alt og hun kan gøre alt ved den uden problemer. hun kravler rundt på den og tager dens mad og osv uden der nogen sinde har været noget, jeg går flere ture med hende om dagen og vær aften omkring 8 går jeg en langtur på en times til halanden hvor vi når vejret er godt er forskellige steder i omegnen så det ikke er det samme hun oplever vær gang,.. hun er meget opdraget og går i kurv, hundehus ligger sig og sætter sig osv. osv. på kommando og træner med hende vær aften når vi går vores aften tur på ca en time hvor vi også træner søgning, plads og forskellig andre lege og kommandoer og hun er utrolig lærenem..
så snart vi kommer hjem fra vores aften tur er retsen af huset gerne gået i seng jeg sætter mig i stuen til Molly (hunden) er faldet til ro og jeg går selv i seng.. nu bliver det spænde.. vi har trænet alene træning med hende til hudløs hed og der har ikke været problemer før men det er der kommet. hele natten forløber godt uden piven larmen eller noget hun er rolig sover og ligger i sin kurv eller under trappen. (vi er oven på og sådan har det altid været, ved nogen syntes det måske er synd hun ikke er med oven på, men sådan er det her i huset !! )
jeg står noget tidliger op før resten af familien gerne omkring tre tiden for at tage på arbejde. jeg luften Molly i haven men snakker ellers ikke med hende for ikke at køre hende op enden jeg skal ud af døren og det fungere også findt, hun vågner når jeg kommer ned og går ud og tisser og ligger sig så igen.. men nu går det galt!! når jeg er taget afsted begynder hun at bide i alt.. vores datters sko. blomster hun taget fra køkkenbordet. frugt tæpper, sofa puder en enkel gang vores datters lege tøj (kun en gang ganske lidt selv om det er det letteste af alle ting at komme til da der er på en reol midt i stuen hvor hun er. Molly rejser sig op af køkken bord og tager alt hun kan få fat i og bider det i små stykker. papir, blomster, vores datters sko aldrig vores, alt og forstår ikke hvorfor. og hun er lige begyndt på det, hun er labrador vs golden retriver men normalt helt igennem en fantastisk familie hund men er ved at få et. har prøvet at give en et tygge ben om natten men hjælper ikke... ved ikke helt hvad det kan være men bliver vist et hundebur idag hun kan være i om natten.
nogen der har en ide til hvad det kan være??
syntes selv hun bliver stimoleret og trænet med og leget med i løbet af hele ´dagen.
når hun er alene hjemme er hun uden for hvor hun haret isoleret hundehus og legetøj og igen ingen problemer med mindre jeg har glemt noget som fx en pose med grilkul så bliver den også flået i stykker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstår det IKKE!! dejlig hund splitter alt af
  • #1   10. jun 2013 Først bliver jeg nødt til at sige selv om det ikke er det du spørger om
    Din datter skal ikke have lov at gøre alt ved hunden, hun skal ikke kravle på den og hun skal aldrig aldrig tage dens mad, det kan virkelig gå galt

    Når det er sagt lyder det som om din hund bliver motioneret meget, men ikke stimuleret nok mentalt, en labrador er en jagthund og den skal bruge hovedet og snuden


  • #2   10. jun 2013 Der er flere ting, der ikke er optimalt for en hvalpen:
    Den bør have mulighed for at sove nær sin flok
    Luftning i haven er ikke luftning. Det er kun for at tisse.
    Børn skal ikke kravle rundt på hunde.

    Jeres hund er i lømmelalderen, og her sker tilbageskridt. Det er forfra med al træning.
    Lav morgenrutinen om for at bryde den onde cirkel. Giv hunden fodersøg i haven i stedet for bare tissetur. En labrador skal have nogen mentale udfordringer.
    I lømmelalderen må man omdirigere energien til noget positivt.
    Du kan prøve at lukke hunden ind til et familiemedlem når du går på arbejde, i stedet for at lade den være alene.
    Min hovedreglen er at hvalpe og unghunde kun forlades een gang i døgnet. Flere gange kan skabe unødvendige frustrationer. I forlader den faktisk tre gange: til nat, når du går på job, og når resten tager afsted. Det er ikke optimalt.


  • rasmus L
    rasmus L Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   10. jun 2013 self får min datter ikke lov til alt med vores hund.. hun har taget dens mad ca 2 gange og hun har kravlet hende over den måske fem gange.. vi stopper hende self vær gang men er stadig overrasket over hvor afslappet hunden tager det.. self tager vi ikke dens afslappethed som et signal i at hunendeli bare skal blive ved.. men hunleger med den og kaster bold og de er aldrig alene uden opsyn så hun kan alt men får bestemt ikke lov til alt..

    når vi er ude at gå stimuleret jeg den ved at gemme go bider rundt omkring i højt græs som hun skal finde via lugte sansen det samme gør jeg her hjemme i haven og på en stor plæne vi har. vi går nogen af vores ture i en hunde skov for at møde andre hundde og igen for at hun har noget at dufte til (ikke vær dag men en til to gange om ugen) vi har en sø og en å hvor hun er ude og svømme og hvor vi leger med pind i vandet som hun svømmer efter og dukker efetr og vi aportere self også på vores ture i skoven og i haven. der ud over træner vi om aften de almenlige ting som plads. dæk sit rul rundt gå i kurv, gå i hus. bliv og ind og ud af bil og hun klar alt super godt, der ud over har hun noget hundelegetøj såsom puslespil som hun leger med (ikke vær dag for de skulle gerne forblive spænde)


  • rasmus L
    rasmus L Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   10. jun 2013 starten ang vores datter, skulle ikke lyde negativ slet ikke:-)

  • #5   10. jun 2013 Din hund er blevet teenager. De ødelægger ting, glemmer ting, bliver lidt hyper osv. Det går over igen. Og senere kommer endnu en modningsfase. Når hunden er ca. To år er det over. Ind til da og for at få et godt resultat, så klø på med træning af de ting igen igen. Ned til basic og små forventninger. Lyder trio i har et godt grundsted.

    En anden ting er at hvad en hvalp finder sig i behøver teenageren og den voksne hund ikke nødvendigvis finde ok. Så vær Obs på ændringer i forhold til jeres barn.


  • rasmus L
    rasmus L Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   10. jun 2013 er meget obs på hund og barn.:-) må folk endelig ikke tro:-) meget obs på dem og de nyder hinanden men får også fred for hinanden.. smiley

    havde ikke tænkt på at vi faktisk forlader hende tre gange om dagen.. heldigvis bliver det snart lavet om da der skiftes arbejde i huset så der om en månede altid vil være en hjemme og den højst vil være alene i løbet af dagen i et par timer:-)

    hvordan er folks mening om et bir til hende om natten?? tro ikke træningen til burdet bliver noget problem da hun elsker at lære og har let ved nye ting??


  • #7   10. jun 2013 Bur er i mine øjne symptombehandling. Hunden stopper med at ødelægge ting, fordi den spærres inde - ikke fordi den lærer at lade være.
    Jeg vil meget hellere arbejde på problemet fremfor at symptombehandle.


  • rasmus L
    rasmus L Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   10. jun 2013 hvordan gør jeg det når jeg ikke er hjemme når den gør det og aldrig har fat i noget når jeg er hjemme...
    når vi er omkring den er den verdens bedste hund... er den også 98% af tiden når den er alene.. den har lige en halv time til en hel hvor den " går amok" har prøvet at lufte den og træne med den før jeg tager på arbejde for at køre den træt... virker ikke... har forslået at prøve at den har et mindre rum at være i fordi den har for meget plads men vores hus er uden døre eller væge (som sådan:-) kan ikke forklare det bedre...) kan ikke lukke af til de andre rum heller ikke med baby låger


  • #9   10. jun 2013 Hvis det kun er et problem i det tidsrum fra du tager afsted til resten af familien står op, tænker jeg om det evt. kan hjælpe at lade være med at lukke hunden i haven inden du smutter? Jeg går ud fra at hun er renlig, og kl. 3 er stadig nat i min verden, så måske hun bare bliver for frisk af at blive lukket ud, og derfor lettere bliver frustreret over at du går?

  • #10   10. jun 2013 Jeg tror måske jeg ville aktivere mindre inden jeg tog hjemmefra.
    Min afdøde hund Chili, smadrede også hytten af, hvis hun blev gået og leget med, inden jeg tog på job. Det var som om hun ikke ku falde ned igen.
    Så jeg begyndte kun at lufte hende kort om morgenen, hun fik lov at lave det hun skulle, og snuse. Når vi kom hjem fik hund mad, og jeg gik så 15 min efter, når hun havde smidt sig sovende i sofaen. - og så ødelagde hun intet.
    Måske det virker.. Det er et forsøg værd:-)
    Pøj pøj.


  • #11   10. jun 2013 Du bør gå en morgentur med din hund og når I kommer hjem kan du sprede dens foder på græsset, som den kan gå og søge, mens I gør jer klar. Det er ikke rimeligt at forlange en hund skal sove en hel nat og bare ud i haven og så sove en hel dag igen indtil I kommer hjem. Læs om aktivering af hund på nettet, din hund lyder understimuleret og som om den keder sig bravt.....

  • rasmus L
    rasmus L Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   10. jun 2013 kan ikke se at den er under stimoleret.....

    vi har gået til hunde træning og trænet hende. hun bliver gået med ca tre gange om dagen to gange tyve min og en aften to på max 1½ time, ender alle gå turene bliver hun trænet med og stimoleret blandet andet med svømning, møder andre hunde, søgen efter foder. balance gang på forskellig ting (ikke noget hun kan falde ned af) apport. til lands og vands, gå øvelser (gå pænt uden snor og med snor) det sker også hjemme i og omkring haven.. god bider og foder bliver gemt over alt hus have skov i søen.. hun er bestemt ikke understimuleret.. var bange for på et tidspunkt at det måske var for meget!!har læst om stimolering og understimolering. og føler disse ting vær dag


  • #13   10. jun 2013 Umiddelbart synes jeg nu heller ikke det lyder som om vovsen skulle være understimuleret. Jeg TROR "bare" det er frustration over at blive efterladt så hurtigt igen.

  • #14   10. jun 2013 Jeg tænker lidt, at du står op, og hunden vågner også der. Den følger lige som din natterytme..
    Måske var det mere fordelagtigt, hvis hunden sov videre sammen med familien. Er der mulighed for det. At indkører en natterytme, hvor den er mere bundet til dem der sover videre end til den der står op? Måske have den i samme rum.. Så den føler at nå far gik, resten sover videre, så det gør jeg også bare..
    Det ville også være rare for jer, hvis du nu skulle ændre arbejdstider, så i ikke står med en hund der vågner kl. 3 hver nat..


  • rasmus L
    rasmus L Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #17   10. jun 2013 vores hus er opdelt med soveværelser og baden oven på og stuen og køkken og meget lille bryggers/gang i under etagen... hun skal ikke oven på for trapperne er ikke skabt til en hun og bryggers og gang er for lille pga barnevogn osv så er der stue og køkken tilbage og det er der balladen sker:-)

  • #18   10. jun 2013 selvom hun er godt stimuleret,er hun nød til at blive stimuleret om morgnen ,inden du går,så hun er træt i hjernen, ikke vild leg,eller noget,men en god gåtur og så noget foder eller kød stykker spredt ud over et stort område,så er hun klar til at lægge sig igen,uden at lave ulykker...

  • #19   10. jun 2013 Alternativet til at lade hende sove videre med de andre, er at du skal aktiverer hende, så hun kan falde til ro igen efterfølgende.. Altså formentlig en gåtur evt. fodersøg osv. Det ville jeg sgu være ked af kl. lort om natten..

  • #20   10. jun 2013 Vores Labrador sover i bur om natten og når de er selv hjemme.
    Hun bliver snart et år, og er også i lømmel alderen. Vi har valgt buret i stedet for eks. billedet længere oppe.
    Hun er glad for sit bur, og ligger der også tit om dagen og sover af egen fri vilje, det gør de andre hunde også. Det er ikke en straf at være i bur her, det er i stedet for en kurv og det er hyggeligt at ligge derinde.
    Vores er urenlig om natten hvis den ikke er i bur, i buret kan hun sagtens holde sig.
    Hun har også tendens til at ødelægge for tiden, men det er mest renligheden der er problemet. Hun har sågar præsteret at tisse i vores sofa...
    Det drejer sig om en måned den ville skulle være i buret, så det havde jeg valgt.
    Så kan I kalde det symptom behandling, jeg er kold. Hellere det end være irriteret over at hunden ødelægger hele ens hjem.
    Resten af familien skal jo også være der uden at sidde i bidte møbler osv.


  • #21   10. jun 2013 At tilføje bur, er jo ikke noget man bare gør.
    Et bur kræver også tilvænding, så er spørgsmålet om man ikke kan ændre symtomerne på samme tid, som tilvænding til bur tager. Jeg tror det.


  • #22   10. jun 2013 Linda n
    "I Buret kan hun sagtens holde sig"

    Det tror da pokker, hvem vil ligge i sit eget lort??


  • #23   10. jun 2013 Hvad får din hund at spise?? Måske er der for mange "hurtige" kulhydrater i fodret...

    Min mors labs ødelagde rigtig mange ting, da han var teenager - Men da han kom over på et andet foder, så forsvandt det som dug fra solen. smiley


  • #24   10. jun 2013 "Så kan I kalde det symptom behandling, jeg er kold. Hellere det end være irriteret over at hunden ødelægger hele ens hjem." Nej så hellere finde roden til problemet i stedet for at smide hunden i et bur fordi man ikke vil ofre tid på det.

  • #25   10. jun 2013 Jeg vil stemme i med mange af de andre, at din hund er i lømmelalderen og at det sandsynligvis går i sig selv igen stille og roligt.
    Alligevel tænker jeg på det du siger med at hun er i et hundehus når hun er alene hjemme.
    Når du går der halvvejs midt om natten er det nok meget tæt på det at være alene hjemme for hunden, for det lyder tydeligvis som om du er flokføreren.
    Har du prøvet at lade hende komme ud i hundehuset når du har luftet osv inden du tager af sted?
    Jeg ved der er nogle der vil stejle over dette, men da jeg boede på landet med min eks og vores to jagthunde, lavede vi to hundegårde med hundehuse til dem, så de kunne være mere ude når de var alene. Den ene brød sig ikke om at være der, så han var for det meste bare inde i huset, men den anden elskede sin gård og hus, og endte med at være der, også om natten. Han stod simpelthen og ville ud om natten, og så kunne vi finde ham udenfor hundegården hvor han ville ind og putte i hundehuset.
    Jeg kunne ikke byde min nuværende lille frossenpind at være i hundegård, men en labrador der formodentlig er glad for sit hundehus om dagen, kunne meget vel også tænkes at nyde det om natten...


  • #27   10. jun 2013 Har engang hørt at labradoren kommer direkte tilbage til hvalpe fasen når den bliver teenager og den splitter alt ad igen smiley det går nok over...

  • #28   11. jun 2013 jeg er oppe hver dag kl 4.30 og går tur og aktivere,det er måden når man har arbejde og alene mor,så skal tingene gøres før man vågner børn og skal videre på arbejde..det fungere fint her

Kommentér på:
forstår det IKKE!! dejlig hund splitter alt af

Annonce