{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.351 visninger | Oprettet:

TM
TM
Tilmeldt:
8. mar 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

Hvorfor vil hun ikke nusses? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg har for omkring en 1½ uge siden fået mig en bette pige, Frida. Hun er en glad og frisk hvalp, med krudt i røven. Hun elsker kontakt, og følger mig overalt. Vi kan lege, have det sjovt og snakke. Hun vil rigtig gerne slikke mine fingre, og logre også med den lille hale. MEN - det er lidt som om, hun ikke rigtig vil nusses.. Altså når jeg fx. stryger mine fingre ovre hendes hovede ex. vis når jeg roser hende eller generelt vil vise hende, at jeg godt kan lide hende. Men hun rykker sig væk,. eller rettere sagt hovedet rykker hun på.. Har også prøvet hvor min hånd kommer nede fra, lade hende snuse til den, og så nusse hende ved øret, og videre op på hovedet og så ned af ryggen..
Er der nogen grund til hun gør sådan?
Hun er en Coton de tulear, og er godt og vel 9½ uge nu. Er ret ked af, at hun ikke vil nusses om... hendes forældre ville rigtig gerne nusses og ages, faktisk nok lidt for meget smiley

Er der noget jeg kan gøre, eller skal gøre anderledes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor vil hun ikke nusses?
  • #2   8. mar 2013 er det mon fordi du vil nusse for meget....og at hånden kommer for meget ovenfra, du skriver har prøvet nedefra.... mine "piger" jeg har beholdt gennem årene kan stadig ikke lide hænder ovenfra.....men er nervefaste glade skødehunde...og avlshunde....forhenv. er 13 8 og 7 år og så Jessieka på 5.

  • #3   8. mar 2013 Nøjes med at nus kroppen på hunden, mange hunde bryder sig ikke om at blive nusset på hovedet...

  • TM
    TM Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #4   8. mar 2013 Ja, kunne måske godt tænkes, at det er fordi jeg gerne ville nusse, og at jeg "maser" mig på.. Altså kroppen har hun intet imod, og heller ikke ørne - men hovedet rykker hun væk hver gang hånden kommer.

    Har kun haft kendskab til hunde, som gerne ville nusses, så derfor undrede det mig hvorfor hun ikke ville,.
    Hun vil jo gerne slikke en, og halen logre også vildt - men var bekymret for, om jeg gjorde noget forkert siden hun ikke ville.
    Men tak for jeres svar, og så må jeg lige huske det, og skrive det bag øret, at hovedet er no go. smiley


  • #7   8. mar 2013 Er hun utryg eller er det bare alderen? Når mine hvalpe og killinger har været helt unge har der ikke været meget nussen med mindre de var meget trætte, for ellers var der aaaaalt for meget gang i dem til at de gad det.

    Som ungdyr og voksne er der dog nusseri i stor stil. Flere timer om dagen hvis det stod til dem.


  • #8   8. mar 2013 Nus brystet, og før hånden frem nedefra.
    Nus på hovedet er meget voldsomt for mange hunde, så lad være med det.


  • #9   8. mar 2013 Har 4 hunde, hvoraf den ene på ingen måde vil nusses i hovedet. Han undviger og trækker sig med det samme, og det respekterer vi selvfølgelig. Til gengæld elsker han at blive nusset på maven. Vi kan sagtens kigge tænder og soignere ham i hoved, men nusses der, vil han ikke.

    De andre 3 elsker det


  • #10   8. mar 2013 Min schæferhund gad IKKE at blive rørt overhovedet !

    Min malle er ikke til at slippe af med, og elsker at ligge på ryggen i sofaen med hovedet i mit skød og blive nusset og nusset og nusset ...og nusset smiley

    Der er bare forskel på hunde smiley


Kommentér på:
Hvorfor vil hun ikke nusses?

Annonce