{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Køber info / Bull Terrier Miniature {{forumTopicSubject}}

Da man jo ser en stigende interesse for denne race, men dermed også at der er mere lyssky salg af racen, har racegruppen under Dansk Terrier Klub lavet denne folder...

Så vil i være behjælpelige her på HG med at sprede denne folder, når der er nogle der viser interesse for racen..

(Den er jo lavet som en 3 fløjet folder, så på PDF skal den læses nede fra smiley )

På forhånd mange tak

(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køber info / Bull Terrier Miniature
  • #2   14. maj 2013 Synes også virkelig godt om smiley

• #3   14. maj 2013 Må tilslutte mig de andres "synes godt om". Udover selvfølgelig manglende tavle og fokus på sundhed er det mit indtryk at mange først tager ud og besøger opdrætter når der er hvalpe, og ikke før, for "hvorfor skulle man dog det". Om man reelt kan danne sig et sagligt indtryk af forældredyr, forholdene dyrene lever under mv når der løber 5 nuttede hvalpe rundt man straks forelsket dig i er helt sikkert tvivlsomt for nogle

• #4   14. maj 2013 Synes bestemt også godt om smiley

• #5   15. maj 2013 Meget god ide, da mange mini bullere har skavanker.
    Vores har en lang liste, og måske det afholder mig fra at købe en mini buller igen

• #6   15. maj 2013 Tonny & Maja .

Det syntes jeg er trist at læse, da racen faktisk ikke døjer, men kan have risiko..

Jeg kender langt langt flere raske minier end jeg kender syge.. Og har selv 4 stk der er sunde og raske..

Men desværre er der en tendens til at personlige erfaringer bliver kørt over i at hele racen er en syg syg race... Men sådan forholder det sig faktisk ikke....

Der findes mange ansvarlige opdrættere derude der tester deres hunde for de ting racen er i risiko for..

• #7   15. maj 2013 Rikke og jeg er ikke altid enige når det kommer til spørgsmål vedr. racens sundhed - men her er jeg faktisk meget enig !!

Mini'en har nogle sygdomme som den er disponeret for, men jeg synes ikke der er mange med skavanker..
    Derudover er der heldigvis mange der sundhedstester før avl, og der gøres en hel del på internationalt vis for at klarlægge arvegangen og dermed eliminere sygdommene..
    Først fik vi en DNA test til PLL, og nu arbejdes der på en DNA test for PKD (mener det er PKD og ik HN, men ret mig gerne hvis jeg husker forkert smiley ) - disse projekter hos AHT er betalt af specialklubber, opdrættere og ejere verden over af BT og MBT.. Jeg synes det viser en enormt stor vilje til at forbedre racen til trods for at der ikke er et stort sundhedsproblem..

Kommentér på:
Køber info / Bull Terrier Miniature

Annonce