{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.373 visninger | Oprettet:

"Det er med stor sorg" {{forumTopicSubject}}

Argh! "Det er med stor sorg at vi skal af med hunden...hjælp med at finde et godt hjem, ellers blir den aflivet."
Åh hvor jeg afskyr de tåber der skriver sådan! For hvor meget "
"Sorg" har man, når man truer med aflivning?
Dette er så rådden en undskyldning, fordi man vil ha med hunden hurtigst muligt.
Øv så kan den ikke betyde meget for en smiley
Skal man af med den, så tag da for Søren den tid det tager, for at finde et godt hjem, der vil sætte sig ind i have have netop din hund, og undgå vidt muligt at den bliver kastebold!
Tænk dog lidt på hunden her, det er den der blir revet væk fra sine vante omgivelser og mennesker den elsker.
Her er hunden højt elsket og er en del af familien.
Ikke bare en ting, det skal smides ud når det blir kedeligt eller ikke passer ind mere!

Lige en bøvs fra mig, da jeg igen idag faldt over sådan en hjerteløs annonce/besked smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Det er med stor sorg"
  • #2   18. maj 2013 Formuleringen "ellers blir den aflivet" er en form for følelses mæssig afpresning.
    Se den søde hund vil du virkeligt være skyld i den mister livet? Kunne de lige så godt have skrevet.
    Den er ikke skrevet for hundens skyld, ej heller for at finde den rette ejer. Den er skrevet for at lokke et eller andet følsomt individ til uovervejet, at skaffe ejer af med hunden i en fart.
    Som regel koster en sådan hund enda kassen smiley


  • #3   18. maj 2013 Jeg mener at har man ikke tid til at finde et ordentligt hjem til hunden, så er aflivning måske alligevel det bedste i sidste ende, så den ikke ender som kastebold!
    Jeg synes det er uacceptabelt at bruge trusler i annoncer, og folk burde skamme sig. Det skær folk i hjertet. Og derfor overtager de den, selvom det måske kun er halvt gennemtænkt!
    Om man bør dømme folk eller ej på baggrund af deres formuleringer, det ved jeg ikke, men uacceptabelt er det!


  • #4   18. maj 2013 Jeg er helt enig med Calles moar og Kaj, rullepølesen og jeg.. det er simpelthen at spille på folks følelser.

    Synes det er usmageligt.


  • #5   18. maj 2013 Lykke: h is man skal flytte er det noget man har snakket om inden. Hvis han flytter hen hvor hunden ikke må være (der ville jeg så ikke flytte hen) må man tage tiden inden man flytter til at sætte den til salg. Dvs allerede når man begynder at snakke om at flytte. Og flytter man til et sted hunden ikke må være, ja så ville man i virkeligheden vil ikke have hund?

    Det med din mors hund, sys jeg så er mere ok, da det ikke er jeres og det pludselig er en man står med, der kan jeg bedre forstå dilemmaet, men ikke bare fordi man flytter.
    Så kan man godt nå at tænke sig om og sætte den til salg i god tid.
    Det skylder man den da.


  • #6   18. maj 2013 Nu behøver "ellers bliver den aflivet" jo ikke være tænkt som trusse, men ganske enkelt være sådan det forholder sig. Hvis man af en eller anden grund står i en situation hvor man bare ikke KAN vente for længe på rette hjem, ja hvad er så alternativet til aflivning (eller internat -men det er dælme ikke alle hunde der er egnede til en tur omkring et internat)

    Når det bruges som trussel -altså at annoncen er skrevet på en måde så det lægger ansvaret for aflivning over på læseren, SÅ finder jeg det usmageligt.
    Men at man bare skriver det, fordi det er sådan det er, kan jeg godt leve med.

    Og man kan vel godt være rigtig ked af at skulle af med hunden, selvom man risikerer at måtte aflive den... der kan jo være sket et eller andet akut i ens liv -sygdom eller drastiske ændringer der gør det umuligt at beholde hunden.


  • #7   18. maj 2013 Jeg syndes blot at rigtigt mange af de hunde, hvor der bliver brugt ordet aflivning i annoncen, samtidigt bliver rost til skyerne for hvor gode de er. Og prisen er høj.

    Hvis de er så gode og nemme hunde, hvorfor så aflive i stedet for at indlever til internat? Jeg kan ikke se hvorfor disse nemme dejlige hunde ikke skulle kunne klare en tur rundt om internatet.
    Hvis man er så desperat for at komme af med den i en fart, hvorfor så den høje pris?

    Det er da muligt der er gode grunde, men jeg ser det altså som et forsøg på at få en eller anden til at få medlidenhed med hunden.
    Og dermed sparrer ejer for at skulle betale for enten aflivning eller indlevering til internat. En god slat penge oven i hatten er jo også rart smiley


  • #8   18. maj 2013 Jeg ser ingen grund til at en sund og ung hund skal aflives fordi nogle folk, pludselig ikke kan have den længere.
    Og jeg ser "ellers bliver den aflivet" som en måde at snyde/lokke folk på.
    Mange falder i, netop fordi at det er da synd for den.

    Jeg ser hellere min hund 1 måned på internat og så hjem til en god familie, end hun skal lade livet, når hun ikke er ældre.
    det kommer så ikke til at ske her. Uanset hvad så blir hun hos mig til hun dør.

    Jeg siger også at er der sket noget akut som fx sygdom, så er det en anden snak, for det kan man ikke forberede sig på.


  • #9   18. maj 2013 Barn bortgives
    2 år gammelt barn bortgives, helst til blivende hjem. Barnet er næsten renligt, vaccineret og der medfølger div sko, tøj, legetøj og seng.
    Jeg har fået hvalp, og synes ik jeg længere har den tid, som barnet fortjener. Desuden er jeg bange for at barnet sku komme til at bide hvalpen.


Kommentér på:
"Det er med stor sorg"

Annonce