{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.857 visninger | Oprettet:

hund ryster pludseligt :( {{forumTopicSubject}}

Øv altså smiley
Min venindes hund begyndte pludseligt at ryste mandag aften, dette begyndte efter han fik voldsomt stød (statisk elektricitet) af et tæppe der lå på gulvet.

Hun har ikke råd til at have ham til dyrlægen, da hendes søn og datter skal konfirmeres om 14 dage.

Han vil ikke så gerne gå, han står helst bare hvor han nu er og så står han bare helt stille.
Jeg har prøvet at trykke ham på ben, mave,hale, hals og hele kroppen, han piver en smule når man løfter ham op ved at holde foran forbenene (og på rumpen) sådan er han altid blevet båret og er normalt helt tryg ved det.
Han er gravhund/labrador blanding m.m.

en hundetræner har kigget på ham og han mener det er stødet der har gjort den stakkels hund bange smiley Og at han kan være sådan resten af livet eller man kan se tiden an i løbet af nogle uger.

Hunden kan pludselig pive højlydt når han bare går rundt....

der skulle efter sigende ikke være noget når han er ude og gå tur.

for 14 dage siden fik hendes søn en lille hvalp i konfirmations gave, den er vaccineret osv.

Øv øv smiley kunne jeg, havde jeg taget ham til dyrlægen med det samme, jeg elsker den hund meget højt.

Jeg har tænkt på om dt mon ville hjælpe han at komme ud fra lejligheden og måske med mig hjem, men jeg har jo selv en lab på 10 mdr med godt med krudt i - og han har aldrig været sådan en hund der gider lege med andre hunde, så normalt når han er her er min hund jo lidt irriterende for ham.......


øv øv. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund ryster pludseligt :(
  • #2   10. apr 2013 Ud fra hvad du beskriver så bliver hunden altså nød til at blive tjekket hos dyrlægen inden man begynder at udsætte den for alt mulig, som i værste situation kan forværre dens tilstand.

    Selvom hunden er blevet bange burde det jo kun at være overfor tæppet og ikke generelt.

    Et tjek hos dyrlægen koster mellem 400-600 kr. og de penge må din veninde finde. Og så efterfølgende tage stilling til hvad der videre skal ske med hunden, alt efter hvad dyrlægen konkludere.


  • #3   10. apr 2013 tæppet er skam fjernet. det var et sengetæppe - ikke et hunden havde fået, men det lå på gulvet.

    kan godt være i mener hun er uansvarlig.... Men nogen gange er man bare ikke helt herre over hvad livet bringer. Og når man pludselig står alene med 3 børn så er det ikke alt uforudset man kan klare. der er flere aspekter i det end bare at åbne pungen.


  • #4   10. apr 2013 Hunden skal undersøges af en dyrlæge! Det skal der være råd til ellers skal man ikke have hund

  • #6   10. apr 2013 Kan godt være hun er alene mor osv men derfor skal der stadig være råd til at tage til dyrlæge!
    Der skal meget til før hunde viser smerte og når den piver som du beskriver er det fordi den har ondt!
    Et godt råd til din veninde ku være at få en sygeforsikring til hunden (kan hun dog kun når hunden er rask) eller ligge et par hundrede til side hver måned så hun ikk står i en lignende situation igen.


  • #8   10. apr 2013 Med det problem du beskriver er det (i mine øjne) dyreplageri at den ikke bliver taget til dyrlæge! Og ellers må der blive konfirmation for de mindre penge end man lige havde planlagt - ja det er træls, men et dyr skal altså ikke gå og lide, bare fordi der er en som skal konfirmeres.

  • #9   10. apr 2013 For at starte fra bunden: Man får ikke voldsomt stød af at tæppe, uanset om man er hund eller menenske. Ja, statisk elektricitet kan give et nap, men ikke noget man bliver syg af.
    Næste er så at den hund skal tjekkes af en dyrlæge. Har ejer ikke råd, må hun jo sikre sig med en sygeforsikring, sælge nogle ting, minimere andre udgifter eller noget helt fjerde.
    Hun har valgt at eje et dyr, og er derfor ansvarlig for at det kommer til dyrlæge.


  • #10   10. apr 2013 når man har hund har man en opsparing eller noget til dyre læge og andet det er sådan man tager ansvar mener bestemt også at hunden skal til dyrelæge så må ungerne få mindere gaver eller fest vis de vil beholde en sund hund..

  • #11   10. apr 2013 *KLIK* Isabelle m

  • #12   10. apr 2013 Enig med Isalle m - og hvis du er så glad for hunden - så tag den dog til dyrelægen og lån din veninde penge til hun er ovenpå igen

  • #13   10. apr 2013 OMG hvad vil hun gøre hvis hendes børn bliver syge og evt skal have dyrt medicin?? Mon også bare de får lov at gå uden lægehjælp og medicin?? Helt ærligt har man hund så må og skal man have råd til dyrlæge, vi har allergihund og jeg har i mange år været på su hvilket har været den vi har haft og leve for da min mands løn går til huset, forsikringer med mere. Bertils (vores hund) foder kommer op i 1000 kr fordi han også får noget olie osv deri, og derudover kommer der tit en dyrlæge regning oveni pga uforudsete ting. MEN det skal der bare være råd til, vi havde 5000 kr om måneden og der skulle der være til Bertils foder og dyrlæge samt benzin til mig til at køre frem og tilbage i skole og praktik hver dag (30 km om dagen) og så skulle vi selv have mad og hvad der ellers kommer. Altså Bertils ting var de vigtige og så måtte vi spare hvor vi kunne de andre steder, for vi havde jo selv valgt at få vores hund og han skal ikke lide under dårlig økonomi !!!!!! Det skal INGEN dyr !!

Kommentér på:
hund ryster pludseligt :(

Annonce