{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Hvadfor en skade mon? {{forumTopicSubject}}

I ren glæde brassede vores hunde ind i hinanden for en lille uge siden, hvilket resulterede i et kæmpe hyl, og en tæve der fik gevaldigt ondt i det ene ben. Vi bar hende hjem, og tjekkede negle, led, trykkede, bøjede og prikkede, men hun var helt ligeglad, hun humpede lidt rundt, men efter nogle timer var der ikke noget at se... Så dagen efter da vi var ude og gå, har hun fået ondt igen, mens vi ikke lige så det, og ville bare hjem. Hun humpede igen, men efter nogle timer var det igen væk...Vi besluttede lige at give hende et døgn i kort snor, men allerede dagen efter faldt hun igen sammen, og måtte bæres hjem. Vi ringede til dyrlægen, som mente det bare kunne være en forstuvning som hun blev ved at vride om på, eller noget i den stil. Men vi fik en tid til 2 dage efter, den kunne vi bruge hvis det ikke var gået væk. I to dage stod den så på korte ture i snor, og da der ikke var problemer ringede vi aften før og aflyste vores tid, som aftalt. Men selvfølgelig sker det, at selv samme morgen vi havde en tid, tager hun et forkert skridt og hyler og ryster af smerte igen... Bærer hende noget af vejen hjem, men da jeg sætter hende, løber hun selv hjemad, kun meget let humpende. Bestiller en tid hos dyrlægen, til her om et par timer, og i mellemtiden er der intet at se på hende, hun render rundt og spiller op til den anden, og vil gerne lege vildt... :S

Man får det selvfølgelig skidt hver gang hun er i smerter, for det er tydeligt, men det forsvinder næsten lige så pludseligt som det er kommet. Jeg ved hun sandsynligvis bare bider meget af smerten i sig, men hun vil jo lege med den anden hund, og hopper op, så helt galt kan det vel ikke være? Hvad hylen kan det være??? Har i oplevet noget lignende?? Er meget spændt på at høre hvad dyrlægen sige, men nervøs for at hun ikke kan finde noget, der er jo intet at se nu...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvadfor en skade mon?
  • #1   31. okt 2008 Måske, men burde det så ikke gøre ondt hele tiden?? (ved det ikke) Eller i hvert fald når hun bruger den? Det er som om smerten lige kommer som et jag, og så langsomt aftager, og så er det væk i timer/dage, før det pludselig kommer igen...

  • #2   31. okt 2008 Jeg så i et program forleden et indslag om 2 hunde, der var løbet frontalt ind i hinanden.. Den ene døde på stedet og den anden fik en ordentlig skulderskade.. Der var et kompliceret brud på noget knogle (jeg kan ikke huske præcis hvor), så tror det er en meget god ide, at du smutter omkring dr dyr, som du også har planer om

  • #3   31. okt 2008 Jeanette: Hold da op, så er vi jo nærmest sluppet billigt... Hvor vildt de kan skade hinanden så meget i sådan et sammenstød...

    Nå, men tilbage fra dyrlægen, og dommen lød på en knæskal der var slået løs... At hun hele tiden får smerter igen, skyldes at den hopper af ledet, og når de forsvinder har hun fået strukket den tilbage på plads....
    Indtil videre skal hun fortsat holdes i ro, så vi kan se om det kan hele op selv, nogle gange kan senerne der holder det fast, og som er blevet strukket, trække sig sammen igen, så det fortsat sidder fast. Men ellers står der operation på dagsordnen. :S


  • #4   31. okt 2008 Jeg havde sidste år og to der lavede et frontal sammenstød, hvilket resuleterede i den lille, Thea, brækkede 2 ribben og trykkede 3 andre... så vær meget obs på de der vilde hundelege - det er faktisk først nu her 1½ år efter at Thea er begyndt rigtig at turde lege "voldsomt" igen.

  • #5   31. okt 2008 Ann-Mai: ja det må man sige I er:-)

    Men jeg håber det hjælper at hun bliver holdt i ro:-)


  • #6   31. okt 2008 Hvis dyrlægen intet kan se, så prøv en kiropraktor, de kan tit mærke noget som ikke lige kan ses

Kommentér på:
Hvadfor en skade mon?

Annonce