{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

Sød blandingshvalp. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg skal på fredag (den 7.) sammen med min kæreste, have den dejlige lille blandings hvalp. Han er en blanding af en bichon havanaise (far) og springer spaniel (mor).
Vi har været og besøge hvalpen fra han var 3 uger, en gang om ugen og har begge mødt både mor og far (søde og snaksaglige hunde)
Og før jeg bliver spurgt: nej jeg får i stamtavle på ham, da det er ikke derfor vi vil have ham, det er fordi vi synes han er så skøn og fordi vi glæder os til at have ham hos os hver dag de næste mange mange år.
Jeg gider simpelthen ikke høre nogle prædiker om at "du ved ikke hvad der er i din hund", "den kan blive syyyyg", "du tager det ikke seriøst", eller ligende, da jeg mener at det er charmen ved en blanding, at det er en "surprise package" smiley

Jeg ville høre om der er andre med præcist den blanding? Jeg glæder mig nemlig ualmindelig meget til at se hvordan han bliver som ældre smiley

Men jeg ville egentlig også høre jer med blandingshunde:
Hvilke er jeres og hvilke har i selv haft?

Rigtig god lørdag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sød blandingshvalp.
  • #3   1. jun 2013 Tror ikke du finder andre med samme mix. Han ser sød ud. Pøj med det hele smiley

  • #4   1. jun 2013 Du lægger op til diskussion, når du skriver sådan der.

  • #6   1. jun 2013 Der var du lige på med det samme Maj-Britt smiley

    Jeg har som nævnt set begge forældre og moderen har ikke været brugt til jagt.
    Min kæreste og jeg har en meget aktiv livsstil så han skal nok blive motioneret og aktiveret smiley

    Mange tak Ginne. Jeg kan se du selv har en Bichon, hvordan er den? smiley

    Alexandoria, jeg er godt klar over det, jeg har bare siddet og set hvordan andre bliver MØJET ned af de som kun tror på racerene hunde, så man kan lige så godt melde klart ud smiley

    Jeg har intet imod racerene hunde, har selv en raceren Schæfer (eller har haft da det er mine forældres og jeg er flyttet hjemmefra).
    Jeg synes bare at alle hunde er skønne, uanset race


  • #7   1. jun 2013 Held og lykke med din lille hund.
    Håber I får mange gode år sammen


  • #8   1. jun 2013 Du bliver ikke kastet i jorden, bare fordi du har en blanding. Det er jeg et glimrende eksempel på. Min hund er en blanding. Endda hyrdehund/selskabshund, og folk er ligeglade.

    Hvis du får hak nu, så er det fordi, du sådan set selv har lagt op til det.


  • #9   1. jun 2013 Kathrine: jeg tror da det bliver spændende at se om han bliver jagt eller selskabshund, altså hvilke egenskaber han kommer til at have smiley Vi vil blive glade uanset hvordan han bliver.
    Jamen jeg håber skam på det bedste smiley


  • #10   1. jun 2013 Mange tak Ib smiley

    Alexandoria: jeg har bare set mange mange mange eksempler på det nu, så det virker bare til at nogle folk bestemt ikke er ligeglade.
    Det lyder som en sjov blanding! Hvilke egenskaber er stærkest hos den? Hyrde eller selskab? smiley

    Tja, det har du nok ret i, det er bare (mener jeg selv) en god idé at være på forkant.


  • #11   1. jun 2013 Marlene; Nogen folk er ikke. Har da også set enkelte, der ikke kan lide alle blandinger, blot fordi de er blandinger. Men sådan er folk forskellige.
    Han har lidt af begge. Ikke super aktiv (Kravler ikke på væggene, hvis han ikke kommer ud på gåtur én dag), mega hyggehund, men nogengange kan man sagtens se hyrdehunden komme frem i ham. Det er mest hvis han ser andre hunde eller dyr generelt. Han sniger sig ind på dem, så tæt han kan komme før han løber efter dem.



  • #13   1. jun 2013 Marlene: det er sjældent en god ide at være oppe med paraderne hvis man ønsker en god og hyggelig debat.

    Jeg har selv haft "ægte uden tavle" og blandingshund og DKK hunde.
    Jeg vælger DKK hunde fremover, men det er MIT valg.
    Hvis du foretrækker blandingshunde, så fred være med det smiley

    Grunden til at folk kan virke angribende når det drejer sig om blandinger er som oftest fordi de har dyrtkøbte erfaringer, og egentlig bare forsøger at hjælpe andre til at undgå den sorg og frustration de selv har oplevet, fordi de ikke brugte nok tid på at undersøge i dybden iden de købte hund.


  • #14   1. jun 2013 Alexandoria: Nej nej, det er slet ikke alle, der er sådan!
    Hahahahah ej hvor sjovt det sidste! Det ser garanteret morsomt ud selvom det er hans natur smiley Han lyder sjov! Jeg håber også min bliver hyggehund og som du selv siger "ikke kravler på væggen" hvis vi ikke lige får luftet ham nok en dag


  • #15   1. jun 2013 Ib: Nej det kan jeg godt se, det gør mig bare ked af det når folk skal angribe sådan når ting sagtens kan siges på en pæn måde smiley

    Du har sikkert ret, jeg mener personlig bare at man så godt kunne formulere sig lidt pænere end mange (ikke alle!) ofte gør smiley


  • #16   1. jun 2013 Ulla M: Så må der jo findes nogle alternativer smiley

  • #17   1. jun 2013 Marlene; Det er skide sjovt, når han lige spotter naboens kat oppe på altanen, når han er ude i haven, lol.
    Men jeg har også været heldig med ham. De 2 andre hunde i hans kuld var knap så heldige. Den ene aflivet pga. aggression som 3-årig. Den anden er nærmest blind.
    Så derfor får jeg nok ikke en blanding igen. De ting har virkelig skræmt mig, samt alle de historier man konstant hører.


  • #18   1. jun 2013 Alexandria: Hahahaha! Åh jeg elsker når hunde er sådan!
    Min schæfer sad engang i ½ time og knurrede i vinduet fordi vi havde et pindsvin i haven, hun havde ikke lige stiftet bekendtskab men sådan en før smiley

    Ja hold da op, det har du vidst!
    Jeg ved det ikke helt det med blandinger, jeg har udelukkende selv kun mødt dejlige blandingshunde så det er derfor min holdning er som den er smiley


  • #19   1. jun 2013 Den er godt nok kær smiley

  • #22   1. jun 2013 Marlene;Dejlige har de jo også været overfor mig altid. Hunde kan være noget så dejlige, racerene eller ej, men er de syge, så kan det vel være lidt ligegyldigt, ikke?

  • #23   1. jun 2013 Mange tak Annette smiley Vi forelskede os også i ham på stedet!

    Stine H: Han lyder sjov! Jeg elsker måden pekingesere ser ud på, de er så morsomme med den flade næse og alt den pels smiley

    Alexandoria: Jeg kan ikke give dig andet end ret smiley


  • #25   1. jun 2013 Håber i får mange gode år sammen.

    Jeg selv er kun til tavlehunde og det har intet med snobberi at gøre, jeg kender mange søde og dejlige blandingshunde.

    Min begrundelse for at vælge hund med tavle er, at jeg vil have størst mulig sikkerhed for, at få en hund, der passer til min livsstil og mit temperament.
    Jeg er ikke god til driftsvage eller alt for pleasende hunde, så skulle jeg spille i lotteriet og vælge en blanding, ville det med sikkerhed gå galt, hvis jeg rendte ind i en hund med de egenskaber.

    Jeg gider heller ikke bruge særlig megen tid på pelspleje, de 10 minutter om ugen vores gravhund kræver kan jeg lige overkomme, men ikke mere end det.


  • #27   1. jun 2013 Jeg har den skønneste blanding af chinese crested powder puff og papillen, begge racer er selskabshunde og det tror jeg er en stor fordel for hundens sind at den ikke skal have en indre kamp om sine behov. Min hund er sund og rask med powder puffens ejerfikserede sind og papillonens villighed til at træne tricks. Tillykke med din meget søde hund:-)

  • #28   1. jun 2013 Mange tak Stine H! smiley

    Rikke: Han er da for skøn! Han lyder som en ballademager! Men det er da godt i har lært noget af at have ham smiley

    Kirsten H: Mange tak smiley
    Det er også en super fin holdning at have og jeg kan sagtens sætte mig ind i at det er en rigtig god idé at man med ret stor sikkerhed kan sige hvordan ens hund bliver når den er raceren!
    Jeg vil med sikkerhed også prøve at få en raceren tavlehund i fremtiden, jeg vil prøve lidt af hvert, hvem ved, måske lærer jeg meget af at have denne slags blanding og opdager at det gør jeg ikke igen smiley


  • #29   1. jun 2013 Schaum: Det lyder godt nok træls med de uheldige oplevelser.
    Jeg kender ikke meget til DKK-opdrættere, men er glad på dine vegne over at det var en engageret og imødekommende "opdrætter"! Det gør virkelig meget at det er nogle rare og engagerede mennesker man køber hund af.

    Nej det har jeg bestemt heller ikke ( altså lyserøde forestillinger om, at blandingshunde intet fejler), jeg ved at det KAN være risikabelt (ligesom det kan med alle andre hunde), og jeg ved, som dig, også at det ikke er til at vide hvordan han bliver smiley

    Jeg er helt enig i det du skriver med din egen lille Cocio.
    Haha, jamen så håber jeg at din næste hund bliver en ægte vinder smiley


  • #30   1. jun 2013 Lotte D: Det lyder som en dejlig blanding! Ja, det er garanteret en fordel når begge blandinger er en bestemt type hund, men det kan jo også sagtens gå og hunden kan blive skøn, selvom det ikke er tilfældet smiley

    Det var godt at den er sund og rask, dens egenskaber lyder til at det er en skøn hund!

    Og mange tusind tak smiley


  • #32   1. jun 2013 Ulla M: Det er ikke noget jeg har tænkt over, da jeg endnu ikke ved hvordan han bliver

  • #34   1. jun 2013 Vi har en blanding af japansk spids, border collie, islandsk hyrdehund og DSG i familien. Både udseende og sind er klar border collie. Hun ligner på ingen måde mor, far eller sin bunke søskende - det var en MEGET blandet flok og det er da lidt sjovt smiley

    Selv har vi hund m. tavle - for at være mest sikre på hvad vi ender ud med.


  • #35   2. jun 2013 Har Ella som er blanding af Shih Tzu og Chihuahua. Ligner en miniature Shih og er min kære øjesten. Tillykke med din smukke hvalp smiley

  • #37   2. jun 2013 Jeg har en blanding af en Cairn Terrier og en Shih Tzu.
    Åltså en blanding af en jagthund og en selskabshund, og der har ikke været nogen problemer heri, hverken psykisk eller fysisk.
    Tværtimod har det været min oplevelse at de måske lidt 'negative' egenskaber fra begge racer, i høj grad er blevet udlignet og at jeg dermed har fået en velafbalnceret og (for mig) perfekte hund smiley
    Hun er intelligent, nysgerrig og kvik ligesom Cairnen, og atletisk, 'klovne-agtig' og socail som Shit Tzu'en.
    Hun er ikke en hund der skal have opmærksomhed og kærtegn hele tiden, men kan godt lide at lægge sig helt op af en i kortere perioder smiley
    Jeg har aldrig haft brug for at skulle træne en kommando op til flere gange, som det efter signende skulle være nødvendigt med Shih Tzu, og har heller aldrig haft problemer med indkald (7-9-13), som nogle cairn terrier ejer har.
    Nåh ja og så gør hun meget meget sjældent smiley
    Så ja jeg vil helt klart mene at jeg har fået det bedste fra begge verdener smiley

    Jeg er også opvokset med racerene tavle hunde (Skotsk Terrier og Cairn Terrier), og selvom jeg virkelig elsker både skotten og cairnen af både udseende og personlighed/temperant, så har der bare så været så mange helbredsproblemer med dem,i form af div. allergier, løse knæ og cushing syndrom. Sygdomme som alle er meget udbredt/karakteriske for disse racer.
    Måske vi bare har været ekstrem uheldige, men jeg har bare opfattelsen af at rigtig mange af disse race hunde (med eller uden tavle), har rigtig mange skavanker og (potientielle) arvelige sygdomme.
    Jeg har absolut ikke erfaring med at racerene hunde med tavle er en 'garanti' for at de er sygdomfrie eller har en bedre psyke, da jeg kun har oplevet det modsatte.

    Jeg har faktisk svært ved at forstå at man skulle være meget bedre stillet ved at købe racerene hunde, eller at disse er meget sundere end blandinger.
    Hvad hjælper det at hunden er Registreret i f.eks Dkk hvis den alligevel får Hd (bare et eksempel). Så kan det da godt være at man forbyder at bruge hunden til avl, men det bliver den jo ikke rask af....
    Er det ikke netop disse avls standarder/krav til bla. hundens størrelse og udseendet, der er skyld i disse skavanker og sundhedsproblemer de forskellige racer er disponible for?
    (Eller har jeg bare fuldstændig misforstået det?)

    Nå men heldigvis er vi ikke alle ens, og vi har vel mere eller mindre forskellige krav til udseende og egenskaber alt efter hvilke(t) behov vi ønsker vores hund opfylder.
    Og det er jo netop det der gør det skønt, for uanset om man er til den racerene tavlehund, eller om man foretrækker en rundkørsel, så har vi alle en ting til fælles og det er vores kærlighed til hunde.
    Og jeg har endnu ikke mødt en hund jeg ikke kunne li' smiley

    Så Marlene stort tillykke med jeres lille familieforøgelse, han ser rigtig skøn ud.
    Jeg håber i får lige så meget glæde af ham som jeg har af min smiley



  • #39   2. jun 2013 Annette G, tusind tak smiley

    Tucksen: Jeg elsker japansk spids, den er for sød! Så kan kun forestille mig at det er nogle skønne blandinger! smiley

    Linda P: Åh det lyder som en dejlig lille en! Elsker de små hunde, de er simpelthen skønne. Mange tusind tak! smiley

    Cirkeline L: Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal svare, du har (i mine øjne) virkelig fuldstændig ret!
    Du har godt nok været heldig med din blanding! Den lyder bare helt perfekt.
    Er glad for at høre at han er samme blandingstype som min (jagt og selskab), jeg håber jeg får en ligeså dejlig hund, der passer til mig og min kærestes livsstil, præcis som din! smiley
    Og tusind mange tak, vi håber vi bliver lige så heldige som du er! smiley


  • #40   2. jun 2013 Tillykke med den lille Vaps ,- jeg er selv kun til tavle hunde ,men har absolut intet imod blandinger smiley smiley

  • #41   2. jun 2013 Marlene det er jeg sikker på i gør smiley
    Jeg glæder mig til at høre mere om ham smiley


  • #42   2. jun 2013 Tillykke med vapsen han ser dejlig ud smiley

  • #43   2. jun 2013 LotteCN: Mange tak smiley
    Det er jo en smagssag, jeg elsker nu også tavlehunde smiley

    Cirkeline: Jeg glæder mig til at fortælle om ham smiley

    Trøflen: Tusind tak smiley


Kommentér på:
Sød blandingshvalp.

Annonce