{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.396 visninger | Oprettet:

Må min udlejer ....??? {{forumTopicSubject}}

Mig og min kæreste har lejet et stort hus på 168kvm med stor grund til. Der er 2 etager, men underetagen er kælder som ikke er til beboelse. Overetagen til beboelse er 125kvm og så er der 44kvm som har været brugt til kontor til daværende firma.

Vi har fra start haft problemer med "utydelige" udlejere(Far + søn) og vi har været dumme nok til, at overse det, desværre.

Der er en stor grund til... lade, garage og omkring 20 mindre lader+skure.

For 2 mdr siden, da vi fandt annoncen på boligportalen, stod der det var "med garage/værksted".. Det er ikke blevet skrevet på kontrakten og når jeg henvender mig til udlejer omkring det nu, så siger han det var en fejl og det er fordi det er en anden, der har sat det ind for ham. Men kontrakten er jo skrevet, så hvad gælder? Er det noget vi kan klage over/ændre eller andet, eller er det for sent?

Efter lejekontrakten var skrevet under kom vi på "besøg" noget tid efter. Faren viste os gladeligt rundt og de var i fuld gang med lettere renovering samt isolering. Da vi kom ned i kælderen hvor der er 4-5 store og mindre rum, viste og fortalte han, at de havde besluttet, at tage de to første rum til opbevaring - To rum som er lige når man kommer ind af kælderdøren udefra, dvs vi har mulighed for, at lukke af ind til de andre rum, sådan at de ikke kan glo ind i vores kælderopbevaring.

Nå, men det fik jeg det rigtig dårligt af, at udlejer bare kunne gå ind bare fordi sønnen fik foræret et solarie og ikke kan have det stående hjemme. Så jeg ringede til ham og fortalte det og han siger så nu, at kælderen ikke er til beboelse og han ikke må leje det ud i virkeligheden, fordi det ikke er til beboelse. Ligeledens med de to kontorer, fordi de er erhverv.

Garagen er tilsyneladende udlejet også og den ligger lige ude i vores indkørsel ...... Som vi så åbenbart kommer til, at dele hvis det er nogen, der er der ofte?..Det ved jeg ikke noget om.

Min mor er sikker på, at kælderen hører til og der står jo også de 168kvm på kontrakten, så hvorfor skrive dem, hvis han ikke må udleje det??
Hun er sikker på, at udlejer ikke må gå ind i det hus vi har lejet uanset om det er kælder eller beboelse.

Jeg har lige snakket med ham om det igen i aftes og han har også planer om, at bruge solariet senere hen og så bare sætte en ekstre elmåler op. Den idé kan jeg overhoved ikke lide, at forskellige mennesker inkl udlejer, skal ned i vores kælder, selvom de ikke har direkte adgang til vores ting.

Han var vildt uforstående og kunne slet ikke forstå, hvorfor jeg ringede og ville have alt på det rene..
"Vi havde jo ikke ting nok til at fylde kælderen alligevel, så det kan vel være ligemeget". Og da jeg sagde at det vidste han jo ikke noget om, så svarede han, at så skulle vi da sørme have mange ting...Og så spurgte han om vi aldrig havde boet i lejlighed..Jeg sagde nej og det kunne han godt høre sagde han.
Jeg undrer nu, hvad han hentydede til??

Hvad er forkert og hvad er rigtigt her????

Hilsen et ungt par, der er bange for, at have taget et rigtigt dumt valg, som var meningen skulle være det bedste! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må min udlejer ....???
  • #1   20. feb 2013 Tack Natasja smiley

• #2   20. feb 2013 Jeg mener absolut heller ikke at udlejer bare må gå ind uden forudgående aftale, og så skulle der stå i lejeaftalen, hvis de 2 kælderrum ikke var med...og der skal laves sådan at de andre rum kan låses af, hvis de skal kunne gå ind dernede...og jeg ville godt nok også tvivle på det med at han sætter en ekstra måler op, det tror jeg simpelthen ikke på

Prøv at kontakte LO

• #3   20. feb 2013 De Kvm der står i lejekontrakten har I råderet over og KUN jer..... hvis udlejer vil bruge nogen af rummene så må han leje dem direkte af jer længere er den ikke..
    Udlejer har ingen adgang i det udlejede medmindre der foreligger en gyldig grund som Alfisten Natasja også er inde på....

Hvis i har en kopi af leje annoncen hvor der står at der er garage/værksted med i det udlejede jamen så skal i også ha det med til boligen, hvis udlejer ikke vil det, jamen så skal i ha et forholdsmæssigt afslag i lejen.....

Få jer meldt ind i LLO asap og tag alle problemerne op med dem, jeres udlejer lyder meget som nogen der KUN vil give problemer på sigt, og de skal "holdes nede"

• #5   20. feb 2013 Hvis i har lejet lejligheden med kælder, må ingen gå derned uden jeres samtykke. Med mindre der sker noget uforudset, så må udlejer godt....feks rør brud eller ligende. Har i lejet med kælder, skal i selvfølgelig betale, selvom i ikke har brug for den....i lejligheder, er feks altan, opgang m.m. også iberegnet lejemålets kvm.

• #6   20. feb 2013 Forstår jeg det rigtigt, at i har underskrevet lejekontrakten, inden i har besigtiget lejemålet?

• #7   20. feb 2013 Nej. Vi har været og se lejemålet 1-2 gange før vi underskrev lejekontrakten.

• #8   20. feb 2013 I skal kontakte llo lejerens lands organisation. Kun dem kan virkelig fortælle hvad udlejer må og ikke må... for der er så mange mærkelige regler som ikke er til at regne ud..

Held og lykke..!!

• #9   21. feb 2013 Udlejer må ikke bare vade rundt i det hus, I har lejet.. Men skynd jer at melde jer ind i LLO (det er godt nok lidt dyrt). Held og lykke, det lyder som nogle rigtig trælse udlejere smiley

• #10   21. feb 2013 hvis i ikke kan få ham til og makke ret i følge hvad de står i lejekontrakten så sig til ham i ringer til llo for at få afklaring. så se hvad der sker vores udlejer blev så nem og have med at gøre da vi gjord det.

• #11   21. feb 2013 Tack Marianne smiley

• #12   21. feb 2013 Som Natasja skrive længene oppe må han ikke bare gå ind i lejligheden med mindre der er aftalt eller akut...

Ang kælderen så hvis ikke den er godkendt til beboelse så betyder det bare i ikke må opholde eller sove der... men i må gerne have ting stående der nede... så den kan han ikke bruge i mod jer og når der står i har lejet 168 kvm så er det det i har.. og ikke 20 kvm mindre fordi sønnen skal bruge det...

Jeg ville skynde mig at finde noget andet når der allerede er problemer efter 2 måneder kan det kun blive værre med tiden... og så ellers ringe og snakke med LLO... det der går kun galt lyder det til.

• #13   23. feb 2013 Jeg har en hønsehund/labrador, en border collie og en lille gårdhund.. Hvorfor?:)

• #14   23. feb 2013 Har du fået talt mere med udlejer?

• #15   23. feb 2013 *BATDOG*...Bella er 5 år og blanding af hønsehund og labrador og hun er den bedste hund nogensinde. Hun kan alt! Vi konkurrerer i agility, rally, lydighed og nu er vi lige startet på Dog Dancing(Freestyle) som jeg håber vi kan starte stævner med til sommer. Og vi træner også sporten frisbee, der er bare ikke konkurrencer i DK endnu - Men så må vi til udlandet smiley
    Jeg er også helt væk i hønsehunde og vil GERNE ha en igen senere! :o)
    Så jeg har det ligesom dig, når jeg ser andre hønsehunde smiley

• #16   23. feb 2013 Jeg har fået snakket me udlejer. Det er jo far og søn der ejer det og sønnen - der nok er omkring de 24 år, vil ikke ha noget med os at gøre mere, han blev simpelthen sur over jeg ikke ville ha at de skulle gå ned i kælderen og faren ringede så dagen efter og sagde, at vi måtte mødes, fordi de ville ikke udleje til os alligevel, hvis vi ikke kunne finde ud af noget. De havde aldrig oplevet en udlejer brokke sig så meget !?!?!?
    Nå ja, jeg holdte jo stadig fast på mit.. Vi kom derop og generelt er faren bare nemmere, at snakke med, så vi aftalte, at der kommer lås på døren nede i kælderen på begge sider, den dør der forbinder vores og deres ting. Og så må de have de to rum til opbevaring, men skal de derned en dag, som han selv sagde ville være mindre end en gang om måneden...Så SKULLE de skrive eller ringe og høre om lov.
    Og jeg vil ikke ha, at de skulle bruge det solarie dernede, så måtte de flytte det, hvis det en dag skal bruges. Og det ville han så lige snakke med sønnen om.

Og vi aftalte også, at vi bliver informeret når der er noget rundt om os, der bliver udlejet, eller han overvejer noget eller andet, sådan at vi er klar over det.

Og så på torsdag, dagen inden vi flytter ind, så skal vi mødes deroppe og skrive lejekontrakten om, fordi jeg vil ha alt skrevet på. Det md værelserne og at vi må bruge området omme bagved og det med de to værelser nedenunder.
    Og så bliver det faren der skriver under istedet for sønnen, som det nu er, sådan at vi ikke skal snakke med sønnen.

Det er sjovt, for faren sagde da vi var deroppe, at sønnen var klar til, at give os pengene tilbage, for det gad han bare ikke med så mange problemer og når vi "ikke kunne sammen" - Så slemt synes jeg nu heller ikke det var, vi er jo ikke venner, men lejer og udlejer... Han skal sku da kunne håndtere sådanne ting og kende loven osv, hvis han skal begynde at udleje flere huse..

Nå ja, men jeg håber det går og vi må bare være fuldstændig faste i vores meninger.
    Der var også nogle møbler jeg har bedt om, at få fjernet inden vi flytter ind, som også var ok..Dem begyndte han også lige på, at de kunne jo bare lige stå i et af de små rum, til de var solgt...Og der sagde jeg nej, dem vil jeg gerne ha ud inden. Og så sagde han så ok til det..

Såå.. Men ja, sikke noget. Synes bestemt ikke det er mig, der har været Frøken Brok eller noget, jeg har fuldt reglerne og vil bare ikke ha udlejer så tæt på mig.. Men det blev sønnen åbenbart så sur over, athan ikke vil snakke med mig mere..

Kommentér på:
Må min udlejer ....???

Annonce