{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pedigree
  • #1   19. jun 2011 Jeg ved ikke hvar pedigree indeholder men har hørt det samme. Mht tyggeben er det jo ikke noget hunden skal leve af. Det svarer vel til at give sit barn en is en gang imellem.

• #2   19. jun 2011 Ville du selv kunne trives på McD og Burger King mad?

Pedigree er junkfood for hunde..

Tyggepinde er "slik", ikke et måltid

• #3   19. jun 2011 Præcis Jeanette

• #5   19. jun 2011 Camilla

Jeg har prøvet Pedigree til mine hunde en kort tid, og selv om de er små (gravhund og pekingeser) leverede de nogle "bøffer", som en stor hund ikke kunne gøre bedre! Og det var ca. 3 gange om dagen! Og jo mere en hund "laver" desto mindre optager de af foderet.

• #6   19. jun 2011 de bruger lede forsøg til fodertests.

• #7   19. jun 2011 Pedigree indeholder ikke nok kød, men i stedet alt for meget korn, fyldstoffer og tilsætningsstoffer. Derfor har hunde på pedigree tit afføring meget ofte - der er simpelthen ikke nok næringsstoffer i det.

• #8   19. jun 2011 tja foder mærker blir vi aldrig enige om herinde - jeg kunne ikke drømme om at give mine korn og andre bi-produkter de slet ikke har brug for...dermed ment bla. Pedigree......

• #9   19. jun 2011 Korn er jeg ikke så skeptisk med, men sukker, farve og salt ser jeg ikke i foder til min hund.

Det er unødvendigt, usundt og på ingen måde gavnligt.

Korn afhænger af hundens optagelsesevne og kan ikke (efter min mening) bare sættes til side som dårligt =)

• #11   19. jun 2011 pedigree
    Ingredienser:
    Kornprodukter (min. 4% hvede, min. 4% majs), kød og animalske biprodukter (min. 4% 5 slags kød i de brune bidder), olie og fedt (min. 0,2% fiskeolie), vegetabilske produkter (min. 3% sukkerroepulp), mineralstoffer, vegetabilske fibre, grøntsager (min. 4% gulerødder i de orange bidder, min. 4% bønner i de grønne bidder).
    Tilsætningsstoffer:

royal canin
    Sammensætning:
    Majs, tørret fjerkrækød, majsmel, animalsk fedt, tørret svineprotein, majsgluten, hydrolysat af animalske proteiner, roetrævler, mineraler, fiskeolie, sojaolie, gær, æggepulver, hydrolysat af krebsdyr, taurin, hydrolysat af brusk.

orijen
    Frisk kyllingekød (uden ben), tørret kyllingekød, tørret kalkunkød, Russet kartofler, frisk laks (udbenet), søde kartofler, ærter, frisk hvidfisk (udbenet), frisk sandart (udbenet), kyllingefedt, kyllingelever, laksemel, frisk kalkunkød (uden ben), friske æg, frisk sild (udbenet), soltørret lucerne, lakseolie, cikorierod, havplanter, græskar, gulerødder, spinat, roer, æbler, tranebær, Saskatoon bær, solbær, kolinklorid, psyllium, lakridsrod, kvan rod, bukkehorn, morgenfrueblomster, fennikel, pebermynteblade, kamilleblomster, løvetand (mælkebøtte), sommer-sar, rosmarin ekstrakt, havsalt, essentielle vitaminer (Vitamin E, kolinklorid, Vitamin A, Vitamin D3, Vitamin B1, Vitamin B12, folsyre, biotin), mineraler (zinkproteinat, jernproteinat, manganproteinat, kobberproteinat, selen), Lactobacillus acidophilus og Enterococcus faecium (mælkesyrebakterier).

taste of the wild
    Ingredienser:
    Bison, vildt, lam, tørret kød, tørret kyllingekød, æg, søde kartofler, ærter, rapsolie, ristede bison, stegt vildt, naturlig aroma, tomat, fiskemel, cholinchlorid, tørret julesalat, tomater, blåbær, hindbær, yucca ekstrakt, Enterococcus Faecium, Lactobacillus casei, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei og Lactobacillus plantarum, tørrede trichoderma longierbrachiatum fermentation ekstrakter, værdifulde vitaminer (vitamin A, B1, B2, B6, B12, C, D, E), mineraler (jern, zink, kobber, mangan, jernsulfat, zinksulfat, kobber sulfat, mangan sulfat), kaliumiodid, manganoxid, biotin, kalciumpantothenat, natriumselenid, folinsyre.

om det er pedigree eller rc kan jeg ikke se den store forskel på, orijen og taste of the wild synes jeg at indholdsfortegnelsen forklarer hele forskellen og hvorfor nogle vil mene at pedigree er et dårligt foder. selvfølgelig vil man altid kunne finde en hund som trives bedst på pedigree, men langt de fleste ville trives bedst på foder som orijen eller taste of the wild

• #12   19. jun 2011 jeanette.
    Silas han trives på det mad han for.
    okay tak for hjælpe silas og samson får også regal med vildt, kan bare ikke se hvorfor det skulle være bedre smiley

• Jette E
    Jette E Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 31
    #14   19. jun 2011 Til Lene & Jacob.
    NÅR I NU VIL FORTÆLLE OM FORSKELLIGE PRODUKTER - SÅ LÆS VENLIGST RIGTIGT PÅ INGREDIENSLISTEN.
    PÅ ROYAL CANIN ER DEN FØRSTE INGR. FJERKRÆKØD OG IKKE MAJS.

• #15   19. jun 2011 hvis du kigger på en indholdsf. skal den ingrediens der er mest af stå først, den der er anden mest af skal stå so nummer 2 også videre. som du nok kan se i feks. RC er den første ingrediens majs som hunde ikke rigtigt kan bruge til noget, så det er sådan set bare fyld. nummer 2 er så fjerkrækød som jo er godt nok. nummer 3 er så majsmel, samme meningsløse fyld bare med et andet navn 4 og 5 animalsk fedt, tørret svineprotein, det er jon egentligt også ok. 6 majsgluten, igen et andet navn for det samme unødvendige fyld. og det bliver ved med roetrævl og sojaolie. og disse majsprodukter skal man tænke på havde så dårlig kvalitet at de ikke måtte bruges i mad til mennesker eller ikke engang de dyr vi spiser må få det. så ryger disse kornprodukter i kæledyrsmad som er under betegnelsen nonfood. derfor skal man som udgangspunkt vælge et foder med intet eller moderat kornindhold. håber du kan se hvorfor nu.......

• #16   19. jun 2011 DET ER Royal Canin Maxi Adult 26, ALTSÅ DERES ALM FODER TIL ALM HUNDE!!!! SÅ PRØV AT LÆS DEN!!!! JEG KAN SAGTENS SE HVAD DU SKRIVER SELVOM DU BRUGER SMÅ BOGSTAVER!!!!!!

• #17   19. jun 2011 ELLERS TAG DET OP MED ZOOPLUS DK. DET ER KOPIERET DERFRA...

• #19   19. jun 2011 pedigree bruger meget affald fra andet foder og blander det. og som der bliver sagt længere oppe. jo mindre afføring hunden har jo bedre er foderet fordi så er der mere næring i.

• #20   19. jun 2011 Jeg er nået dertil at jeg vælger foder efter, hvad mine hunde trives på, om det så hedder pedigree, royal canin, wolfsblut eller noget 4. er mig ligegyldigt.

Alfa, min whippettæve (18kg) har fået både wolfsblut og orijen, men selv om hun fik 500 g om dagen, tabte hun både vægt og muskelmasse og lavede stort 5-6 gange om dagen, ganske vist normal afføring, men i rigelige mængder.

PT får hun Royal canin energy 4800 og kan nøjes med 180 g, hendes pels er pæn, hun har masser af energi og hun er perfekt i vægt.

Jeg tror mange hunde har en glimrende kulhydratoptagelse.
    Alfa får af og til en håndfuld kogte majs, og kunne hun ikke optage dem, ville de komme hele ud i den anden ende, det gør de ikke,

• Jette E
    Jette E Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 31
    #21   19. jun 2011 Ja, det står der på deres hjemmeside - men det står der ikke på posen jeg har - så måske de har lavet om på det ???

Kommentér på:
Pedigree

Annonce