{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ofte går i tur? (byfolk)
  • #1   27. jan 2010 Jeg ved squtte om jeg bor i byen eller på landet. Vel lige på grænsen?

    Jeg går med mine hunde 2 gange om dagen. Morgen og sen eftermiddag. Det er forskelligt hvor langt jeg går, alt efter mine arbejdstider (jeg arbejder underlige tidspunkter). Men 1-2 timer ialt, vil jeg gætte på? Og så får de foder, som de selv skal arbejde for på den ene eller anden måde. Derudover klikkertræner jeg stort set hver dag.
    Så resten af tiden må de nøjes med en 3000 kvm. stor indhegnet have:-)


  • #2   27. jan 2010 Fie har fået 10 min. idag....men er syg, så det er derfor *G*

    Normalt får hun 2 store ture på 8-10km om dagen og så småturene hvor hun er nede og tisse, med i kiosken osv...


  • #3   27. jan 2010 Vi går ca. 3 ture pr. dag.

    30 min morgen inden job.

    Ca. 1-2-3 timer om eftermiddagen.. kommer lidt an på selve dagen.

    Aftenen ca. 1/2 til en hel time.

    Nogle dage kommer der hundepasser og går med ham formiddag eller middag, og den dag får han så 4 ture.

    På mine fridage variere det meget, men altid mindst 3 ture, og ja så er han mere eller mindre med alle de steder, hvor hunde er velkomne.


  • #4   27. jan 2010 Vi går 4 gange om dagen


  • #5   27. jan 2010 Det kommer vel an på hvad hunde folk har smiley

    Min den bette får generelt én tur dagligt, resten foregår i haven smiley
    Længden afhænger af vind og vejr, af hvad vi har af tid og andre gøremål, og hvad vi har lavet de andre dage i ugen...


  • #6   27. jan 2010 Jeg bor lige udenfor Køge by. Luna får 2-3 ture og så lige en "ned og tisse inden sengetid" tur. Det er dog kun lige ned og tisse og op igen, så ikke en tur som sådan.

    Men pt er morgenturen på ca 2 timer (aner ikke hvor langt det er, for jeg kan ikke måle ruten inde i skoven *S* ) Og så går vi en tur på ca 40 minutter senere.. Og så måske over i centret og handle, der er vel en lille km hver vej


  • #7   27. jan 2010 De ture ville hun nu altså også få, hvis vi boede på landet.

  • #8   27. jan 2010 Vi bor på Frb. og vi går 4-5 gange i løbet af dagen og det er af varierende længde, alt fra 5 min. til 1 times tid, så det er ligesom Lucky;))

  • #9   27. jan 2010 Mine bliver luftet 5 gange dagligt i hverdagene (morgen, formiddag, eftermiddag, aften og ''nat'')
    I weekenderne/fridage kun 4 dage dagligt, da vi (og især hundene) sover længe smiley

    Det svinger meget hvor langt vi går, især nu hvor der ligger sne vil vores Shika slet ikke gå.. smiley
    Så der går vi ned i vores lukkede gård med hundene en til flere gange dagligt og leger med Paya, mens Shika kigger på, for hun gider ikke være med.
    Men dét er den bedste aktivering for dem, og de elsker det især om foråret/sommeren - Og trækker afsted for at komme derned, hehe.
    Så vi går fx først en lille tur på ca. 10 minutter, og derefter ned i gården i fx 20 minutter med fuld fart på efter bolde og hinanden..

    Mine to tilpasser sig meget forholdene - Er jeg fx syg og ikke kan aktivere dem ligeså meget tager de det selv med ro - og nu hvor der ligger sne passer det dem fint med korte ture og ture ned i gården.
    Paya er den der kræver mest aktivering og motion, så vi tilpasser det efter om hun er glad og tilfreds - Shika kunne sove hele dagen og stadig være lykkelig smiley

    Hvad med dig Anne, hvad plejer du at gøre? smiley


  • #10   27. jan 2010 Mine får minimum tre ture om dagen. Morgen, middag og aften.

  • #11   27. jan 2010 Jeg vil lige sige at jeg går på markerne, hvor mine hunde kan rende frit. Det tager mig 2 minutter hjemmefra før vi er på markerne og så er de fri resten af turene:-)

  • #12   27. jan 2010 Jeg går min 3 ture med mine hver dag, en morgen tur på omkring 20-30 min nogen gange længere.

    Eftermiddagstur på alt fra ½ time til 3 timer, kommer an på vejret.

    Natturen er min 30 min men tit også længere, i går gik vi næsten 1½ time inden sengetid.

    Det sker også de får flere ture og kommer tit med rundt hvis jeg skal noget, om søndagen træner jeg så med begge hunde Gizmo først og så kommer min mor ud og bytter ham med Fluffy *LOL* Det er for koldt for dem at sidde i bilen i en time hver, det gjorde vi den første gang og det gik slet ikke.


  • #13   27. jan 2010 Må hellere være med så! smiley Bøllen får for det meste 3 ture om dagen, som varer fra 10 min. til en time. Og så får han en aktivitetsbold når vi tager afsted. Plejer også at lave fodersøg når der ikke er sne. Vi har kun en meget lille have, så der bliver han for det meste kun luftet.

    Synes godt nok det er svært at køre sådan en teenager træt!


  • #14   27. jan 2010 Ja Luna er løs på alle ture, undtagen nattisseturen, da den foregår i bebyggelsen, hvor hun altid er i snor

  • #15   27. jan 2010 Jeg bor i lejlighed og Bailey er normalt ude 4 gange om dagen... Hvis jeg så eksempelvis er vogen til kl. 3 om natten en weekend, så får han en ekstra tissetur inden vi går i seng smiley

  • #16   28. jan 2010 vores kommer ud 5 gange om dagen, nogen af gangene er bare lige ned og tisse og så op igen.. Ingen af dem er voldsomt begejstrede for kulden på trods af dækkener..

  • #18   28. jan 2010 Mine får minimum 3 gåture om dagen, morgen, eftermiddag og sen aften - og længden er forskellig efter hvad jeg og de gider.


  • #19   28. jan 2010 Morgen tur på 10-15min.
    Eftermiddagstur på 30-60min.
    Aftentur på 15-30min.
    Derudover tisseture i haven.


  • #20   3. feb 2010 Sif kommer dagligt ud på 2-3 ture om dagen.. (fra 1-2 timer)
    Men vi kunne gå uendeligt uden hun bliver træt, her er skal der lidt hjernegymnastik til smiley
    Så hun bliver aktiveret godt hver dag, f.eks. med fodret eller andet. smiley
    Også træner vi også tit og går jo også til lydighed smiley


Kommentér på:
Hvor ofte går i tur? (byfolk)

Annonce