{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.917 visninger | Oprettet:

Pedigree mad?! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har hørt at pedigree hunde mad er rigtigt skidt for ja hunde.
Det skulle give dem dårlig mave, kløe og allergi..
Har flere bekendte der har problemet, men har aldrig læst det nogen steder..

Er der andre der har denne erfaring??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pedigree mad?!
  • #1   17. maj 2013 det kommer vel an på hunden, men personligt ville jeg aldrig fodre med det

• #2   17. maj 2013 det siger jo lidt sig slv når man vælger at foder med ''matador mix'' dagligt....så vælg et foder hvor køb står som første ingdr. da det så er dette der er mest i og her er det rent kød og uden gluten, hvede, e nummere og andet skidt...til inspiration kan du kigge på dette foder mht. et bud på en kvalitets ingdr. liste www.ziwipeak.dk

• #3   17. maj 2013 Prøv at læse på sækken. 4% kød sådan ca.
    Tror du det er nok? Nej!
    Hovedingrediensen= majs. Hunde optager ikke majs ret godt, ligesom menneskebørn. Derfor er det spild af penge. Du betaler for fyldstoffer og tilsætningsstoffer.
    Hundefoder skal ikke købes i et supermarked, ligesom menneskemad ikke skal købes hos McD.

• #4   17. maj 2013 Min hund fik allergi da hun blev fodret med pedigree, om det var et tilfælde ved jeg ikke. Hun får special foder nu smiley

• #5   17. maj 2013 Det er junk til hunde.

• Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #6   17. maj 2013 Ikke brug det.
    der er enormt mange affalds stoffer i, som kan gøre din hund fælder helt vildt, og ødelægge balancen i maven.

• #7   17. maj 2013 Mennesker kan da selvfølgelig også godt overleve på McDonald's mad, men det er dælme ikke sundt.. Pedigree er McDonald's til hunde - de kan overleve, men det er på bekostning af sundheden..!

• #8   17. maj 2013 Det er ikke sikkert hunden får hverken kløe, allergi eller dårlig mave af det, men det kender jeg også mange mennesker, der ikke får af chips, slik, cola og burgere på trods at, at det er usundt og fyldt med tilsætningsstoffer og mangler både vitaminer og mineraler m.v.

• #9   17. maj 2013 Burde næsten ikke være lovligt... Samt meget andet 'supermarkets' mad .. Ville ingen gang bruge det som godbidder..

• #10   17. maj 2013 Tak for svar.. Jeg har nemlig en hvalpe pakke fra pedigree dem de uddeler i bilka, men det ryger da ud så.
    Skal ikke risikere noget med vores hvalp.
    Eftersom hun er En Westie er der jo i forvejen en chance for at hun kan blive allergisk, Men 7 9 13 det håber vi ikke hun bliver smiley

God weekend til alle jer der ude

• #11   18. maj 2013 Det kommer vel an på hunden .. Min gamle hund fik pedigree efter at have prøvet diverse af det dyre foder,som resulterede i dårlig mave, opkast mm og hun gad ikke æde det til sidst ..
    Og vores to hunde nu får det foder fra "budget" og fejler absolut intet, de skider ikke 20 gange om dagen, kaster op, er ikke grimme i pelsen eller noget ..
    Så bare fordi foderet er dyrt er det ikke ensbetydende med at det ikke kan bruges .. smiley

• #12   18. maj 2013 Det er jo ikke farligt for hunden i den forstand, men absolut ikke egnet som fuldkost.
    Du kan jo gemme posen og bruge det som små træningsgodbidder. Det tager din hund nok ikke skade af smiley

• #13   18. maj 2013 Som godbider sker der intet smiley

Mine får Pedigree Dentastix som godbider af og til.

• #14   18. maj 2013 Jeg forstår simpelthen ikke trangen til at skrive som du gør Rikke, du bruger pedigree og hvad så? Hvorfor skrive den smøre? Det lyder mere som om man vil forsvare et valg man ikke er så stolt af

• #15   18. maj 2013 Bodil D hun (Rikke) kan jo lige så godt forklare hvorfor med det samme. Ellers bliver der sikkert bare spurgt ind til det om lidt smiley
    Hvis hunden trives på det og ikke trives på nogle af de andre mærker så giver det jo god mening at bruge det.

• #16   18. maj 2013 Rikke - hvor mange mærker og varianter inde for hvert mærke har i været igennem ?
    Ziwipeak ? Kingsmoor ? WB ? TOTW ?

• #17   18. maj 2013 - Nu faldt trolden i søvn igen så jeg prøver lige at fange lidt mere søvn , 4 timer er lidr nærrigt
    Bare så i ved hvorfor jeg lige er AFK smiley

• #18   18. maj 2013 Personligt villle jeg aldrig fodre med Pedigree eller andet supermarkedsfoder.

Men nu har jeg også været en del igennem med min allergihund. Så her i huset kommer der kun foder med gode råvarer indenfor dørene. Og allerhelst ville jeg kun råfodre, men min hund bliver for tyk af det selvom han ikke får ret meget i forhold til hans vægt.

• #19   18. maj 2013 Vi fodrede med pedigree engang, og der kørte det udmærket, men det var bare for dyrt da vi havde 4 hunde dengang..

• #20   18. maj 2013 Jeg brugte det i en kort periode da jeg havde fået Cody, da det fulgte med ham og jeg egentlig ikke vidste bedre omkring det.. Cody har nu allergi og der er meget foder han IKKE kan tåle.. Om det hænger sammen, det aner jeg ikke.. Men han blev hurtigt meget flottere at se på da jeg skiftede over til det.. Den dag i dag, hvor jeg er meget klogere, ville jeg aldrig bruge det. Jeg vil hellere betale for at hunden rent faktisk får ordentligt foder, synes Pedigree mad er dyrt taget i betragtning at det er det rene junk..

• #21   18. maj 2013 Ville aldrig bruge pedigree til Vaks. Han er i forvejen en hund med ekstremt sart mave, og mine forældre syntes jo at pedigree virkede åh så godt.
    Vi startede også på supermarkedsmad. Hvad det nu var, husker jeg ikke.

- Men nu er han på probiotic LIVE, som er maveregulerende, og det fungerer han bare på. Han har aldrig problemer med maven mere.

• #23   18. maj 2013 Jeg fodre med kingsmoor, og er ret tilfreds. Supermarkeds foder er ikke andet end korn og andre unødvendige ting.. ville være det samme hvis vi levede af toast brød.. ikke nærende...

• #25   18. maj 2013 Personligt ville jeg teste mange mange flere mærker og varianter før jeg lod hunden få det som fast kost !!!!

• #26   18. maj 2013 Jeg skulle personligt gennem mange, mange foder-varianter og mærker inden jeg skiftede til supermarkedsfoder. Jeg tvivler på nogen har prøvet stort set alle mærker, uden at finde en slags, hunden fungerer på. Det lyder i hvert fald underligt i mine ører.

• #27   18. maj 2013 Aldrig i livet om mine hunde ville få Pedigree. Eller andet fra supermarked.

Jeg nægter at tro man kan nå alle foder mærker igennem og simpelthen komme frem til at Pedigree er det bedste, ikke bare på EN hund, nej sørme på TO hunde.

Jeg tror mange tænker ej foder er dyrt og Pedigree er "billigt"... Men det er det på ingen måde. Det er meget dyrt til pengene.

• #28   19. maj 2013 Jeg er absolut heller ikke foder fanatiker....
    Mine to tidligere border collier trivedes super på Pedigree og derfor fik de det....

Jesse siftede dog til specialfoder, da han fik gigt (hvilket vist er meget naturligt)

Mine hunde får det de trives på...
    Desuden er jeg færdig med at køre igennem 7 milliarder forskellige fodermærker.... Har en allergihund og hun bliver bare på det hun får nu, for der trives hun....

• #29   19. maj 2013 Jeg kan ikke lade være med, at tænke på HVORFOR alle de mange hunde, incl. min egen, får allergi??

Jeg tror, at foder lavet på dårlige råvarer, har en stor del af skylden. Min labs er opvokset på RC, og jeg er næsten 100% sikker på, at det var det han blev syg af. Men jeg vidste jo desværre ikke bedre dengang.

• #30   19. maj 2013 Gitte: jeg har læst at der er en del hunde som ikke kan tåle RC. Min Cody kan ihvertfald ikke, det kan ses tydeligt. Men der er mange hunde der trives fint på det f.eks Zoey, nu er hun dog igang med at blive skiftet over til noget kornfrit som Cody ikke får hotspot af at spise.

• #31   19. maj 2013 Det kommer ihvert fald ikke indenfor mine døre mere....

• #32   19. maj 2013 Heller ikke her... Synes egentlig også det er dyrt i forhold til mange andre gode kvalitetsfoder.

• #35   20. maj 2013 At pedigree i sig selv fremkalder allergi er måske lige stærk nok, men det indeholder flere proteinkilder der indeholder allergener som kan fremkalde allergi hos en hund.
    De typiske kilder til Allergi er hvede, soya, majs og oksekødsmel og de er rigeligt repræsenteret i Pedigree, men det betyder ikke at alle hunde får allergi af foderet.

Selvom Pedigree overholder kravene til Protein, fedt og kulhydrater er jeg ikke overbevist om at hunden får dækket sine ernæringsbehov. Eksempelvis er hunden ikke ret godt god til at optage hovedingrediensen korn. Det er under 10% der i bedste fald optages. Resten kommer ud i den anden ende til glæde for de producenter af huindeposer.

Dernæst kommer der de animalske biprodukter, som virkelig er det mest klamme da det ofte er klove, hønsefødder, fjer, hanekam, hoveder og lign. Men de har en høj proteinmængde så lovkravende kan overholdes. Vidste du at fjer inderholder væsentlig mere protein end ren kyllingekød?

Sidst men ikke mindst så anvender Pedigree BHA/BHT til konservering. Et stof der er strengt forbudt til menneskeføde da det er stærkt kræftfemkaldende.

• #36   20. maj 2013 Lidt at have med i overvejelserne! smiley

http://taenk.dk/gode-raad/hundeskaalen-bid-for-bid

• #38   20. maj 2013 Da vi overtog Baldur var han blevet fodret med Pedigree hos de tidligere ejere.
    Han var mat, strid og strittende i pelsen, han kløede sig og havde tynd mave og sked nok 4-5 gange om dagen.
    Vi skiftede over til Arcana med fisk (kornfri) og så fik han pæn pels der var glat og nem at børste, normal afføring 2 gange daglig og ingen kløe.

Idag fodrer jeg med Essential og det er jeg meget tilfreds med, jeg skiftede fra Kingsmoor som jeg også var tilfreds med for 3 uger siden og det gav bare resultat på både appetit og pels, hans pels er blevet blank og lækker.

Hvis du ser på Baldur's profil er det første billede fra da vi lige havde overtaget ham hvor han havde fået Pedigree, nr 2 billede er ca 1 mdr senere hvor han havde fået Arcana, man kan se forskellen.

• #39   20. maj 2013 For mig er det også et spørgsmål om økonomi. Pedigree er et rigtig dyrt foder når man tænker på hvad der er i. Man betaler ret mange penge for deres markedsføring, som jo er ret massiv.
    Jeg skal ikke kunne sige at ingen hunde fungere optimalt på det foder, men dem jeg har mødt der har fået det har haft grim fedtet pels, de har lugtet grimt og der er kommet rigtig meget ud den anden vej.

• #40   20. maj 2013 Min hund får Pedigree (og andre "dårlige" foder mærker) som godbidder af og til. Han kan godt lide det, så selvfølgelig skal han have én pedigree godbid i ny og næ, ligesom han får kornfrie snacks, gulerødder, agurker, olivers godbidder, Live (foder som godbidder), skinke, lever og alt muligt andet..

Jeg synes min hund fortjener lidt forskelligt som belønninger, og hvis jeg vinder en pose pedigree til diverse hunde, udstillinger, stævner etc. så får han da det som godbid smiley

• #41   20. maj 2013 Desværre er der bare mange mennesker, som ikke ikke kan se, om deres hunde fungerer eller ej....

Nogle i min familie har en Cairn Terrier. Den er smæk fed, lugter ud af munden og pelsen er helt fedtet og lugter også. Men de kan bare ikke se det.... :-S

Den får Pedigree eller hvad de nu lige kommer forbi i supermarkedet. smiley

Kommentér på:
Pedigree mad?!

Annonce