{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Emma L
Emma L
Tilmeldt:
23. nov 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Løbetid. Hvor ofte? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har sammen en lille japansk spids på omkring 1,5 år.

Hun kom første gang i løbetid 11/10 og anden løbetid allerede 24/3.

I dag opdagede vi en brunlig flåd fra hendes underliv, hvilket vil sige hun nok allerede er på vej i løb igen.

Hun er for nylig scannet, hvor de bl.a tjekkede forlivmoderbetændelse, da hun havde nedsat appetit og ondt i bugen. Men hun er fin og rask og viste nok bare tegn på en fremtidig løbetid.

Kan hendes cyklus nå at ændre sig, eller har vi bare været "heldige" at få en hund, som bare ofte går i løb? Altså omkring hver 4. mdr eller er løbetiden bare ustabil de første gange? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid. Hvor ofte?
  • #3   5. jul 2017 Min tæve er 2 år og fra hun havde sin første løb og de efter var der præcis 6 mdr imellem, så fik min veninde hvalpe på hendes ene tæve, hunden går meget sammen og hun er så gået i løb 4,5 mdr efter den sidste. Så er sikker på hun nok er blevet påvirket af en eller flere tæver.

  • Emma L
    Emma L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   5. jul 2017 Vi har ikke tænkt os at bruge hende til avl. Måske et kuld hvalpe når hun bliver gammel og moden nok. smiley
    Det ville da være skønt med lidt længere mellem løbetiderne, da vi elsker at slippe hende fri i skoven, have hende med i sommerhus, hundetræning og lejeaftaler i hundeskoven. Disse aktiviter er hun jo desværre bandlyst fra så længe hun er i løb. smiley

    Mange tak; så håber jeg stadigvæk på at få en tæve, som kun går i løb to gange om året smiley


  • #5   5. jul 2017 Et enkelt kuld er stadig at bruge hunden i avl og kræver præcis de samme undersøgelser som flere kuld.
    Avl er ikke for sjov.

    Tæver i løbetid er som regel ikke bandlyst fra træning. Tjek lige med pladsen. De skal kunne arbejde under alle forhold, og det samme skal hannerne smiley


  • Emma L
    Emma L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #6   5. jul 2017 Mange tak! Alle disse ting undersøger vi selvfølgelig nærmere, når vi tidsmæssigt er tættere på en beslutning, om hun skal have hvalpe eller ej, men lige nu er hun jo alt for ung smiley
    Men hvis hun skal have et enkelt kuld har jeg set man kan tage et kursus, hvilket vi selvfølgelig vil gøre smiley

    Vi har tjekket med træningen. Hun er velkommen, dog ikke når hun er højløbsk smiley


  • #7   5. jul 2017 Hvis min tæve havde brunligt flåd, så ville jeg tage den til dyrlægen og få den tjekket. En hund i løbetid skal da ikke have brunligt flåd, den skal have frisk lyst blod.

    Der kan være stor forskel på de forskellige hundes løbetider.
    Min gamle Malle kom desværre i løbetid hver tredje måned.
    Hos nogle går der 10 måneder i mellem, hos andre 6 måneder.
    Det er lige så forskelligt for hunde som hos mennesker.



  • Emma L
    Emma L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #8   5. jul 2017 Farven er rødbrun når vi tørrer med et stykke papir, hvilket vi også har observeret op til tidligere løbetider.

    Hun kommer lige fra dyrlæge, hvor hun både har fået scannet og røgten-fotograferet bugen og alle omkringliggende organer og hertil også testet negativt for blærebetændelse. Så vores lille Saga er efter dyrlægens udsagn tip top smiley


  • #9   5. jul 2017 Og det blod man tørrer op, er måske ikke helt frisk - så giver en rødbrun farve fin mening.

    Jeg tænker i bare er så "heldige" at have en tæve, der kommer ofte i løb. Dels er der racevariationer, hvor nogen racer generelt kun kommer i løb en gang om året, mens andre kommer det meget hyppigt, og dels kan der være individer, der skiller sig ud. Du kan jo prøve at undersøge, hvad der er normen for din race, men jeg gætter på, at du kan forvente løbetid oftere end hvert halve år, som for mange er nogenlunde normen.

    Gaia kom i løb ret præcist med 6 mdr's mellemrum på de første 2 løbetider og herefter blev tiden imellem cirka en måned længere for hver løbetid, så da hun blev steriliseret sidste år, var der cirka 1 år imellem løbetider.


  • #10   5. jul 2017 Min tæve er på leg aftaler når hun er i løb, (ikke med intakte hunde, men tæver og kasteret) vi er også til træning og hun er også løs. Men nu kommer jeg aldrig i hundeskoven. Og min har faste venner og har hende med over alt alligevel (har trusser med hvis hun skal med ind til nogen)

Kommentér på:
Løbetid. Hvor ofte?

Annonce