Urolig hund - smertestillende? {{forumTopicSubject}}
Saphira er blevet stereliseret i dag, og har fået piller med hjem.
Men glemte selvfølgelig at spørge om hun skulle starte på pillerne allerede i dag, men antager hun er dækket ind med det de har givet hende på klinikken.
Hun er noget urolig og lægger sig ned og rejser sig og finder et nyt sted og op igen osv.
Hun kan selvfølgelig stadig være små øm og groggy efter narkosen (hun har sovet en del efter vi kom hjem, men ikke den sidste lille times tid).
Sidder og spekulerer på om hun mon skal have en pille? Men har kun fået fire med hjem, hvor hun skal have en om dagen, så tænker, om hun ikke er dækket ind fra tidligere i dag, og at jeg skal holde op med at være en hønemor?
Jeg haaaaader at hun vader rundt og ikke rigtig kan finde ro.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Men rigtig god bedring med hende:)
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
Og så ville jeg følge hende de kommende dage, synes du ikke hun virker smerte dækket ville jeg bede om mere, eller stærkere smertedækkende, det gjorde jeg...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Kaido havde ikke brug for noget som helst
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 836
Jeg kan ikke vurdere om hun bare har det træls eller er skidtmas. Hun sagde dog ja tak til et par stykke leverpostej, så helt galt er det ikke.
Mener heller ikke jeg nogensinde har startet pillerne samme dag, som jeg fik dem hjem, men man er vel en hønemor. Hun er dog langt om længe faldet til ro og har lagt samme sted i 10 minutters tid nu, så håber hun bliver nu.
Øhhh... kan man kikkert operere dem nu? Nå... var ellers så sikker på at man stadig skulle åbne dem helt, at jeg slet ikke har snakket metoder med min dyrlæge. Og vil ikke begynde at pille ved hende nu hvor hun er faldet til ro. Det er ikke lige sådan at komme til at kigge, for hun har en dragt på i stedet for kraven.
Valgte at give lidt mere og få dragten, så hun ikke er totalt hæmmet.
jan 2012
Øv, var ikke lige klar over at man var begyndt at kikkert operere, for så havde jeg da lige undersøgt, om der var dyrlæger i nærheden der gjorde det.
jan 2012
Hun har lige flyttet sig igen for et halvt minut siden. Nu har hun mast måsen op mod mig og er vist ved at rulle om på ryggen.
Og så blev mit lår lige en hovedpude...
Men tænker også at dragten er træls at have på.
Nå, ej så skal jeg ikke være total bekymret så Var lige ved at tro at jeg havde anvendt jernalderteknikker på hende min gamle hun blev da også skåret dengang for 117år siden, og det gik da også fint.
feb 2011
Tror også man kan bruge tube stof o.lign ... bare et fif til andre hvis deres hunde skal opereres og have mavsen beskyttet efterfølgende
jan 2012
Jeg er dog ikke helt tilfreds med stropperne der går rundt om halen og ned mellem bagbenene. Det er en tynd nylon elastik. Så der skal holdes øje med brand/gnavesår.
Men en bodystocking var da også mega genialt! Endnu billigere end kraven, og så gnaver den ikme
Kunne da godt være man skulle skaffe en i morgen. Pt. sidder der lidt forbinding og vat under dragten, så den får lige lov til at sidde til i overmorgen tror jeg.
maj 2007
Ellers find en genbrugsbutik og se om de ikke har bodystocking der
jan 2012
Hun rykker lidt rundt med nogle minutters mellemrum, men har lagt oppe hos mig i sofaen de sidste 40 minutters tid. Ind i mellem sover hun tungt i nogle minutter.
Prøvede lige at pille lidt i kanten af dragten og det sagde hun ikke noget til, så tror ikke hun er øm - eller i hvert fald ikke mere øm end hun bør være.
maj 2007
feb 2011
jan 2012
Ellers holder jeg mig helt fra at pille i det indtil engang i morgen aften - der tjekker jeg lige at snorene på bagbenene ikke gnaver hende.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Hvad hedder de piller, du har fået med hjem? Tænker på, om det kan være antibiotica og ikke smertestillende.
Begge mine hunde fik både antibiotica (piller) og flydende Metacam med til 9 dage.
jan 2012
Men der ligger en genbrug tæt på hvor jeg bor, så der går jeg lige ned senere i dag.
jan 2012
Har fået onsior 10mg med hjem, som er smertestillende. Dem skal hun have en af i fire dage.
Og så noroclav vet, 250mg, som er mod infektion. Dem får hun ½ af to gange dagligt i fem dage.
Hun er noget stille i dag. Hun var glad og hilste da vi stod op i morges og vi tullede også lige et par 100m ud på tissetur. Resten af dagen har hun lagt i sofaen og holder lidt øje med mig og sover en del.
Helt underligt, med sådan en stille hund. Hun plejer ellers at tonse rundt, gå i koma nogle timer og så starte forfra.
Urolig hund - smertestillende?