{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.304 visninger | Oprettet:

Urolig hund - smertestillende? {{forumTopicSubject}}

Saphira er blevet stereliseret i dag, og har fået piller med hjem.
Men glemte selvfølgelig at spørge om hun skulle starte på pillerne allerede i dag, men antager hun er dækket ind med det de har givet hende på klinikken.
Hun er noget urolig og lægger sig ned og rejser sig og finder et nyt sted og op igen osv.
Hun kan selvfølgelig stadig være små øm og groggy efter narkosen (hun har sovet en del efter vi kom hjem, men ikke den sidste lille times tid).
Sidder og spekulerer på om hun mon skal have en pille? Men har kun fået fire med hjem, hvor hun skal have en om dagen, så tænker, om hun ikke er dækket ind fra tidligere i dag, og at jeg skal holde op med at være en hønemor? smiley
Jeg haaaaader at hun vader rundt og ikke rigtig kan finde ro.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urolig hund - smertestillende?
  • #1   28. feb 2013 Hunden er normaltvis dækket ind fra dyrlægen af den pågældende dag, hvilket også lyder til at være tilfældet hos dig, når du kun har fået 4 piller med hjem.

  • #2   28. feb 2013 Nu er min tæve ikke steriliseret (endnu) men da hun blev opereret i tanden for ikke så længe siden, var hun også urolig.. MEN hun var dækket ind fra klinikken af, og måtte først give hende smertestillende dagen efter..

    Men rigtig god bedring med hende:)


  • #3   28. feb 2013 da vores Nova blev steriliseret i april var synes jeg heller ikke det smertestillende virkede tilfredsstillende og så længe... ville se tiden an til I skal i seng, kan hun ike finde ro der, ville jeg give den første pille så hun kan få en god nats søvn...

    Og så ville jeg følge hende de kommende dage, synes du ikke hun virker smerte dækket ville jeg bede om mere, eller stærkere smertedækkende, det gjorde jeg...


  • #4   28. feb 2013 Da Lotus blev steriliseret havde hun det ikke godt om aftenen. Dvs. hun havde svært ved at finde ro. Så jeg gav hende et skud Metacam. Dagen efter var hun fit for fight og havde ikke brug for smertestillende og sådanne fortsatte det.

    Kaido havde ikke brug for noget som helst smiley


  • #5   28. feb 2013 Tak smiley
    Jeg kan ikke vurdere om hun bare har det træls eller er skidtmas. Hun sagde dog ja tak til et par stykke leverpostej, så helt galt er det ikke.
    Mener heller ikke jeg nogensinde har startet pillerne samme dag, som jeg fik dem hjem, men man er vel en hønemor. Hun er dog langt om længe faldet til ro og har lagt samme sted i 10 minutters tid nu, så håber hun bliver nu.
    Øhhh... kan man kikkert operere dem nu? Nå... var ellers så sikker på at man stadig skulle åbne dem helt, at jeg slet ikke har snakket metoder med min dyrlæge. Og vil ikke begynde at pille ved hende nu hvor hun er faldet til ro. Det er ikke lige sådan at komme til at kigge, for hun har en dragt på i stedet for kraven.
    Valgte at give lidt mere og få dragten, så hun ikke er totalt hæmmet.


  • #6   28. feb 2013 Nå hun er åbnet kan jeg læse inde på deres hjemmeside.
    Øv, var ikke lige klar over at man var begyndt at kikkert operere, for så havde jeg da lige undersøgt, om der var dyrlæger i nærheden der gjorde det.


  • #7   28. feb 2013 Sidder selv stille med computeren i sofaen og hun har en pude ved siden af, for håbede netop det ville smitte lidt.
    Hun har lige flyttet sig igen for et halvt minut siden. Nu har hun mast måsen op mod mig og er vist ved at rulle om på ryggen.
    Og så blev mit lår lige en hovedpude... smiley
    Men tænker også at dragten er træls at have på.
    Nå, ej så skal jeg ikke være total bekymret så smiley Var lige ved at tro at jeg havde anvendt jernalderteknikker på hende smiley min gamle hun blev da også skåret dengang for 117år siden, og det gik da også fint.


  • #8   28. feb 2013 dragt er helt sikkert bedre end krave ... da Nova blev steriliseret købte jeg et par baby body stockings i bomuld til 30 kr i babysam, forbenen gennem ærmgabene, og så trak jeg bare dragten nde af hendes krop uden at lukke i bunden, kunne nemt rulle den op når hun skulle ud og tisse, og kunne vaske den ... hun havde den også på den første tid vi gik i skoven efter operationen, hun bevægede sig helt sikkert mere frit med den på, tror hendes hud var meget følsom...

    Tror også man kan bruge tube stof o.lign ... bare et fif til andre hvis deres hunde skal opereres og have mavsen beskyttet efterfølgende


  • #9   28. feb 2013 Saphira har fået sådan en fra dyrlægen, som er specielt beregnet til at give dem på efter operation. Den kostede så også det dobbelte end kraven, men skidt pyt smiley
    Jeg er dog ikke helt tilfreds med stropperne der går rundt om halen og ned mellem bagbenene. Det er en tynd nylon elastik. Så der skal holdes øje med brand/gnavesår.
    Men en bodystocking var da også mega genialt! Endnu billigere end kraven, og så gnaver den ikme smiley
    Kunne da godt være man skulle skaffe en i morgen. Pt. sidder der lidt forbinding og vat under dragten, så den får lige lov til at sidde til i overmorgen tror jeg.


  • #10   28. feb 2013 Begge mine er kikkert-steriliseret smiley

    Ellers find en genbrugsbutik og se om de ikke har bodystocking der smiley


  • #11   28. feb 2013 Bodystockings får man nærmest smidt i nakken til en femmer, så det bliver ikke noget problem smiley
    Hun rykker lidt rundt med nogle minutters mellemrum, men har lagt oppe hos mig i sofaen de sidste 40 minutters tid. Ind i mellem sover hun tungt i nogle minutter.
    Prøvede lige at pille lidt i kanten af dragten og det sagde hun ikke noget til, så tror ikke hun er øm - eller i hvert fald ikke mere øm end hun bør være.


  • #12   28. feb 2013 Så bare lad hende være. Ikke pille. Det må du vente med til imorgen smiley

  • #13   28. feb 2013 bodystokingen er nemlig dejlig blød og uden snærende kanter, og man kan nemt rykke lidt i stoffet hvis der skulle være steder man synes den er lidt stram et sted...

  • #14   28. feb 2013 Hun får skam også fred. Løftede kun lidt i kanten, for at vurdere om hun var øm, så hun evt skulle have en smertestillende allerede i dag.
    Ellers holder jeg mig helt fra at pille i det indtil engang i morgen aften - der tjekker jeg lige at snorene på bagbenene ikke gnaver hende.


  • #15   1. mar 2013 Hmmm! Mine hunde havde også bodystocking på fra dyrlægen, men der var ikke snore nogle steder (heller ikke rundt om halen) men huller i dragten til alle fire ben.

    Hvad hedder de piller, du har fået med hjem? Tænker på, om det kan være antibiotica og ikke smertestillende.

    Begge mine hunde fik både antibiotica (piller) og flydende Metacam med til 9 dage.


  • #16   1. mar 2013 Jeg er heller ikke yderligere begejstret for snorsystemet. Det var ikke lige sådan jeg havde regnet med at den så ud, men da havde de givet hende den på og den er vel bedre end kraven. Regnede med at finde ud af om man kunne sætte noget på snorene, så de ikke gnavede.
    Men der ligger en genbrug tæt på hvor jeg bor, så der går jeg lige ned senere i dag.


  • #17   1. mar 2013 Hov Natravnen fik da aldrig svaret på pillerne.

    Har fået onsior 10mg med hjem, som er smertestillende. Dem skal hun have en af i fire dage.
    Og så noroclav vet, 250mg, som er mod infektion. Dem får hun ½ af to gange dagligt i fem dage.

    Hun er noget stille i dag. Hun var glad og hilste da vi stod op i morges og vi tullede også lige et par 100m ud på tissetur. Resten af dagen har hun lagt i sofaen og holder lidt øje med mig og sover en del.

    Helt underligt, med sådan en stille hund. Hun plejer ellers at tonse rundt, gå i koma nogle timer og så starte forfra.


Kommentér på:
Urolig hund - smertestillende?

Annonce