960 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Råd ved udstilling Råd ved udstilling

Nu skal vi afsted første gang på lørdag, og jeg er efterhånden ved at have en hel del sommerfugle i maven.
Havde desværre ikke mulighed for at tage afsted som tilskuer i januar, så det er aller aller første gang jeg i det hele taget skal prøve det.
Nogen gode råd? Vi har fået ringtræning i nogle uger og skal af sted sidste gang i aften.
Har skiftet mening om tøjet 117 gange, men mons ikke jeg når at bestemme mig for et eller andet. (og det er da det mindste jeg bør være nervøs over... smiley )
Vi har nr. 8, og skal starte i unghundeklassen, så der er heller ikke mange muligheder for at stå og lure (forudsat at de andre 7 ikke også skal starte i min klasse).
Saphira er badet, klippet negle og friseret til den helt store guldmedalje i går, så nu får pelsen lov til falde til ro, og så bliver hun lige tjekket i morgen og så ellers friseret inden vi starter på lørdag.
Men på trods af at jeg egentlig har styr på alt, så kører sommerfuglene rundt i maven, så folkens - kom med masser af guf og råd til en nervøs ejer og en hund der pt tager tingene med ophøjet ro smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd ved udstilling
  • #2   21. feb 2013 Den følelse slipper du ikke lige af med smiley Sorry, men det er en del af gamet, når du bliver mere erfaren, bliver det mindre... Men jeg har altid sagt, den dag jeg ikke er nervøs mere, er den dag jeg skal stoppe, for så betyder det ikke nok for mig smiley

Men du har Èn vigtig opgave på Lørdag, og det er at din hund har den bedste oplevelse, og simpelthen har en fest, og "tænker" det her vil jeg noget mere af...

Præmiering gå og stå perfekt og disse ting, er ikke det vigtige nu..... Så tænkt på festen med din hund, det kan tage lidt af toppen a nerverne, da du ikke går ind med tårnhøje forventninger, andet end en god oplevelse for din hund....

Er det Skue eller Udstilling ?

• #3   21. feb 2013 Rigtig godt råd, Rikke smiley Det kan man nemlig godt glemme lidt når man står der og er pisse nervøs....

• #5   21. feb 2013

*Michélle

Ja, husker min første udstilling... Trods ringtræning og et par skuer, var alt glemt.. da dommeren viser tegnet "Ringen rundt" men kun sådan lige foran mig med hånden, ikke stor armbevægelse, så laver jeg den mindste cirkel man kan tænke sig og tænker :
    Hvorfor mon han vil han mig til at lave sådan en lille cirkel, det har jeg da ikke hørt om før.........
    Og så ramte det mig, gal jeg blev rød i karmen... og selvf. lige en af de stramme dommere, som overhovedet ikke så det sjove i det smiley

• #6   21. feb 2013 Øh hende vi træner ved siger altid om det er en linje, trekant eller hele vejen rundt. Tror lige jeg skal høre hende om tegnene smiley

Sommerfugle skal selvfølgelig være der, men mindre mængder ville ikke skade smiley

Saphira er en stjerne til træning og vil virkelig gøre alt for mig. Hvis hun vil det på lørdag, så har vi i mine øjne vundet. Bånd eller ej og deres farver rager mig en høstblomst smiley Saphira skal bare vænne sig til al ståhejet og jeg har i mente at det er den første udstilling ever jeg er på. Har aldrig været på udstilling eller skue med hunde, men har da været tilskuer til Ribe dyrskue i hestens ring et par gange. Vinder hun et eller andet er det fedt, men er bestemt ikke det vi kommer efter. Bare hun ikke bliver diskvalificeret smiley

Det er DRU's udstilling i Helle hallerne vi skal til. Aner ikke hvordan hundene før os er fordelt. De sagde der kom et katalog, men fik bare en mail hvor der stod jeg var nr 8 og så ikke mere.

• #7   21. feb 2013 Hahaha, ka sagtens se det for mig smiley :) smiley

Hvis det var din start som handler, så er der stadig lidt håb for os andre smiley

• #8   21. feb 2013 Da det er en cavalier,så kan du,med stort held, vaske hende med showshampoo OG conditioner ,vi bruger Vellus,købt hos Hundebad.dk,dagen før udstilling,det kan godt betale sig at ofre noget rigtig god shampoo og conditioner til en udstilling,det gør vi altid når vi udstiller vores cavalier Oskar(ikke tilmeldt HG endnu),det er i øvrigt almindelig standard bland de cavaliere vi udstiller i mellem,at man vasker og føntørrer dagen før eller samme morgen.

• #9   22. feb 2013 Øv jeg havde Saphira i bad i forgårs for at pelsen kunne falde til ro igen smiley
    Men kan godt se at hun skulle have ventet til i går, for hendes pels er bare rigtig lækker i dag.
    Bruger B&B's lavendel shampoo til hende, men hun har et lille stykke over ryggen hvor pelsen er lidt strid, så leger lidt med tanken om at få fat i noget conditioner i dag og så lige skylle hende og få det i pelsen i aften.
    Hun var vældig dygtig til sidste træning i går aftes, men liiiiiidt ukoncentreret. Men går hun som hun gjorde i går, så er min dag reddet i morgen smiley

• #10   22. feb 2013 vask hende igen,dagen før udstilling og brug conditioner,føntør pelsen,så har du en hund,der ligner en rigtig showhund.
    Du skal tænke på i dit tøjvalg at du skal fremhæve hunden,ikke overstråle den,jeg har ,er blenheim,så jeg går i grønligt tøj,aldrig hvid, i hvertfald ikke hvide bukser,da det kan få din hunds hvide farver til at se snavset ud,med en tri ville jeg nok vælge sort,så fremhæver du din hunds farver(husk fnugrulle til hundehår).
    Du vil sikkert opleve at din hund ikke reagerer helt som på træningspladsen,sådan er livet ;-)Det er ikke dig der er noget i vejen med og det er heller ikke din hund,der er noget i vejen med,det er bare selve situationen,den reagerer på,med mindre du har fået en hund,der bare elsker at vise sig frem smiley
    Du må have god fornøjelse med udstillingen,håber på en tilbagemelding ;-)-

• #11   22. feb 2013 Saphira er lidt usikker i større forsamlinger, men hun har prøvet både at være med på vild med dyr messe og til forelæsninger, så jeg krydser for at hun tøer lidt op. Det plejer hun at gøre smiley Der er indtjek mellem 8.00-9.30 og klasserne begynder 10.00 og jeg regner med at være der 8.45-9.00. Så kan vi lige nå at børste og hygge lidt og lige se om ståknappen virker smiley

Jamen så ryger staklen da i bad igen i aften smiley hun er vist ved at være voldsomt træt af mig smiley

Tænker du en sort trøje? Bukserne skal i hvert fald ikke være sorte - iær ikke fordi hun i forvejen er meget sort på ryggen. Men havde tænkt en sort trøje og nogle grå bukser.

• #12   22. feb 2013 Har set flere tri ejere med sorte bukser,men grå må også være ok,jeg vil da prøve at lægge mærke til det,næste gang jeg er til udstilling,husk at vende din hund på bordet,så dommeren ser den side hvor der er mest hvidt,hvis din hund er mest sort,det hedder jo sort og hvidt lige fordelt.
    Når det nu er din første udstilling,så vil du få en masse erfaring,også på hvor det er hunden skal have intensiveret træning(hvor det kunne have været bedre),du vil også selv få erfaring,det kan godt være noget forvirrende at komme på udstilling ;-).Jeg købte en 7 mdr.s udstillinghund i juli 2012 og har så været på udstilling i alt 7 x,skal igen d. 23. marts i Slagelse til dobbeltudstilling,,jeg har gået til ringtræning i DKK regi,klikkertræning i privatregi og intensiv ringtræning hos en dommer,og jeg er da heller ikke helt stiv i det udstilling,har den aftale med min mand,at han interesserer sig for bånd og farver og om jeg går videre,så går jeg i ringen.Men nok om det,jeg er stadig nervøs for at gå i ringen og det ændrer sig nok ikke,så du er ikke den eneste,så pøj pøj med i morgen.

• #13   22. feb 2013 Glemte lige:kom i rigtig god tid: husk at varme hende op med lidt leg,gå tur i udstillingshallen,så hun vænner sig til stedet og hundene.,lugtene og lydene,du skal huske på at du jo ikke kan hive hende ind i en ring,efter bare at have siddet og kikket på,så har hun stive muskler og præsenterer sig ikke så pænt

• #14   10. mar 2013 hvordan gik din udstilling egentlig ??

• #15   10. mar 2013 hvis din hund skal på border og har sorte farver selv, så undgå sort tøj, det kan give et dårligt billede af hunden, når dommeren kigger på den, mens den står på bordet, hvor du vil stå bag den en del af tiden.
    se på dem der skal ind før dig, hvad dommeren beder dem om, ofte er det de samme rutiner alle i klassen skal igennm.
    og så husk at tage den tid du har brug for i ringen. ret på linen hvis det er nødvendigt inden du sætter igang o.s.v. desuden er de fleste dommere yderst hjælpsomme, når du bare selv viser en postiv indstilling til det og husk det vigtigste, det skal være en fest for hunden at være i ringen

• #16   10. mar 2013 Vi fik heldigvis en rigtig sød dommer, som ikke var spor streng. Vi var 12 i klassen og hundene måtte gerne sætte sig, for han mente det var lige rigeligt at forlange af 12 hunde at de skulle stå pænt. Han var også en god times tid om at køre alle igennem...
    Han fortrak at kigge dem på gulv og ikke på bord, og det kunne Saphira ikke stå for, så hun drønede ind og puttede op af hans ben og charmede ham rigtigt da han satte sig på hug smiley
    Vi kom også hjem med et rødt bånd og en lille pokal, så jeg var meget meget meget meget stolt af min lille pige smiley
    Vores klasse blev afviklet midt i pausen for alle de andre, så der var masser af gåen rundt, børn der løb frem og tilbage og tøndeslagning i salen ved siden af, og Saphira var kold i måsen smiley

• #17   11. mar 2013 super godt, tillykke med det

• #18   11. mar 2013 Tillykke med rødt bånd,du var heldig at I måtte lade jeres hunde sætte sig,det får man ikke lov til hos DKK,uanset hvor mange der er i ringen ;-(,det kan godt være lidt op ad bakke.

• #19   11. mar 2013 Tak smiley

Alle derude sagde også at det ikke var gået til en DKK udstilling, men at de på DRU generelt gik efter en mere afslappet holdning så at sige.

Har også fået blod på tanden, så vi skal lige være med igen her 21. april.

• #20   11. mar 2013 jer udstiller hos DKK og jeg leger og nusser med min hund, når dommerens opmærksomhed er på de andre. naturligvis er jeg altid opmærksom på hvad dommeren er igang med og stiller hurtigt min hund op hvis opmærksoheden flyttes ud mod alle i ringen eller specifikt min hund, men det skal da være sjovt både for hund og ejer at deltage, det er for pokker da hunde vi udstiller ikke statuer.

• #21   11. mar 2013 øøøh hos DKK må hunden da gerne sætte sig, endda osse lægge sig indtil det er dens tur

ingen forlanger at hunden står perfekt konstant specielt ikke når der er mange i klassen.

jeg har altid stået og hygget med min hund, og lade hende slappe af indtil det var vores tur, og så holdt øje med dommeren om han lige har opmærksomhed på os

• #22   11. mar 2013 Jeg har lige været til et rimeligt intensivt ringtræningssession ved en dommer i går og der er rigtig mange ting de lægger mærke til bevidst eller ubevidst og /eller bliver irriterede over og de ser meget mere end man tror.

• #23   12. mar 2013 Jeg gentager bare hvad jeg fik afvide derude. Jeg har aldrig været på en DKK udstilling før.
    Men all over, synes jeg det var meget rart at vi godt måtte lade hundene sætte sig. Synes 1 time i ringen var lige lovligt meget for unghunde - og især Saphira som var helt grøn.

• #24   12. mar 2013 Du har helt ret,en time er meget lang tid,unghund eller ej.

• #25   15. mar 2013 Ja, sikke noget fis, jeg har da sägar siddet pä gulvet med mine og de har lagt pä ryggen og blev nusset.... INGEN forlanger at en hund skal stä tiptop i alt den tid andre hunde bliver bedämt... Man skal bare stadig selv väre obs, hvornär det er tid til at man opper sig smiley

Tror bare det er nogle der gerne vil fremme egte ved lige at smide en sviner mod DKK smiley

• #28   15. mar 2013 Jeg fortæller bare hvad jeg lærte,jeg er nemlig ikke så klog til det med udstilling,har kun prøvet siden juli 2012,så jeg er nødt til at blive undervist i det og når jeg betaler ret mange penge for en intensiv session,+ går på DKKs ringtræning,suger jeg alt til mig,så jeg undskylder da meget at jeg har blandet mig i debatten med de ting jeg lærte.

Kommentér på:
Råd ved udstilling

Annonce