Enzo kaster op. hvad kan det være {{forumTopicSubject}}
Enzo begyndte i går nat (natten til torsdag) at kaste op. så kastede han også op i går eftermiddag og igen 2 gange i går aftes.
han har appetit, han vil gerne spise.. jeg ringede så til vagtdyrlægen igår og han sagde at jeg bare skulle tage foderet fra enzo i går aftes og til her i morges, og hvis han stadig kastede op skulle jeg kontakte min egen dyrlæge.
det er mærkeligt for han er glad og livlig som altid og ligger og tygger på hans kødben og render rundt i haven. han er måske en smule sløj, men det må være fordi han ikke har spist i 2 dage nu, uden det kom op..
jeg ringede imorges til min egen dr. dyr og fik en tid kl 13.45. jeg vil gerne lige have ham tjekket.
får det så dårligt når han er syg !
Nu er han 12 måneder men da han var 4 måneder var vi ved at miste ham pga en alvorlig mavebetændelse hvor han hverken kunne holde mad eller vand inde. i 6 dage var han hos dyrlægen og de havde ham med hjemme om natten.. dengang mente dyrlægen at det var udløst at en vaccination han fik deroppe. men denne gang kan jeg ikke se hvad det skulle være.
i går aftes kogte jeg lidt torsk og kom i hans foder, men jeg maste det helt, og mærkede det igennem for ben.
håber bare dr.dyr siger at han snart er frisk igen
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
MEN jeg ville tage kødbenet fra ham!!! Han skal SLET ikke have andet end vand:-)
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Dog fri adgang til koldt kogt vand.
Go' bedring med ham ; o)
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 632
igår lige da v i var gået i seng kastede han op, og så ville han ikke sove, han sad bare helt stiv og kiggede. så satte jeg mig ind i stuen igen og nussede ham i nakken, og så faldt han i søvn. og så var der faktisk ikke mere i nat... og imorges kastede han heller ikke op, men han ville så heller ikke spise lige imorges.. men jeg vil bare gerne have det tjekket...
men gad vide om sådan et fiskeben hvis jeg har over set et, kan gøre så de kaster sådan op ?
nov 2004
Du må fortælle hvordan det kommer til at gå *S*
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
Ingen mad 1-2 hele dage (kun for voksne hunde) - og så opstart med kogt (afkølet) ris. Fuld adgang til frisk vand selvfølgelig hele tiden.
Et par dage med ris, og så iblandes deres normale foder tilsidst, så går det som regel over af sig selv.
Dette gælder selvfølgelig kun, hvis hunden ellers er frisk! Det mindste påvirkning af hunden - sløvhed, smerter eller andet -> afsted til dr. dyr.
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
Min RR kastede også meget op en dag, der sad et stykke ben fast i tarmen som måtte opereres ud øv øv...
jul 2008
han skal have sådan noget hvidt noget 6 gange dagligt sprøjtet i munden, så fik han en kvalmestillende indsprøjtning og så skal han være på skånekost i 3 uger
de turde ikke tage chancer når han sidst blev så syg så vi må håbe det hjælper.
regningen blev omkring tusind..
sidst var den på 10.000. håber bare at han blive bedre nu..
ØvØv havde bare troet at dyrlægen sagde at han så godt ud og han bare skulle faste lidt.. for han hader de der hvide stads han skal have.. det fik han også sidst. sidst han var så syg fik jeg 48 sprøjter med hjem til at give ham. så det er da heldigvis ikke så slemt nu !
nov 2004
Go' bedring med ham
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
jul 2008
nu håber jeg bare det bliver bedre med ham !
ja jeg synes også det er rigtig længe med det skåne kost.. det er sådan noget fra det mærke der hedder ID...
håber bare det begynder at gå den rigtige vej nu !
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Det får Blackie også og det får han resten af sit liv. Hans mave er blevet lidt sart her på hans gamle dage:-)
Men rigtig god bedring med ham:-)
nov 2004
Endnu engang rigtig go' bedring med ham ; o)
Enzo kaster op. hvad kan det være