17. apr 2009 Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.051
Er Pedigree noget bras?? {{forumTopicSubject}}
Jeg var forleden i Maxizoo for at købe hundemad til Nuga. Skulle jeg igen skifte mærke og håbe at Nuga med fornyet iver ville kaste sig over maden eller hva??
Hylde op og hylde ned bugner med mad(tørfoder). Prisen er et eller andet sted egentlig ikke vigtig for trives hunden på enten noget dyrt eller noget billigt så må det være det vigtigste.
Nuga har efterhånden prøvet en del men ikke med så stor iver som ventet.
Nå,men jeg landede så ved Pedigree. Stod længe og læste om indhold osv og endte med en lille pose på 2 el 3 kg til 69kr. Pedigree reklamere temmelig ofte i tv og navnet er kendt af både børn og voksne så hvad ku' lige gå galt.
Så med høj forventning nåede jeg op til kassen og så brast boblen. Hvis jeg ville min hund det bedste så sku' jeg finde et andet mærke. Klonk,sagde kæben!!
Jeg sætter virkelig pris på at ekspedienten var ærlig men havde bare slet ikke ventet det.
Jeg skulle ikke vælge Pedigree da produktet var fyldt med overflødige stoffer og iøvrigt ville hunden have/lave betydelige mængder afføring. What!!!
Har man som butik pligt til at forhandle de fleste produkter vel vidende at ikke alle holder hvad de lover.
Ville en anden ekspedient i butikken gladeligt have solgt mig dette uden tøven?
Det hele endte med at Nuga fik Select Gold igen. Det er iøvrigt Maxizoo's eget mærke men det var nu ikke for at støtte dem at det blev valgt.
For at opsumerer så er jeg overrasket over hendes ærlige reaktion men også skuffet over at Pedigree ikke lever op til alle reklamerne.
Er der folk derude som bruger dette mærke så er det jo ok. Det drejer sig jo som sagt om hundens trivsel.
Hvad ville I have gjort i samme situation.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
apr 2009
Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.051
Det kunne jo også være at ekspedienten er misinformeret og at jeg er blevet snydt til at vælge noget andet.
Who knows!
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 73
Men hvis min hund trives på det, så ville jeg nok bare bruge det
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Hvis altså det alternativ hun tilbyder er bedre, vel at mærke.
Pedigree er et ok foder, som hunde kan leve og overleve på.
Og det er så det.
Det er kvalitetsmæssigt tilhører det mellemklassen....
feb 2009
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Pedigree er noget værre hø...Så det var en god ekspedient dy løb ind i, som CH siger
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 362
Nu får hun kun Bozita og aldrig i mine mange år som hundejer har jeg fået bedre foder:-)
Vi har næsten ingen hundehår og en hund der er vild med det:-)
Vi det leveret til døren og regner man gr. prisen ud er det ikke dyrere at bruge end de billige produkter.
Kan virkeligt kraftigt anbefales:-) Skriv hvis du ønsker at vide hvor det kan købes.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Mht. Pedigree, så fodrede jeg med det helt tilbage i 1990'erne, og dengang var det OK for min daværende lab mix. Fodrer i dag med Orijen efter at have fodret med Purina Pro Plan i mange år. Måske vender jeg tilbage til det igen.
Vil dog lige indskyde at et opdrætterpar som jeg kender meget godt (nævner ingen navne eller race) har fodret med det i mange år, og de har noget af det bedste opdræt i hele verden. Beviset er verdensvindere flere år i træk både med opdræts og avlsklasser. Deres hunde gjorde rent bord ved årskonkurrencerne, både dem de selv har og afkom.
Så man kan helt bestemt ikke sige at det handler om hvad hundene trives bedst på.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
feb 2009
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Når jeg køber foder ser jeg altid på at proteinkilden (dvs kød/fisk) er første ingrediens. I øvrigt ser jeg på hvilken protein kilde der benyttes - nogle producenter laver foder med kylling men benytter ikke fersk kylling men kværnede fødder, næb etc hvilket jeg ikke ville bryde mig om at fodre min hund med.
Mange sammenligner Pedigree med McD for mennesker - vi kan sagtens leve på det men det er ikke specielt sundt. Der gælder helt andre regler for fremstillingen af hundefoder (og dyrefoder generelt) da det hører under kategorien non-food og reglerne for fremstillingen dermed er meget mere slækkede end for menneskeføde så man kan tillade sig at være meget kritisk ved indkøb af foder hvis du spørger mig
apr 2009
Tak for alle jeres meninger og godt Nytår til jer alle::))
maj 2006
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
aug 2006
For en hund KAN godt leve fint og overleve fint på et sådan foder. Mange hunde fungerer på det - ejerene betaler lidt i form af arbejde med at samle op og lidt større fodermængder, men det er altså ikke en katastrofe.
Jeg selv vælger anderledes for min hund, men jeg vil altså ikke gokke folk oven i hovedet for at tage Pedigree i kurven. Det er IKKE Mc. D og det er IKKE matadormix.
Det er bare ikke superkost. Det er heller ikke det dårligste.
maj 2006
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.721
De mennesker er der VILD mange af.. !
Jeg korser mig hvergang jeg ser en pedigree sæt i en indkøbsvogn i bilka og jeg kan altså ikke lade være med at glo efter de folk, hvordan ser de ud, hvad går de rundt i, har de råd til andet osv.. Og jo.. Selv velhavende mennesker kan sagtens købe pedigree, og der er også mennesker som ikke har så mange penge at flytte rundt med som køber det da det er et billigt produkt og et produkt de kender fra reklamerne.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Hun fes konstant, var oppustet .. Min hund trives i hvert fald ikke på det ...
For mig at se er det lig = fastfood. Vi købte det fordi det var billigt og vi ikke havde ret mange penge. Men aldrig igen !!
Så kan hun lige så godt æde en pose chips med sukker.
Synes din ekspedient var god :o) Altid dejlig med god vejledning :o)
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.342
Går du automatisk ud fra at alt hvad der er ofte i reklamerne er gode/ok produkter??
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Jeg køber det billigste i Aldi... Simpelthen fordi det er det mærke min hund gider æde. Han skider en gang om dagen, stort set altid samme farve/konsistens. Han fælder en del og dette kan godt skyldes fodrets indhold. Men så længe MIN hund fungere på dette kan jeg ikke se hvorfor folk skal "kigge" efter mig og se hvad tøj jeg har på??
Kennel Rujerres: Måske du sku få dig en ordentlig hobby? Altså du mener at min mor ikke går op i sine hunde fordi hun køber pedigree? Genralisering skal man vidst passe på med..
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 72
Det gør han fordi, det er det ENESTE foder han ikke kasper op igen, eller nægter at spise....og vi har prøvet MEGET forskelligt kvalitets foder...
Så det der, med at sige, at folk der giver deres hunde Pedegree, er simpelthen fordi de ikke vil købe dyrt foder til dem, eller fordi de ikke ved bedre. Det er ikke altid rigtigt. Nogen af os gør det, fordi vi ønsker at vores hunde skal have det godt, også selvom det betyder, at man skal give dem foder, som man ikke er super glad for at give dem, men som tilsyneladende er det rigtige for dem....
Jeg bliver så også lige nødt til at tilføje, at vi også giver Bas, torskerogn, stegt lever (han kaster bagt lever op, da det bliver for hårdt), kogt kylling, oksekød o.s.v.....
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
feb 2009
Jeg vil også gerne lige tilføje, at Bas på trods af at han er en bullerbasse med stort B, ikke prutter ret meget og når han gør, så er det fordi han skal på toilet....hvilket han skal 1-2 gange dagligt... Han fælder heller ikke og hans pels skinner og ser sund ud....
For mig er Bas' helbred det aboslut vigtigste og når jeg kan se at han har det godt...så er jeg glad....
apr 2009
Lad nu vær med at være så fordømmende.
Ja,jeg går ud fra at når man gennem rigtig mange år reklamere med et produkt,så er det fordi de tror på det. Jeg har intet,jeg gentager intet ondt at sige om Pedigree for jeg kender ikke produktet. Jeg blev bare meget forbavset over hvor negativt ekspedienten mente at det var.
Til Julie S.
Du bliver abs IKKE haglet ned(fra mig ihvertfald) Det er dejligt at høre at du har gode erfaringer med produktet.
Denne tråd blev startet for at høre alles mening,men ikke for at pege fingre af hinanden:)
feb 2009
feb 2009
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Jeg har bla 1 kat af eget avl og 3 der er købt ude, min er vokset op på RC og de andre på det billige fra Brugsen.. Ham jeg selv har avlet er større, mere glansfuld og stabil i sin vægt, de andre ja de er nogen små mus ved siden af og pelsen ja den svinger godt nok meget...
feb 2009
Ulla M: Derfor vi giver Bas en masse kød....men da han ikke kan spise råt kød (kaster det op), kan vi desværre ikke "barfe"....
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Nej det er helt op til butikken selv. Men faktum er jo, at mange stadig vælger at købe pedigree, og hvis butikken vælger slet ik, at forhandle det mærke, så vælger folk jo så istedet at købe det i supermarkederne.
"Ville en anden ekspedient i butikken gladeligt have solgt mig dette uden tøven?"
Muligvis:)
Nu har jeg selv arbejdet i en dyrehandel, og må sige at det ikke ligefrem undrer mig, at de gerne vil sælge dig deres eget mærke:)
Butikker er ligeså korrupte som alt andet, og en del steder fremhæver de gerne visse mærker fordi de tjener godt på dem, eller fordi det er deres eget mærke og folk derfor kun kan købe det i deres butik.
Til sidst indskyder jeg lige at jeg ikke bryder mig om pedigree og at jeg ikke kender det mærke de valgte at sælge dig istedet:)
aug 2006
Det behøver ingenlunde at have noget med sundhed at gøre, ej heller et afbalanceret næringsindhold.
Nogle af de firmaer, som virkelige slår igennem med reklamer er Coca Cola og Mc. D. De tror også på deres varer, men jeg vil tro, at det de tror på er, at de kan sælge.
Har man penge til at markedsføre et produkt, så har ham også mulighed for at sælge mere af det alene på grund af synligheden. Reklamen siger ingenting om kvalitet, kun om hvor pengestærke firmaet er.
apr 2009
Lige til orientering så valgte JEG og ikke DE at det endte med et af deres egne produkter. Jeg er måske i andres øjne både dum og naiv men beslutningen var helt min egen.
Jeg falder ikke for salgstaler men for gode og velmenede råd. Nuga fik det før jeg ville prøve Pedigree og det fortsætter vi med så længe hun bare spiser det.
maj 2006
Var til et foredrag med en dyrlæge, som selv sælger foder, omkring hunde og fodring. Han sagde at hunden skal fodres med det den trives bedst på, hvad enten det er dyrt foder fra dyrlægen eller madrester. Han ville ikke anbefale noget foder frem for andet, for det er så individuelt fra hund til hund.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 119
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.111
aug 2006
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 465
http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440&paid=5&scid=3550
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.978
Det er fyldt med affald og en masse andet som de slet ikke har brug for, og det er nok til at de ikke skal have det.
Og tests osv. har overhovedet ingen indflydelse, for jeg VED at pedigree er fyldt med affald - altså er det ikke halvt så godt som det vi fodrer med nu ! (Efter min mening)
nov 2008
aug 2006
Men jeg kan godt lidt se din pointe for ingen ved om man kan stole 100% på, at der er frisk kød i mange af de andre mærker.
Der findes en del mærker på markedet (også de dyre) som efter min mening ikke er pengene værd
jul 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 179 Svar: 624
Hader i den grad det foder!! Og deres reklame fis kan de da stille op i nummeren :)
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.978
jul 2008
Ved råfodring, ved vi MED SIKKERHED hvad vores hunde får!
jul 2008
nov 2008
Karina: kan god se hvad du mener. Jeg foder som sagt ikke med det omtalte mærke, og BARF´er heller ikke mere. Men mener godt at man kan få et hint om hunden´s velbefinden. Som oven skrevet afføring, pelsen, krops vægt, øjene osv... Stadig uden at vide 100 % hvad der er de får... Ville gerne BARF´e vis det ikke var så besværlig. Det besværlige består i at det er svært at få hundene passet og i pension når man har 2 GD´er der spiser så meget. vis har prøvet at lokke med at betale for en ekstra kumme fryser hos besteforældrene, men den gik ikke..
jul 2008
nov 2008
jul 2008
jul 2008
apr 2009
http://www.test.de/themen/haus-garten/test/-Trockenfutter-fuer-Hunde/1410317/1410317/1409909/1413167/
Bevar mig vel,den var sgu lang.
Nå,en test af 30 stk tørfoder til voksne hunde.
Vinderen af testen er Select Gold fra Maxizoo,skarpt forfulgt af Royal Canin osv osv.
Sidst men abs ikke mindst så er Pedigree nr 5 på listen.
Man kan andet sted på hjemmesiden checke for evt næringsindhold i de forskellige mærker.
aug 2006
Den fastslår, hvordan man får mest for sine penge, og kriterierne har ikke noget med detaljerede næringsbehov at gøre.
En helt anden ting - vi ved dybest set ikke, hvad det bedste for hunde er, så det vi kan gøre er, at se på kræet. Fungerer det eller ej.
Man kan tage udgangspunkt i egne personlige fodermæssige kæpheste, men ultimativt er hundens trivsel det afgørende....
En hund kan overleve på det meste, leve på meget, og leve godt på mindre.
Men kvalitetsprodukter er der mange af.
apr 2009
Det er en tysk laboratorietest med fokus på om div mærker lever op til den voksne hunds næringsbehov.
Mere teknisk kan det vist ikke blive.
apr 2009
Jeg ved fra tidligere at du har et eller andet kørende ang majs men der står intet om det under indholdsfortegnelsen på pakken.
apr 2009
De famøse majs var det fra Pedigree eller fra Select Gold??
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
M
apr 2009
Undskyld,jeg troede at du mente Select Gold som Nuga jo spiser.
feb 2009
Jeg har ikke bare en kræsen hund (det ville være nemt nok hvis det kun var det) men jeg har en hund der kaster næsten alt mad op igen eller som nægter at spise i et omfang jeg ikke vil byde ham....
Karina C: Hvis jeg giver Bas det valg, vælger han det rå kød, med det resultat at der går 2 min. så går han og kaster det hele op igen...
Bas bliver jævnligt tjekket hos dr. dyr (ikke fordi han fejler noget, men fordi vi tit kommer forbi på vores gåture og jeg er meget pylret når det kommer til "min lille dreng" )og han ER sund og rask...!!
feb 2009
aug 2006
Tilberedt kød dufter godt, fordi du steger det i fedt??????
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Ihvertfald ikke efter min mening..
aug 2006
Jeg synes egentlig det er irrelevant, hvad hunden selv tager først - råt, tilberedt, tørt, råddent - whatever. Det siger ikke noget om, om det er godt eller dårligt for hunden at leve af.
Man kan kun formode og kigge på sin hund.
Der er mange hunde der fungerer på tørkost, nogen ovenkøbet på tørkost af lav kvalitet.
Mange hunde fungerer på råt.
Nogle hunde fungerer ikke på tørt, nogle fungerer ikke på råt.
Det er ikke en kamp om, hvad der er bedst, mest naturligt, lugter bedst, ser bedst ud.... Det er ene og alene noget, man som hundeejer beslutter og vurderer for sin egen hund.
aug 2006
Jeg begår den næsten fatale syndighed (næsten værre end at fodre med tørkost) at give ham råt indimellem, og det elsker han højt.
Men jeg har valgt for ham, at han får tørkost som grundfoder, og han elsker sin tørkost.
Så længe jeg kan finde et produkt, som han trives på, så er det jo fuldstændig glimrende, og krapylet lider ingen nød.
aug 2006
Der er intet bevis for at det ene er sundere end det andet. Men der er masser af formodninger og ofte sagte sætninger.
Der er godt og der er skidt. Og nej, det ene er ikke pr. definition sundere for alle hunde end det andet.
Hunde er forskellige. Og at dæmonisere det ene når man vil fremhæve det andet er en stor fejl.
Ligegyldigt hvilket udgangspunkt man har.
At sætte sig ind i hundens psykologi og fysiologi... jo. Det er nemlig DET vi mangler.
For det er NETOP her, at der er opstået en masse sære historier, som ikke er bevist, men som mange tænker er sande fordi de siges ofte og af mennesker, der på en eller anden måde er en autoritet på området.
Jeg kunne godt tænke mig noget hardcore forskning på området.
feb 2009
aug 2006
Der, hvor det går tosset er, når man også er det på andres vegne og lukker øjnene for den mulighed, at der er andre sandheder end ens egen ;o)
Der bliver det farligt, for det er også der, man bliver ukritisk og laver nye forklaringsmodeller, der får de løser ender til at nå sammen.
Jeg stoler ikke på menneskers sunde fornuft, ej heller vores dømmekraft. Vi har tendens til at skabe sammenhænge - sådan er vi indrettet, det er en livsnødvendig ressource vi har.
Men den gør samtidig, at vi mister vores objektivitet. Og selvom den aldrig kan opnås, da intet er objektivt så snart et spørgsmål er stillet, så vil en videnskabeligt udført undersøgelse dog være det tætteste på, vi kommer.
Vi skal huske på, at der er en industri, der sælger tørkostprodukter og en industri, der sælger råt foder til hunde.
Der er ingen engle i det spil, ingen har 100% ret.
Der er penge med i spillet for alles vedkommende, og det handler om at få markedsført sit koncept og sine produkter så godt som muligt.
Det må man ikke være blåøjet overfor :o)
Kildekritik er et must, ligegyldigt hvilket produkt vi har mellem hænderne.
feb 2009
Det vigtigste for mig er at min hund er sund og rask...
feb 2009
aug 2006
Jeg er ked af at se, at råt ofte skal fremhæves med en nedgørelse af tørt som metode.
Der er intet, der er sort/hvidt.
Både producenter og forhandlere af tørt OG råt kan kritiseres for deres forretningsmetoder.
Som sagt er der ingen der er engle i det spil. Og et spil, det er det.
aug 2006
Sov godt og godt nytår om et døgns tid ;o)
feb 2009
Godnat...
..og rigtig godt nytår til alle der læser med....
okt 2013
Følger: 1 Svar: 1
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Pedigree og det billige fra Netto er tæt på at være det samme og pedigree er et billig-foder i min optik.
Ikke alt foder er godt - det billige minder mere om affald end om føde.
Er Pedigree noget bras??