{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Forstår det ikke.... {{forumTopicSubject}}

Altså Atlas min hund ser mig som legekammerat, så derfor lytter han ikke hvis jeg skælder ham ud. Og det er tit et problem her hjemme fordi han har fuld respekt for min far og også lidt for min mor, bare ikke for mig.

Og så kunne det jo være at i havde nogen idéer til hvad der kunne hjælpe????

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstår det ikke....
  • #1   17. nov 2013 skælder ud?

    hvad mener du der, høre ikke efter når du siger han skal hoppe ned fra sofaen eller kommer han ikke ved indkald?

    umiddelbart ville jeg lave nogle kontaktøvelser med ham, hvor du belønner når han gør det du vil have ham til.
    når han så gør noget, du ikke vil have ham til, så kan du aflede ham fra uønsket adfærd ved at få kontakt med ham


  • #4   17. nov 2013 Det jeg mente med at skælde ud var:
    Altså hvis han nu ødelagde mine ridehansker(som han faktisk gør) så skal jeg ikke bare sige DYGTIGE .


  • #5   17. nov 2013 Freya: Så er det dit job at lægge dine ridehandsker så hunden ikke kan nå dem.

  • #7   17. nov 2013 Ja præcis. Mine ridehansker har ligger under en hjelm og så har han skubbet til den så han kunne få fat i ridehanskerne

  • #10   17. nov 2013 Hehe - jeg må fnise lidt.
    Siden vi har fået hund herhjemme, er min kæreste på magisk vis også blevet i stand til at rydde op efter sig. Det kostede et ødelagt joystick til playstation. smiley

    Vi har både hund og to katte herhjemme. Hvis kattene leger med noget, og får det til at bevæge sig, vil hun med det samme lege med - fordi det bliver spændende. Ligeledes er det, hvis de vælter noget ned fra køkkenbordet - så vil hun også lege med det.

    Enten må man rydde sine ting væk, eller også frostærke positivt som de andre siger. Skæld ud vil kun gøre hunden usikker, fordi det ikke er altid den faktisk ved hvad den får skæld ud for.

    Den vil hellere opleve noget rart, end at få skæld ud.
    Det er ligeledes heller ikke rart for den, at komme når man kalder, hvis man skælder ud eller råber. Ville du gerne komme til én, der skælder dig ud, eller råber ad dig, fordi du ikke lige kommer ved første kald?

    NÅR hunden kommer til dig, skal adfærden have en positiv forstærkning - herhjemme trænes det med godbidder.

    Har tit hørt at man gør grin med folk der taler meget lyst og "babyagtigt" til deres hund, hvilke dog ofte er den bedste vej til forståeligt kommunikation i forhold til hunden.

    Hvis Jackie ikke kommer hvis jeg beder hende om at komme, så er det ned på hug og sige "se her skat, se her"... og det virker. smiley

    Forstå hundens signaler og sprog, inden du skælder ud. smiley


  • #11   17. nov 2013 Altså jeg tror jeg har en lidt anden holdning i forhold til træningen end andre smiley Jeg vil sige at self skal du lege med ham og sådan, men du skal stadig været konsekvent hvis der er noget han ikke skal, ikke sur men stadig - uden at råbe sige : Nej. og tage den fra ham og så burde han efter lidt træning finde ud af at han nok ikke lige må tage dine ridehansker, det har jeg gjort med min hund og han tager næsten ALDRIG nogle ting fra os, og han ved hvad han må lege med og hvad han ikke må smiley Men hvad for en race er det du har? smiley

  • #12   17. nov 2013 Jeg ved ikke om du kender den men det er en Schapendoes, han har en profil, så du må godt kigge forbi:) altså da jeg kom bed han i dem,og nu er de så gået helt i stykker:(

  • #13   17. nov 2013 jamen det virker jo kun hvis man ser hunden tage ridehansken Catherina

    og selvfølgelig skal man være konsekvent, men det behøver man ikke skælde ud for


  • #14   17. nov 2013 jeg kan se han er hvalp og sådan et par ridehansker er altså næsten for uimodståelige for en hvalp.
    så væk med dem på et sted hvor han ikke kan nå dem.

    og hvis han viser interesse for dem, imens du har dem i hånden, så må du aldrig lade ham bide i dem, hvis han kender ordet nej, så sig nej med det samme han viser interesse for dem og find så i stedet noget han må bide i og måske lege lidt med ham, så det lovlige legetøj bliver spændene. Har du måske noget skind eller sådan noget, det kan være han vil være glad for at lege trækkeleg med det


  • #15   17. nov 2013 Jeg kunne godt tænke mig til at han måske keder sig og gerne vil lave noget? det kan jo være at han har lidt meget energi og gerne vil lave noget? Så du kan prøve at når han begynder at virke utålmodig og gå rundt for fx at finde ting, så kan du måske lige tage ham ud og gå eller lege lidt med ham - med hans legetøj smiley

    Connie: ja men det gælder jo på en måde også hvis man vælger at sige dyygtig til den, så skal man jo også se det mens den leger med den smiley


  • #16   17. nov 2013 Ja vi har rigtig mange lege ting

  • #17   17. nov 2013 jeg ville så aldrig rose den for at have noget forbudt i munden, men rose hvis han kom og afleverede genstanden - også selvom den er i en dårlig stand

  • #18   17. nov 2013 Heller ikke mig, og derfor bliver jeg bare lidt forvirret fordi Annemette G skrev at jeg faktisk skulle sige dygtige

  • #24   17. nov 2013 Selvfølig skælder jeg ikke hunden ud , hvis jeg kommer hjem og han har ødelagt noget, men HOS OS så ville jeg sige NEJ til ham eller skælde ham ud hvis jeg ser det hvor han er igang med det.

  • #25   17. nov 2013 hunden keder sig vel, og ved at lave ulykker får den opmærksomhed. det lige som med børn , al opmærksomhed er spændende smiley !! tag ud og gå en tur med ham. leg med ham med nogle godbider, lav noget doggy brain train, gem godbider, lav triks, lær ham noget. en to tre.... kom afsted smiley

  • #26   17. nov 2013 Haha ha ja det skulle være at jeg skulle gøre det!

  • #27   17. nov 2013 hehe.. det hjalp i hvert falde på vores basser når de var frække. smiley når balladen begynder , så er det bare igang med at finde på noget der er spændende nok smiley det der med godbider er et hit her hjemme. under et håndklæde der er foldet sammen, under engangs kopper, ud over græsplænen og sådan noget.

  • #28   17. nov 2013 Ja, men jeg tror at hvis vi giver ham det der stykke håndklæde så ville han nok bide i den for at få godbidden ud og vups så har vi endnu en ting der er gået i stykker

  • #29   17. nov 2013 Jeg sidder tilbage med et indtryk af at du ikke vil hjælpes TS;) alle forslag sables ned;)

  • #30   17. nov 2013 Nej nej mest af alt ville jeg bare spørge om jeres mening.

Kommentér på:
Forstår det ikke....

Annonce