{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.973 visninger | Oprettet:

jonas M
jonas M
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33

Hund skiftet foder - Hård afføring. Normalt? {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

I løbet af den sidste uges tid er vores hund skiftet fra hvalpe til 'voksenfoder - Hun får nu Wolfsblut Green Valley.

Hun har afføring 2 gange om dagen som hun plejer (Nogle gange 3), og det virker ikke til hun har meget svært med at komme af med det, men det er meget mørke brunt, kommer ikke altid sammenhængende ud og er ret hårdt i det.

Det skal så lige siges at det foder hun fik før (også et premium foder), indeholdte mel og det gør det her jo ikke.

Er det normalt tendensen ændrer sig sådan? og vil det fortsat være så hårdt eller er det bare fordi maven skal vænde sig til det nye foder?

Andre der har nogen erfaringer med det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund skiftet foder - Hård afføring. Normalt?
  • #2   24. mar 2013 At det er sparsomt og hårdt skal du bare være glad for - det betyder at det foder du stopper i hunden også bliver optaget af hunden smiley

• #3   24. mar 2013 Så længe hun ikke har besvær med at komme af med det, er det kun godt, at det er fast og hårdt i det.
    Som Stine skriver, er det med til at forhindre tilstoppede analkirtler.

• jonas M
    jonas M Tilmeldt:
    nov 2011

#4   24. mar 2013 Tak for jeres svar.

Og jo det er kun godt det er hårdt i det, men virker lidt som om hun ikke kommer af med det hele og det kommer ud i store klumper, i stedet for en samlet lort. Jeg ville bare hører om der har andre der har oplevet det samme i forbindelse med foderskift og om det måske vil ændre form og konsistens efter noget tid? For hvis det fortsætter sådan her, så tror jeg vidst hun skal have en anden variant af det foder.
    Hvor længe går der før man kan sige om foderet er det korrekte?

• #5   24. mar 2013 Jeg giver det ca 4-6 måneder for at stabilisere sig... De første 2 måneder går med udrensning af det gamle foder, hunden plejer at blive grim - fedtet pels, øjensekret, ujævn system i afføring... Og så stabiliserer det sig og man kan der vurdere om hunden trivers smiley

• jonas M
    jonas M Tilmeldt:
    nov 2011

#6   24. mar 2013 Okay Nina smiley
    Så vil jeg tage det som positivt at det er fast, hård og brun afføring - i forhold til hvad jeg ellers har hørt om vedr. foderskift. (Her taler vi om virkelig dårlig mave det første stykke tid)

God søndag aften til jer alle smiley

• #8   25. mar 2013 Jeg ved ikke hvad du kalder Orijen, men det skete også i skift fra Orijen til Taste of the Wild...

• jonas M
    jonas M Tilmeldt:
    nov 2011

#10   25. mar 2013 Det foder vi brugte før var også et premium foder, men som sagt så var der mel i og det er der jo ikke i WB.
    Da vi stadig gav 50/50 af det gamle og nye foder var det heller ikke så hårdt og pumlede, men det er det blevet efter vi er gået helt over til det nye .. Men som sagt så har hun ikke fået det nye i mere end en uge, så nu ser vi tiden an smiley Tidligere idag var det godt nok tørt, men har til aften var det mere sammenhængende. (Hmm, tænk at gå så meget op i sin hunds lort smiley )

• jonas M
    jonas M Tilmeldt:
    nov 2011

#11   25. mar 2013 Stine H - Så du mener konsistensen er sådan fordi det udrenser? smiley

• jonas M
    jonas M Tilmeldt:
    nov 2011

#15   25. mar 2013 Nej, men lige nu kommer hendes afføring ud i hårde, tørre pumler. Men self. så længe hun kommer af med noget og ellers har det godt, er det måske meget positivt. Vil bare det skal være mere én samlet lort, som det før har været. Sådan her har hun ihvertfald aldrig haft det før smiley

• jonas M
    jonas M Tilmeldt:
    nov 2011

#18   25. mar 2013 Okay rart at hører smiley Begyndte nemlig og spekulerer på om foderet måske ikke var godt nok og om der var noget hun manglede siden der var 'tørt' i det.

Tak for din hjælp, jeg bliver ved med at fodre med WB og hunden elsker det!

• #19   25. mar 2013 Min hunds afføring er mørkere og fastere efter jeg gik over til WB, i starten mere fast/hård end nu.
    Du kan evt give lidt lakseolie over hvis du synes det er for hårdt det der kommer ud.

• jonas M
    jonas M Tilmeldt:
    nov 2011

#20   25. mar 2013 Hun får allerede lidt fiskeolie i foderet, dog kun om morgenen, da vi bruger Green Valley med lam og laks, så der skulle være rigelig med Omega 3 i smiley

Hvilken slags bruger du ?

• #21   26. mar 2013 Jeg bruger Kronch lakseolie
    http://kronch.dk/default.asp?Action=Details&Item=386

• jonas M
    jonas M Tilmeldt:
    nov 2011

#23   26. mar 2013 Ja det har jeg også overvejet! Hun er nemlig også begyndt at klø sig rundt om munden efter hun har spist, så måske Green Valley varianten er lidt for 'krydret' eller stærk til hende. Den dufter også virkelig af urter!

Har du meget erfaring med WB? Hvilken variant har du i så faldt gode erfaringer med? smiley

• #25   27. mar 2013 Det er helt normal afføring, du beskriver, på WB foder....

Kommentér på:
Hund skiftet foder - Hård afføring. Normalt?

Annonce