{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.882 visninger | Oprettet:

Hvorfor vil hun ikke blive renlig??? {{forumTopicSubject}}

Det her er vel efterhånden mit 3. indlæg om vores problemer med Emmi og hendes tisseri indendøres.. Ja i må meget undskylde, men er simpelthen grædefærdig og efterhånden påvirker det mit syn på hende, selvom jeg udemærket ved at det ikke er fair.
Vi har granit fliser i gangen hvor hun er om natten, og selvom det burde være umuligt er de ved at blive ødelagt..

Hun er nu 7 mdr. og tisser stadig inde, det er der jo som sådan ikke noget unormalt i. Problemet er at hun gør det især om natten, selvom vi altid er ude med hende mindst en gang. Vi har i et desperat forsøg prøvet, for første gang i nat, at tage vandet fra hende kl. 21, selvom det er mig meget imod. Trods det havde hun tisset en ordentlig sø her til morgen, og det selvom min mand havde hende ude mellem kl. 1 og 2.
Vi er blevet opfordret til at lukke hende inde i buret om natten, det ville jeg være meget ked af, men det kan blive nødvendigt.
Hun drikker ikke mere end vores gamle hund, virker helt upåvirket og sjat tisser ikke, så tror ikke hun fejler noget.
For mig ser det ud som om det er dårlig vane, og at hun overhovedet ikke "prøver" at holde sig, skal hun tisse så sætter hun sig bare.
Vi gør selvfølgelig rent efter hende, skurrer og skrupper gulvet med rodalon og sågar eddike, men urinen er trængt ned i fliserne så mere kan vi næsten ikke gøre.

Kan dog alligevel ikke lade være med at tænke på om der kan være noget fysisk galt med hende, der gør at hun virkelig ikke kan holde sig?? Og hvis det er tilfældet kan der gøres noget ved det så??
Håber virkelig noget kan give mig et godt råd, eller et forslag til hvad der muligvis kan være galt med hende..

Det skal lige siges at vi startede renlighedstræningen som alle foreskrifter lyder, ud hver time og masser af ros, så det burde ikke være der problemet ligger..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor vil hun ikke blive renlig???
  • #1   29. jun 2012 Er I sik på, hun får tisset, når hun er ude om aftenen? Med den ene af mine, troede jeg, jeg kunne klare den med at gå i haven der sent om aftenen/først på natten, men hun tissede ikke derude. Så det var på med selen og ud at traske til jeg var sikker på, hun havde fået tisset

  • #2   29. jun 2012 Vi havde hende i soveværelset i starten, og gik ud med hende hver gang hun stod op. Men vi må nok have hende derind igen..

    Vidste ikke at tørkosten kunne være grund til øget tissetrang. Ville ønske jeg havde overskud til at fodre med råt, men det er ikke tidspunktet lige nu. Er der andet vi kan gøre, hvis det er tissetrangen det er galt med?


  • #3   29. jun 2012 Marianne.. Hun vil gerne tisse i haven, så det er heller ikke det. Hvis bare det var..

  • #4   29. jun 2012 Er hun renlig om dagen når hun er alene hjemme?

  • #5   29. jun 2012 Vil tro hun kan holde sig 5-6 timer om dagen.

  • #6   29. jun 2012 Hun får Taste of the wilde med bison, og nu kommer jeg jo helt i tvivl om det blev værre da vi skiftede fra Probiotic Live - hmm. Ja ben ville de elske smiley

    Så er det på med snoren om natten, ellers render hun ind lige så snart hun har tisset første gang smiley

    Tak for hjælpen.


  • #7   29. jun 2012 jeg ville også tage hende med i soveværelset, i håb om at høre hvis hun vågnede. Og ellers sætte væggeur til (hvis du siger hun kan holde 5-6 timer) så til hver 3. eller 4. time, og så lukke hende ud og tisse dér..
    Det gjorde vi med vores.
    Min tæve var også 7 mdr før hun stoppede med at tisse indenfor. Men det kom da heldigvis.
    der er ikke andet for end at træne, træne og atter træne.. Selvom det er Pi*se hårdt..


  • #8   29. jun 2012 Tror lige jeg vil ringe til min dyrlæge på mandag, og ellers prøve de råd i er kommet med.

    Tak for hjælpen, det gav mig modet tilbage og er ikke helt så opgivende mere smiley


  • #9   29. jun 2012 Hejsa Den måde jeg har gjort mine hunde renlige på, i løbet af ingen tid, vil jeg meget gerne dele med jer. Det er også den måde mine hvalpekøber, for forklaret når de får deres nye hvalp hjem. Om aften må der ikke forekomme vilde lege med hunden,jeg sidder somregel og børster eller massere mine hunde, så de er meget iro.Når de så skal ud og tisse til godnat, foregår det så kedeligt som muligt. så hunden koncentrer sig om det den skal,samtidigt siger jeg gør dig færdig. Husk at ha godbider med, giv beløningen når den så tisser. Er hunden lidt for livlig i haven, så tag snor på, men det skal være meget kedeligt når i er ude.Forhåbligt gør den det den skal, når i kommer i putter i den, siger godnat og læg dig, ikke andet. I skal ikke stå op flere gange om natten og lufte den, for så slipper i aldrig af med problemet.For hunde er jo vanedyr,synes sikkert at det er hyggeligt med selskab midt om natten :):) håber at du kan bruge det jeg har skrevet, ellers må du jo vende tilbage smiley mvh marianne

  • #10   29. jun 2012 Marianne t.
    Har faktisk snakket med flere der har sagt, at en voksen hund (ved godt Emmi ikke er voksen) skal kunne holde sig en hel nat. Det har heller aldrig været et problem med vores gamle hund, der boede de første 15 uger af sit liv i en stald, og ikke var renligheds trænet..
    Men har bare hørt fra så mange nu der har fortalt, deres hund først var renlige omkring et års alderen eller senere, og at det var nødvendigt at gå ud med dem om natten.
    Min mor sagde i sin tid det samme som dig, det må ikke blive en vane at komme ud om natten smiley Og det var aldrig et problem med de hunde vi havde i min barndom.
    Åhh ved ikke, indtil videre har det ihverfald været nødvendigt med en tissetur om natten.
    Vil ihverfald huske på det med at der ingen vild leg må være inden senge tid smiley
    Tak for rådene smiley


  • #11   29. jun 2012 Hende du ved nok.. Ja må jeg hellere.

  • #12   29. jun 2012 Enig med Hende du ved nok.
    Jeg har ihvertfald aldrig hørt om en hund der ikke VIL blive renlig smiley


  • #13   29. jun 2012 Hej igen selvføldig er det vigtig at hunden ikke fejler noget, Har selv haft en hund med urinvejsinfektion, den gik og skulle tisse konstant, men kun meget lidt af gangen.Den vil også drikke mere end normalt. Du skriver jo at den kan holde sig i 5 6 timer, det ville den ikke kunne hvis den havde en infektion. Det hjælper ikke at tage vandet væk, jeg tror helt sikker at det er den vane, den har fået der er problemet og måske hvis der foregår for meget inden luftetur og sengetid. mvh marianne

  • #14   29. jun 2012 For en sikkerheds skyld tager vi til dyrlæge på mandag, om ikke andet så for at få udelukket at hun ikke er syg.
    Tror nu også selv det er en dårlig vane, men kan lige så godt få udelukket det andet.


  • #15   29. jun 2012 Åhh håber du har ret, ind i mellem mister man altså modet og andre tænker man, det skal nok komme smiley

  • #16   29. jun 2012 Vil også sige en tur til dyrlægen. Hunden kan have blærebetændelse eller andre blæreproblemer.

    Når det er sagt, min broholmer hanhvalp på 11 måneder er heller ikke helt renlig. Her er det ikke natten, der volder problemer - men når han er alene hjemme (med vores andre 2 hunde). Han har så godt som altid tisset mindst 1-2 gange, uanset om de er alene 2 eller 5 timer.

    Han havde blærebetændelse kort efter vi fik ham, han sjattissede ganske enkelt uafbrudt, bortset fra om natten - der holdt han sig fint. Fik penicillin og flere efterkontroller viste alt ok. Indtil han var omkring 7 -8 måneder, var hele huset overtisset hver dag, når vi kom hjem - og når en broholmer laver tissesøer, er de på størelse med altanterhavet! Derudover jokkede alle 3 hunde i det - så det var overalt. Og vores hus er åbent - så vi kan ikke lukke flere rum af. Der var/er ingen uheld, når vi er hjemme...

    Nu er vi så nede på 1 - 2 uheld, når de er alene - så det går fremad, men jeg har mange gange tænkt tanken, at han aldrig bliver helt renlig.

    Men afsted til dyrlægen, og få udelukket, at hunden fejler noget.


  • #17   29. jun 2012 Ind i soveværelset med hende smiley
    1. det kan være fordi hun simpelthen ikke KAN holde sig, og når der ikke er nogen til at lukke hende ud, ja så går det jo sin gang.
    2. Nogle hunde bliver utrygge, hvis de skal sove alene.

    Da Lulu var lille kunne hun sniiiiiiiildt holde sig i mange timer, hvis vi var der, men skulle hun sove alene kunne hun kun holde sig en brøkdel af tiden.


  • #18   29. jun 2012 Ringer mandag og får tid ved dyrlægen, så vi er sikre på om hun fejler noget eller ej.

    Og ja hun sover sammen med os fremover eller ihvertfald indtil hun er helt ovre sit tisseri smiley

    Synes en boxer (endda en lille en af slagsen) tisser meget, så kan lige forestille mig hvor meget der kommer ud af en broholmer smiley

    Er rigtig glad for alle de gode råd jeg har fået, det har givet mig modet tilbage smiley


  • #19   30. jun 2012 ville også som udgangspunkt være sikker på at der ikke er noget fysisk galt, for er der det så er alle tiltag jo dømt til at mislykkes...

    Man kan evt. give tranebærkapsler til at styrke blæren... og jo kosten kan spille ind, tror det er kost med megen protein i hunde der har blæreproblemer IKKE må få... mener RC har et produkt der hedder Urinary, der er specielt egnet, og det kan være det kun er en periode det evt skal bruges...


  • #20   30. jun 2012 ville også som udgangspunkt være sikker på at der ikke er noget fysisk galt, for er der det så er alle tiltag jo dømt til at mislykkes...

    Man kan evt. give tranebærkapsler til at styrke blæren... og jo kosten kan spille ind, tror det er kost med megen protein i hunde der har blæreproblemer IKKE må få... mener RC har et produkt der hedder Urinary, der er specielt egnet, og det kan være det kun er en periode det evt skal bruges...


  • #21   30. jun 2012 Er meget spændt på hvad dyrlægen siger til hende, og om der er noget galt. På den ene sider håber jeg næsten hun har en urinvejs infektion, så der er en forklaring på hendes tisseri og vi kan gøre noget ved det, så hun bliver renlig. Men på den anden side vil man jo nødig have en syg hund..

    Kan da prøve med tranebærkapsler uanset hvad dommen bliver, det kan vel aldrig skade.


  • #22   30. jun 2012 Tine

    Tag en urinprøve med, så slipper du for at gå to gange :o)

    Den skal være nogenlunde frisk.


  • #23   30. jun 2012 Stine.. Go ide, hmm men hvordan tager man sådan en fra en hund. Kan vel ikke få hende til at tisse i en kop?? smiley

  • #25   30. jun 2012 Hun lagde sig næsten altid sammen med vores gamle hund, når hun gik til ro om aftenen. Derfor tænkte vi at det måske var lige så godt. Hun virker ikke til at være ked af det og går selv i kurven om aftenen eller når hun sover om dagen for den sags skyld.
    Men nu kommer hun i soveværelset igen og så må vi se..


  • #26   30. jun 2012 jeg bruger en gammel suppe ske og sætter ind under hunden, og så hælder jeg det over i enten et lille prøveglas af dem fra apoteket, eller et engangs bæger... man kan også binde en lille skål på en lang pind eller lignende...

  • #27   30. jun 2012 Det som Hanne sagde smiley


  • #28   30. jun 2012 Hanne... Det vil jeg prøve.

    Tak for rådet smiley


  • #29   30. jun 2012 Og forbered dig på at se fjollet ud når du jagter din hund med en suppeske smiley

  • #30   30. jun 2012 Stine.. Hæhæ naboerne vil da tro at den er helt gal med mig smiley

  • #32   30. jun 2012 nu har jeg ikke læst det hele.. men min Nova var altså først 100 procent renlig efter hun var over et år..

    Hvorfor det tog så lang tid ved jeg ikke..Nogen er bare ikke så hurtige:)


  • #33   30. jun 2012 Lige til orientering så har Emmi ikke tisset i nat, hverken ude eller inde.. Hun var ude og nat tisse kl 00 30 og kom først ud igen kl 7 30 i morges. Hun sov sammen med os, og sov som en sten hele natten - var slet ikke ude af kurven smiley

    Nu skal man jo ikke glæde sig for tidligt, og tager for en sikkerheds skyld til dyrlæge mandag, men synes da hun var en dygtig lille pige i nat - var så glad da jeg vågnede i morges smiley



  • #34   30. jun 2012 Natasja..
    Vi har netop herhjemme snakket om, om vi skal se det på et stykke tid.
    Kan altid tage til dyrlægen.
    Og hvis hun bliver ved med at sove igennem om natten, ja så var det bare os hun savnede smiley


  • #36   1. jul 2012 synes det lyder som om hun måske har været utryg ved at sove for sig selv, selvom hun ikke har vist det.... Måske hun bare er tryg nu og sover igennem, og så kan det sgatens være at hun kan sove for sig selv når hun bliver ældre....

  • #37   1. jul 2012 Endnu er "tør" nat fra Emmis side smiley

    Dejligt at hun ikke engang skulle ud og tisse i løbet af natten, dog vækkede hun os med sin snorken og måtte lige trilles om på anden side smiley

    Så tror I kloge hoveder havde ret i at hun var utryg..


  • #38   1. jul 2012 Jeg fik engang en unghund med samme tisseproblem.

    Så ud fra devisen "hunde tisser ikke, hvor de sover" og tryghed frem for alt (den sov i gangen hos forrige ejer) tog jeg den med i seng med kort line på, og bandt linen til hovedgærdedet.
    De to første nætter vågnede jeg ved, at den blev urolig. Jeg gik straks ud med den, hvor den tissede, og så gik vi i seng igen.
    Tredje nat sov hun igennem og så fik hun linen af.

    Siden var der ingen problemer.
    Hun fortsatte med at sove i sengen, men efterhånden gik hun selv ned og sov andre steder, når det blev for varmt, men altid i soveværelset.



  • #39   1. jul 2012 Det er utroligt at utryghed kan være årsagen.. Da hun sov i gangen for sig selv, vågnede hun ofte mellem kl. 5 og 6 om morgenen, de sidste to nætter er hun først stået op sammen med os smiley

  • #40   1. jul 2012 Tillykke

  • #41   1. jul 2012 Taak smiley

  • #42   1. jul 2012 Fedt at det ser ud til at lykkes.
    Ja trykhed har bare meget at sige, tillykke med det gode resultat


  • #43   1. jul 2012 Tak tak, det er dejligt smiley

  • #45   2. jul 2012 Jep det er skønt, især hvis det fortsætter på den måde smiley

  • #46   3. jul 2012 Øøøøøv hun tissede inde i nat, uden vi opdagede det smiley Hun havde endda været ude ved 3 tiden...

  • #48   3. jul 2012 Du har nok ret smiley Prøver at væbne mig med tålmodighed smiley

  • #50   3. jul 2012 der kan jo stadig ske "uheld" og det er sådan du må se på det der er sket inat, og så lige minde dig selv om de gode nætter inden... Der er jo fremskridt smiley

  • #51   3. jul 2012 havde måske forestillet mig at hun blev renlig over natten - så at sige smiley

    Men selvfølgelig kan der ske uheld, hun er stadig en hvalp smiley


  • #52   3. jul 2012 Jeg siger eller tænker det ALDRIG mere, for er sikker på du har ret..
    Kom til at skrive i en tråd herinde, at nu var den vist i hus.. Vupti næste dag 3 gange tissen indenfor, og efterfølgende skete der dagligt uheld.
    Vil nu slette ordet hunde tis fra min hjerne, og glemme alt om renlighed - ihvertfald foreløbigt..


  • #53   3. jul 2012 BATDOG

    er helt sikker på du har ret smiley


  • #54   3. jul 2012 er også overbevidst om at BATDOG har ret.

  • #55   3. jul 2012 Haha dog dancing smiley

    Vil ikke tænke på hunde tis vil ikke vil ikke - så nu er eksisterer det slet ikke i mit ordforråd mere..


  • #56   3. jul 2012 Jow tak da smiley

  • #57   3. jul 2012 Ahva?? kald mig bare dum, eller nej bare tænk det. Du bliver altså nød til at forklare det der mavenul-noget...

  • #58   3. jul 2012 Åh kender det godt, vidste bare ikke det hed mavenul..

    Er spændt på hvornår vi er klar til grad 3... smiley


  • #59   3. jul 2012 Okaaaay, men det er vi vist ikke klar til endnu, giver lige lyd når vi er ved at ha mave-nul på plads smiley

Kommentér på:
Hvorfor vil hun ikke blive renlig???

Annonce