Det bliver svært når hun skal hjem. :( {{forumTopicSubject}}
Ja, vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften, men denne er nok hvad der passer bedst.
Jeg har jo lille Mischa i pleje for Dyreværnet, og har haft hende her siden tirsdag.
Da jeg hentede hende virkede hun sky, skræmt og bange. (Hvilket selvfølgelig godt kan skyldes at hun er blevet flyttet 2 gange mens hun har været så tæt på fødsel)
Men allerede inden vi nåede hjem fra Rødovre, var hun blevet utroligt glad og tryg ved mig.
Hun har heller intet imod min mor og min søster, men til gengæld kryber hun fuldstændig sammen så snart hun ser nogen mænd.
Min far er en person der er meget stille og rolig, og normalt elsker alle hunde ham med det samme, men selv når hun ser ham, kryber hun bare sammen.
Siden jeg hentede hende synes jeg at hun har ændret sig meget, hun virker utroligt glad, og er ikke bange for noget, udover mænd.
Jeg har så lige set et klip fra Station 2, hvor hun er med. Det er filmet hos hendes ejer, i klippet virker hun meget bange, sky og underkuet. Og hun virker ikke til at være særlig glad.
Når hvalpene er taget fra, skal hun sendes hjem til hendes ejer igen, og jeg må indrømme at det virkelig skærer i mig at skulle sende hende tilbage.
Jeg er normalt ikke typen der har nemt til tårer, men jeg ved at den dag jeg skal aflevere hende, vil tårerne begynde at løbe.
Stod det til mig, blev hun boende her.
Jeg har allerede knyttet mig utroligt meget til hende, både pga. hendes væremåde, men også pga den tillid hun viser til mig.
Selvom hun ikke har noget imod min mor og min søster, er der ikke nogen af dem der bare kan tage snoren på hende og lufte hende, hun vil ikke gå med dem, hvis ikke jeg går med.
Sorry det blev så langt, men havde bare lige brug for at komme ud med lidt "luft".
apr 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 17
Der er ikke noget, at sige til du har det sådan, det gør mig rigtigt ondt på jeres vegne, for det vil helt sikkert også blive svært for Micha, der er ikke en mulighed for, at Micha kan forblive hos dig? Du kunne evt. spørger hendes ejer om du ikke kunne købe hende af ham? Det vil være usundt for hendes psyke med alle de skift ikke
Jeg kender godt din situation, og kan kun opmuntre dig til, sige sandheden at hun ikke har det godt psykisk og det vil ikke være godt for hende, at hun igen skal flyttes, og høre om der er en mulighed for du kan beholde hende
jun 2008
Følger: 139 Følgere: 125 Hunde: 9 Emner: 388 Svar: 2.443
Jeg har tænkt mig at snakke med Dyreværnet om det, for jeg føler ikke jeg vil have det godt med at hun skal hjem til ham igen, hendes øjne så så triste ud, og nu er glæden begyndt at lyse ud af hende. Men mange tak, og knus til dig også.
Ballet Slippers og Stine: Hun er taget fra ejeren, fordi han havde alt alt for mange hunde, og at de blev ved med at få hvalpe. Det havde vist taget overhånd for ham. Men da de hentede Mischa, lovede de ham at hun måtte komme hjem til ham igen, når hvalpene var blevet taget fra, hvis han sørgede for at skille sig af med sine hanhunde, eller neutralisere nogen af hundene. Det har han så gjort nu, og derfor skal Mischa tilbage til ham.
Da de hentede hende, var hun så vidt jeg forstod, utroligt tynd, og de var bange for om hendes hvalpe ville overleve, fordi hun var så lille.
jun 2008
Hun fortjener kun det bedste den lille tøs.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
Uhh fatter godt du kommer til at tude men sådan er det når man agere plejefar eller mor for en hund...
Du må meget gerne give en opdate når i er kommet så langt at du ved om hun skal tilbage eller om du ender med at blive hendes nye ejer... Krydser fingre
Hvad med at se om du kan beholde en af hendes hvalpe så du stadig har lidt af hende ved dig hvis du ikke kan beholde hende...???
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Annoncer: 1 Emner: 3 Svar: 933
I går læste jeg en artikel, mener det var fra England, politiet ransagede en hjem i anden anledning men finder en fugl som ikke ser velplejet ud - noget med manglende fjer etc.
- Han bliver meldt til deres dyreværn som vælger at fjerne fuglen fra ham, han får en bøde på 1.000kr, skal betale sagsomkostninger på 3.500,- OG mister retten til at holde fugl i 2 år.
Dét sguda effektivt system!
- Hvad var der sket ved dét herhjemme? Ikke en skid!!!
Jeg håber du får lov til at beholde hende, hvor hun er tryg og glad og kan udvikle sig positivt.
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 117
Tazz - Super sejt godt med tæven og hvalpene, det er rigtig godt arbejde!
jun 2008
Anika: Jeg ville sagtens kunne få lov at købe en af hendes hvalpe, men det er ikke så meget det at have "lidt af hende". Det er mere den måde hun har det på. Det er slet ikke meningen at jeg skal have en 3. hund, men sådan som Mischa har ændret sig på så kort tid, til det bedre, har jeg det bare ikke godt med at hun skal tilbage igen.
Jeg skal nok skrive når vi får fundet ud af om det kan lade sig gøre.
Rollo's: Jeg forstår det heller ikke altid.
Den er desværre, efter min mening, fuldstændig forkert skruet sammen.
Men ja, derovre har de et effektivt system, ihvertfald i forhold til herhjemme.
Mange tak, det håber jeg også. Jeg håber også at de på internatet, kan se forskellen fra da hun blev hentet, til når hun skal afleveres.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Det skar i hjertet bare at se udseendelsen.
Håber virkelig af hele mit hjerte at hun kan blive hos dig! Det lyder virkelig til at være det bedste for hende, den stakkel. men godt hun har det godt med hvalpene hos dig:)
jun 2008
Og de kunne kun få ham til at samarbejde, ved at aftale at Mischa skal tilbage.
I programmet kan man se at han løfter en hund op på det bord han står ved, hun ser bestemt ikke glad og tilfreds ud, det er lille Mischa.
Mange tak, gør bare hvad jeg kan for at de skal have det godt, og ikke mangle noget. Jeg håber virkelig også at vi kan finde den bedste løsning for Mischa, for det fortjener hun. Hun giver så meget kærlighed, og fortjener at få mindst det tidobbelte igen.
jan 2011
Følger: 27 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 397
jun 2008
Mange tak, det håber jeg også. Jeg gør hvad jeg kan for at gøre det bedste for hende og ikke mindst hvalpene.
Og de har det alle 6 rigtig godt, og hvalpene vokser fint som de skal. Og har det alle sammen rigtig godt.
jun 2008
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
jun 2008
Tror nu nok at jeg foretrækker at snakke med dem derinde, og se om vi kan finde ud af noget.
jun 2008
Mine bange anelser om hendes fortid, viste sig desværre at være værre end jeg først frygtede.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
jun 2008
jun 2008
jan 2011
Følger: 27 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 397
jun 2008
jun 2008
Men hvis man ser klippet fra station 2, og lytter godt efter, da ejeren af de hunde fra fryseren, løfter en hund op, kan man høre at han kalder den Mischa, og det ligner hende også ret meget.
Jeg har dog fået at vide, at hvis hun skal have nyt hjem, så kommer hun ikke andre steder hen end her.
jun 2008
Så nu er det bare at vente og se hvad der sker.
Der skal nok komme opdatering så snart jeg ved hvordan det står til.
jun 2008
Til jer der ikke har set de andre tråde jeg har haft oprettet angående Mischa, kan jeg fortælle at hun nu er blevet min.
Jeg fik et opkald fra DV, hvor jeg blev spurgt om jeg stadig ønskede at Mischa blev boende her, og uden tøven, men med glædestårer, svarede jeg selvfølgelig ja.
Mischa er blevet oprettet herinde, og på min profil kan i finde en tråd, hvor der står lidt om hele forløbet ang. Mischa og hvalpene.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
jun 2008
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
jun 2008
Det bliver svært når hun skal hjem. :(