{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Hvor ofte går jeres tæve i løb? {{forumTopicSubject}}

Vores Lady gik i løb første gang som 10 mdr i november, hvilket er lidt sent for en lille hund (papillon).
Hun gik i løb igen i slut januar/start februar, hvilket jeg synes var ret hurtigt, men det kunne måske være fordi hendes første løb var så tidligt.. Nu har jeg i dag opdaget, at hun har lidt brun/rød udflåd, som umiskendeligt ligner start på løb!

Jeg synes det er utroligt hurtigt, at hun allerede som 15 mdr har været i løb 3 gange?

I forrige uge begyndte hun at være lidt mere pjevset, og lå og puttede med hendes pivdyr.. Jeg skyndte mig at tage dem fra hende, for jeg ville ikke dyrke hendes hvalpekuller.. Hun virkede ikke til at savne dem, og har i går fået legetøjet tilbage, og opfører sig ikke sådan igen..

Jeg har talt med min dyrlæge, og aftalt, at uanset om hun er på vej i løb eller ej, så steriliserer vi i denne uge, jeg har ferie og kan altså være om hende 24/7.. Han mener, at der måske er en cyste eller noget, der gør, at hun går så ofte i løb.. Hun skal steriliseres fordi vi får en hanhund i huset, og vi ikke skal have schæfer/malinois-papillon hvalpe, samt at vi gerne vil slippe for løbetid, livmoderbetændelse osv..

Har I haft oplevelser med tæver der går så ofte i løb?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ofte går jeres tæve i løb?
  • #2   15. apr 2013 Altså Bella plejer at være nogenlunde præcis med 1/2 år i mellem hver løbetid. Oftest maj og december. Dog var hun i løb i juni sidste år og så allerede igen i oktober. Nu forventer jeg at hun kommer i løb igen her omkring maj...

Hundes løbetid kan vel være lige så uregelmæssige som kvinders menstruation, tænker jeg? Hvis jeg var dig ville jeg nok vende det med en dyrlæge, bare for at være sikker smiley

• #3   15. apr 2013 Ja, jeg syne bestemt heller ikke at det virker 'normalt'. Jeg håber, at der ikke er noget helt galt derinde, når nu han får åbnet op.. Jeg er godt nok lidt nervøs for operationen, men har tillid til min dyrlæge nok skal gøre det godt.. smiley
    Tak, vi håber det går godt med det hele!

• #5   15. apr 2013 Den ældste gik i løb første gang ca hun var en 7-8 måneder og det er også den tid hun har haft imellem løbetiderne sidenhen. Hun bliver 5 til sommer og har været helt regelmæssig på de der 7-8 måneder imellem hver løbetid.

Den yngste gik i sin første løbetid i december - 19 måneder gammel! (hun er en dsg/jrt blanding), så hvornår den næste kommer ved vi endnu ikke...

• #6   15. apr 2013 TM og Nina: som skrevet i startindlægget er dyrlægen med i 'sagen', og vi hr aftalt at hun skal steriliseres denne fredag smiley Men jeg tænker præcis som jer, der er noget mystisk = ring til nogen der ved mere end jeg selv gør smiley

Oi, Anna, 19 mdr, det var også sent!

• #8   15. apr 2013 pt 11 mdr. Men hun har indtil videre lagt en måned til mellem hver løbetid (hvad jeg i øvrigt osse finder sært)

• #10   15. apr 2013 Synes også det er meget at have været i løb 3 gange på 15 måneder .... og tror ikke det ligger indenfor normalen .... som dog kan være meget forskellig ...

Jeg vil dog "advare" mod at steriliesere nu hvis hun er i løb, eller på vej i løb ... Man risikerer at fastholde dem på det hormon niveau som de er når man foretager indgrebet ... og det er ikke en skrøne, har slev mødt tæver hvor man har gjort det på det forkerte tidspunkt, og de derfor fx er mere "mokkede" "pivede" eller hvad de nu er i løbetid ...

Det er optimalt midt mellem 2 løb hvis det kan planlægges, da der er der tæven er i størst hormonel balance ....

Man kan selvfølge fx af helbredsmæssige årsager være nødt til at gøre det her og nu, og det var det der skete for en af dem jeg kender ... hun var så i en tid hvor hun var lidt muggen i humøret, og det er hun så desværre fastholdt i ... et sind hun normalt ikke havde når ikke hun var løbetids påvirket ..

• #12   15. apr 2013 Ja, jeg kan jo se at hun ligger noget udenfor normen...
    Men det giver god mening, den forklaring du giver, Trine P...

Min bekymring ligger også ved det du siger, Hanne m.. Jeg har læst stolpe op og stolpe ned, og nogle mener at det er en skrøne at de bliver i det hormonelt påvirkede humør, andre siger, som du, at det har hold i sandheden... smiley Det er lidt vanskeligt for mig at finde ud af, hvad der er rigtigt eller forkert,. Min dyrlæge mener det er bedst at få det overstået hurtigst muligt.. Og at det ikke vil påvirke på den måde...

• #13   15. apr 2013 Ok ... min dyrlæge er overbevist om at det forholder sig sådan .... vi mødte endda op til aftalt dato... han kontrollerede hende og sagde hun stadig havde sekret fra livmoderen og udskød operationen 2 uger ....

Har som sagt en bekendt som er overbevist om at hans tæves blivende lidt negative sind, skyldes at de måtte operere på et ikke hensigtsmæssigt tidspunkt ...

Du kan evt ringe rundt til et par dyrlæger mere og høre hvad de mener ...

• #14   15. apr 2013 Jeg synes det er en rigtig god ide at få hende steriliseres.

Jeg har ikke prøvet det du står i, nok nermer det modsatte. mIn lille kommer det kun en gang om året, men så er hun også ramt med dobbelt styrke med homonerne. Hun er tosset et halv år efter løbetid. Jeg ville også gerne have hende steriliseres, men det koster ret mange penge, så de skal lige være der først.

Hel og lykke med det smiley

• #16   15. apr 2013 Hvis jeg er heldig med Tøsen så 1 gang om året...

Foxie er lige gået i sit andet løb og er en hormon bombe i form af humpen og dårlige ører... Men det bliver der så taget hånd om ved snor og nej... smiley

• #17   15. apr 2013 Hov og skal være heldig hvis Tøsen overhovedet reagerer på sit løb andet end at vaske sig noget mere... Hanhunde gidder hun så overhovedet slet slet ikke... Og de skal heller ikke prøve når hun er højløbsk, så får de godt nok at vide hvor de egentlig burde være og det er IKKE ved hende...

Kommentér på:
Hvor ofte går jeres tæve i løb?

Annonce