1.182 visninger
|
Oprettet:
Pedigree {{forumTopicSubject}}
Hej
Har lige fået afvide at det er noget dårlig foder, det spiser silas, men hvorfor er det så dårligt?
De der tryggeben er da også fra pedigree og dem er der da mange der bruger. håber i kan hjælpe
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Pedigree er junkfood for hunde..
Tyggepinde er "slik", ikke et måltid
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
Jeg har prøvet Pedigree til mine hunde en kort tid, og selv om de er små (gravhund og pekingeser) leverede de nogle "bøffer", som en stor hund ikke kunne gøre bedre! Og det var ca. 3 gange om dagen! Og jo mere en hund "laver" desto mindre optager de af foderet.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.765
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Det er unødvendigt, usundt og på ingen måde gavnligt.
Korn afhænger af hundens optagelsesevne og kan ikke (efter min mening) bare sættes til side som dårligt =)
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 151
Ingredienser:
Kornprodukter (min. 4% hvede, min. 4% majs), kød og animalske biprodukter (min. 4% 5 slags kød i de brune bidder), olie og fedt (min. 0,2% fiskeolie), vegetabilske produkter (min. 3% sukkerroepulp), mineralstoffer, vegetabilske fibre, grøntsager (min. 4% gulerødder i de orange bidder, min. 4% bønner i de grønne bidder).
Tilsætningsstoffer:
royal canin
Sammensætning:
Majs, tørret fjerkrækød, majsmel, animalsk fedt, tørret svineprotein, majsgluten, hydrolysat af animalske proteiner, roetrævler, mineraler, fiskeolie, sojaolie, gær, æggepulver, hydrolysat af krebsdyr, taurin, hydrolysat af brusk.
orijen
Frisk kyllingekød (uden ben), tørret kyllingekød, tørret kalkunkød, Russet kartofler, frisk laks (udbenet), søde kartofler, ærter, frisk hvidfisk (udbenet), frisk sandart (udbenet), kyllingefedt, kyllingelever, laksemel, frisk kalkunkød (uden ben), friske æg, frisk sild (udbenet), soltørret lucerne, lakseolie, cikorierod, havplanter, græskar, gulerødder, spinat, roer, æbler, tranebær, Saskatoon bær, solbær, kolinklorid, psyllium, lakridsrod, kvan rod, bukkehorn, morgenfrueblomster, fennikel, pebermynteblade, kamilleblomster, løvetand (mælkebøtte), sommer-sar, rosmarin ekstrakt, havsalt, essentielle vitaminer (Vitamin E, kolinklorid, Vitamin A, Vitamin D3, Vitamin B1, Vitamin B12, folsyre, biotin), mineraler (zinkproteinat, jernproteinat, manganproteinat, kobberproteinat, selen), Lactobacillus acidophilus og Enterococcus faecium (mælkesyrebakterier).
taste of the wild
Ingredienser:
Bison, vildt, lam, tørret kød, tørret kyllingekød, æg, søde kartofler, ærter, rapsolie, ristede bison, stegt vildt, naturlig aroma, tomat, fiskemel, cholinchlorid, tørret julesalat, tomater, blåbær, hindbær, yucca ekstrakt, Enterococcus Faecium, Lactobacillus casei, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei og Lactobacillus plantarum, tørrede trichoderma longierbrachiatum fermentation ekstrakter, værdifulde vitaminer (vitamin A, B1, B2, B6, B12, C, D, E), mineraler (jern, zink, kobber, mangan, jernsulfat, zinksulfat, kobber sulfat, mangan sulfat), kaliumiodid, manganoxid, biotin, kalciumpantothenat, natriumselenid, folinsyre.
om det er pedigree eller rc kan jeg ikke se den store forskel på, orijen og taste of the wild synes jeg at indholdsfortegnelsen forklarer hele forskellen og hvorfor nogle vil mene at pedigree er et dårligt foder. selvfølgelig vil man altid kunne finde en hund som trives bedst på pedigree, men langt de fleste ville trives bedst på foder som orijen eller taste of the wild
jun 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 273
Silas han trives på det mad han for.
okay tak for hjælpe silas og samson får også regal med vildt, kan bare ikke se hvorfor det skulle være bedre
feb 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 31
NÅR I NU VIL FORTÆLLE OM FORSKELLIGE PRODUKTER - SÅ LÆS VENLIGST RIGTIGT PÅ INGREDIENSLISTEN.
PÅ ROYAL CANIN ER DEN FØRSTE INGR. FJERKRÆKØD OG IKKE MAJS.
dec 2007
dec 2007
dec 2007
dec 2007
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 284
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.910
Alfa, min whippettæve (18kg) har fået både wolfsblut og orijen, men selv om hun fik 500 g om dagen, tabte hun både vægt og muskelmasse og lavede stort 5-6 gange om dagen, ganske vist normal afføring, men i rigelige mængder.
PT får hun Royal canin energy 4800 og kan nøjes med 180 g, hendes pels er pæn, hun har masser af energi og hun er perfekt i vægt.
Jeg tror mange hunde har en glimrende kulhydratoptagelse.
Alfa får af og til en håndfuld kogte majs, og kunne hun ikke optage dem, ville de komme hele ud i den anden ende, det gør de ikke,
feb 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 31
Pedigree