{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Hvor ofte løbetid? {{forumTopicSubject}}

Har jo bette lady på 5 kg, hun var i løbetid i februar eller marts, kan ik helt huske det, men jeg sys hun virker lidt hævet bagtil, men hun slikker ikke eller andet som hun gjorde sidst og pels er der også på "den" endnu... Så jeg er lidt i tvivl, om det er bare er mig der ser syner....?

Det er nu mest fordi jeg skal til træning i aften, og træneren vil gerne vide når der er en tæve i løb, så hun kan holde lidt øje med hanhundene..

Så hvor ofte kommer små tæver i løb?
Eller er der ik forskel på race/str, men kommer helt an på hunden selv?

Hun har også stukket af fra haven 2 gange, hvilket hun aldrig har gjort før... Så det ku måske også være noget...?
Men aner det ik...og lige for at slå det fast så er hun ik alene i haven pt før den er sikret helt af igen.

Så hvor ofte løbetid på et år?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ofte løbetid?
  • #1   14. aug 2013 Normalvis 1-2 gange om året. Men der kan jo være hunde hvis cyklus er anderledes.

  • #3   14. aug 2013 Det kan let være løbetid! Der kan sagtens være 5-6 mdr mellem løbetider, så 2 gange årligt er ikke unormalt.

  • #4   14. aug 2013 Det varierer fra hund til hund, så ingen kan sige hvor længe netop din hund har mellem løbetider.
    Der er hunde der kommer i løb nærmest på klokkeslæt hvert halve år, og andre som kommer oftere eller sjældnere end det.

    Min tæve trækker tiden en måned ekstra fra løb (altså startede ud med 6 mdr, så 7 mdr, så 8 osv). Så pt har hun næsten et år mellem løbetiderne (og jeg tænker da næsten det så stabiliserer sig der -kender i hvert fald ikke hunde der har mere end et år imellem, men hvem ved)

    Så du skal nok igennem et par løbetider før du ved ca hvornår den næste kan forventes -og så kan det anbefales at notere hvornår hunden er i løb, så man ved ca hvornår det kan forventes næste gang smiley


  • #5   14. aug 2013 Min DSG på 4½ år, er i løb med omkring 8 mdrs mellemrum, og det har der været siden hun havde første løbetid.

  • #6   14. aug 2013 Ja, har ikke lige tænkt over at notere det ned...men det skal jeg nok sørge for denne gang det kommer.

    Jeg var ellers sikker på at det kun var 1 gang i året, men det er normalt med 2 gange så, kan jeg forstå..ved ik hvorfor jeg var overbevist om det, sys ellers jeg havde læst op på det..

    Nårh men så vil jeg da lige holde øje med om hun nu skulle være på vej.



  • #7   14. aug 2013 Der er visse racer der normalt kun kommer i løb 1 gang om året, men for de fleste er 2 gange mere almindeligt

  • #8   14. aug 2013 Vores hund har 6-7 måneder imellem løbetid. En enkelt gang gik der kun 4 måneder. Sidst hun var i løbetid var i februar så mon ikke den næste løbetid er lige på trapperne.

  • #9   15. aug 2013 Kiggede lige mine forum emner igennem, og det var i februar hun sidst var i løb.

    Var til træning igår (hvilket i øvrigt var en perfekt træning, hun gjorde ALT jeg bad hende om og var meget fører fikseret)

    Men jeg var sikker på at jeg nok bildte mig selv ind at hun var på vej i løb, så nævnte ikke noget, og ingen hunde reagerede anderledes.

    Så kom vi til fri leg... Der var en enkelt pomse han der flere gange forsøgte at parre hende..ofte fra siden....torsk... Hvor jeg råbte op og og skyndte mig hen...ejer gjorde ik noget synderligt....først efter jeg råbte op, ku de kalde ham væk når han nærmede sig igen.
    Så lige der tænkte jeg at det er måske på vej alligevel.. Han sniffede en anden i røven også men den satte sig ned og så gik han efter Lady igen..

    Hvor er det træls at være sådan i tvivl om hun er på vej i løb eller ej...men sådan er det jo bare...


Kommentér på:
Hvor ofte løbetid?

Annonce