{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.442 visninger | Oprettet:

Enzo syg igen, atter engang til dyrlæge i eftermiddag. {{forumTopicSubject}}

Puha hvor synes jeg det er hårdt, Enzo er igen syg, men vi ved ikke hvad han fejler.

Lidt forhistorie.

For 16 dage siden fik vores bernerpige et nyt hjem ( ikke det tråden handler om) men sammen dag som hun blev hentet, havde begge hunde fået et kødben inden hun skulle afsted, efter lidt tid gik Enzo fra sit kødben, hvilken ikke ligner ham, undret mig lidt over det, men tænker ikke mere over det.

Dagene efter er Enzo gået helt fra maden, og tænker han nok er ked af det, pga. Celina, så gøre alt hvad vi kan for at muntre ham op, og han begynder at virke okay igen, han piger dog en del når jeg ikke lige er tilstede, men er jo endelig forståeligt nok, han er jo vant til mig og Celina altid er der. Søndag i sidste uge spiser han igen, men glæden er kort, han gik derefter igen fra maden, tirsdag i sidste uge ringer jeg til dyrlægen, for at få nogle råd, og bliver enig med ham om at han lige vil kigge på ham for at udelukke sygdom, det er så mine svigerforældre der kører afsted med ham, han havde så hudbetændelse i øre og poter, og kommer i behandling med det sammen, og dyrlægen sagde han havde en mistanke om han er fødevare allergisk, så det skal vi jo så finde ud af om han har, men først skulle vi have ham til at spise igen. Han fik til i dag, og måtte desværre ringe til dyrlægen i morges og fortælle at Enzo stadig ikke spiser, og jeg ved han har kvalme, når ja var hos dyrlægen igen torsdags for at hente piller til ham imod kvalme, det har slet ikke hjulpet ham, slet ikke. Han har været slemt plaget af kvalme i nat, så det er rigtig træls.
Så nu har vi en tid igen hos dyrlægen kl. 14.40 hvor der skal tages en masse blodprøver, igen en borrelia prøve (havde han sidste år) tjekker alle hans organer, en test mod hjerter-lunge orm, problemet er bare af der skal samles afførings prøver over 3 dage, og da ham ikke spiser, kommer der heller ikke noget den anden vej, men han snakket noget om de hvide blodlemmer, kunne giv et lille fingerpeg om han havde persister i sig.

Jeg synes det er så hårdt, og har så ondt af ham, hvorfor skal han alt det igennem?
Jeg er så bange for min kære Enzo er rigtig syg, og rigtig bange for at den skide borrelia har en finger med i spillet, måske har den ikke, men det sidder så dybt i mig fra dengang.

Idag er jeg selv syg, og en syg datter og en syg hund, men vælger selv at tage med ham til dyrlæge, imens min svigerforældre passer min datter.

Ved ikke hvad jeg ville med mit indlæg, bare brug for at "snakke" med nogle om det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enzo syg igen, atter engang til dyrlæge i eftermiddag.
  • #1   18. mar 2013 ja hold da op for en omgang..:(
    jeg kan selv huske da Nelly ikke spiste i en uge, fordi hun var falsk drægtig, og havde lidt "influenza" samtidig, og jeg græd som pisket, da hun tabte sig og var begyndt at blive svag.. men det var jo ovre igen, og viste sig ikke at være så farligt.. så jeg kan fuldt ud følge din bekymring, og frustration, selvom det lyder som om din hund er lindt længere ude end min hund var..
    det er altid helt forfærdeligt når vores kære hunde er syge, og det er ulideligt, at man ikke kan stille noget p for at hjælpe dem..
    tusind gange meget held og lykke og god bedring´til Enzo. og et par trøste kram til dig.
    håber du kommer med en opdatering. det skal nok gå:)

• #2   18. mar 2013 Stakkels lille Enzo..
    Jeg ønsker dig og Enzo alt held og lykke, og sender jer de varmeste tanker..

• #3   18. mar 2013 Du kan få hans hjerte og lunger ultralydsskannet og røntgenfotograferet, der kan man også se hjerteorm. Jeg misrede en hund til hjerteorm, på trods af, at alle afføringsprøver var negative. Men ved de to undersøgelser jeg foreslår, blev det konstateret

• #5   18. mar 2013 Kan der sidde noget fast i maven på ham??

• #6   19. mar 2013 Update?

• #7   19. mar 2013 Update på min skønne dreng.

Som sagt skulle vi til dyrlæge..... Han startede med at tage hans temp, den var på 39 som han sagde så er den en lille bitte smugle til den høje side, men ikke rigtig feber.
    Så blev han mærket godt og grundig igennem, han var slet ikke smerte plaget, han blære var en smugle stor, men da jeg kunne fortælle at han drikke og tisser helt som han plejer, var også henne inden vi køret til dyrlæge og tjekke hans urin, og den så fin ud.
    Så blev der taget blodprøve, og en borrelia prøve, bare for at udelukke den igen.
    Borrelia prøven var meget svag positiv sidst i testen, og det er fordi han har haft borrelia, så han har antistoffer fra den, hvis den var blev hurtig positiv og kraftig positiv, var testen blevet sendt til Tyskland og undersøgt, men det så han ingen grund til denne gang, og jeg fik lov at se testen, og den var virkelig meget meget svag.
    De andre prøver, som han kaldet en organ profil, var alle så fine, alle tal lå normalt, en smugle høj ved kalken, men det sagde han kunne være fordi han ikke havde spiste længe, og så producer kroppen det selv.
    Røde og hvide blodlemmer var også fuldstændig normale, ingen tegn på at vi stod med en syg hund. Så det er jo rigtig dejligt, og var lige ved at fælde en tåre da han sagde det.
    Samme test fik vi lavede under hans borrelia kamp sidste år, og kan huske hvor hård en halv time var, det var dommens time, og det var mindste ligeså hård denne gang, bare at sidde der en halv time, og vente på svar, men det var jo igen positiv.
    Enzo har tabt 1,8 kg siden i tirsdags, men det havde jeg jo også forventede når han ikke spiser.

Enzo har været på weekenden hos mine svigerforældre i weekenden, og da de kom igår for at passe min datter imens jeg var hos dyrlægen, spurgte jeg ind til hans afføring, og han havde heldigvis haft det nede ved dem, men der fortalte min svigerfar, at det så en smugle grønt ud, ikke tyndt eller noget, men bare en smugle grønt.
    Den oplysning fortæller jeg selvfølgelig dyrlægen, og vi kommer ind på at han måske har noget mavesyre, hvilken ikke er første gang, det havde han også sidste gang han var syg, pga. Tom mave, og sidste gang, mavesyre hos Enzo er = kvalme og så går det i ring.

Så vi fik mavesyre piller med hjem, nye pencelil piller med hjem, det sammen som han fik da han havde borrelia, og så en enkel pille mod kvalme, han fik en stik imod kvalme hos dyrlægen også.

Så lige nu ser det sådan her ud....
    Enzo har hudbetændelse i øre og poter, derfor er han holdt op med at spise, Tom mave hos Enzo = mavesyre som giver kvalme, så det hele går i ring.

Om vi rammer rigtig må tiden vise, ellers viste han ikke hvad det skulle være.
    Han tror ikke på det er hjerte-lunge orm, men vi måtte selvfølglig gerne teste ham for det, så det gøre vi, altså når det lykkes os at få 3dages afføring fra ham.

• #8   19. mar 2013 Tak for update. God bedring med ham smiley

• #10   19. mar 2013 Birgitta L.

Hvad er berner sygdom, det jeg kender til er kræft og Hd. Hvad er de andre?

Hvis han havde kræft, så ville de vel kunne se det i hans blod, eller? Og alle tal er så fine, dyrlægen kan bestemt ikke se han skulle være syg, ingen synlige tegn på sygdom, andet end hans hudbetændelse, som han er i behandling for.
    Ja dyrlæge er i tvivl, for lige pt er det eneste med ham at han ikke spiser!!
    Vi tester for hjerte lunge orm, håber vi kan sende afførings prøve afsted torsdag, så må vi se hvad de siger.

Vi har været inde på allergi, pga. Hudbetændelse som kan være tegn på allergi, som så skulle være fødevare allergi, men dyrlægen kan ikke se at det skulle være derfor han ikke spiser, især ikke fordi Enzo er i behandling.

Jo jeg er medlem af dbsk, men ved helt ærlig ikke hvad de skulle hjælpe mig med lige nu, jo selvfølgelig finde frem til en anden dyrlæge, og det vil jeg gøre hvis vi ikke snart finder frem til hvad der er galt, men min egen dyrlæge skulle være dygtig, og han gøre alt hvad han kan, har altså ikke noget at klage over, han har fulgt Enzo siden vi fik ham, men selvfølgelig er det værd at kigge på andre løsninger.

Synes bare det er mærkeligt at hvid Enzo skulle være syg af kræft, at man så ikke kan se i alle hans prøver.

• #11   19. mar 2013 Vent nu lige og se hvad der sker inden du maler fanden på væggen smiley

• #12   19. mar 2013 Jeg maler bestemt ikke fanden på væggen smiley ikke endnu, jeg er selvfølgelig rigtig bekymret, og er da helt sikker skide bange for han er alvorlig syg, men må et eller andet sted også stole en smugle på min dyrlæge.

Jeg tror jeg ringer til dbsk, og får en snak med dem, og så tager vi den derfra..

• #13   19. mar 2013 Nemlig, man får intet ud af at male fanden på væggen. Vent og se smiley

Kommentér på:
Enzo syg igen, atter engang til dyrlæge i eftermiddag.

Annonce