{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Anne R
Anne R
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101

Må udlejer det? {{forumTopicSubject}}

Her i aften kl 19.35 da jeg skulle ud til hesten, der stoppede udlejer ved min indkørsel.

"Der kommer ejendomsmægler i morgen kl 16" sagde han

Er der ik noget med varsel? Altså at udlejer ik bare kan komme når han lyster?

Ejendomsmægleren må såmænd gerne komme ind, men ik min udlejer. Jeg sidder nu på 4 år uden varme og vandet pisser ned i køkkenet. Huset (et træhus) er malet 1 gang på de 17 år jeg har boet her

Nogen der ved?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må udlejer det?
  • #1   27. maj 2009 I private lejemål, så det lyder til at være her, er der desværre ikke rigtig nogle love og regler der kan håndhøves.. der er nogle regler der BURDE gælde, men de holder ingen steder i retten... Så ja det må han gerne

• #2   27. maj 2009 Nej det må han ikke.
    Vi har selv samme problem.. Det er rimeligt tit at de bare kommer og banker på.
    Jeg tænker bare at tlf'nen er opfundet. Den burde de måske overveje.
    Det er simpelthen så træls at man ikke kan få fred, i eget hjem.

• #3   27. maj 2009 Lejeloven gælder i private lejemål og det holder helt i retten. Hvordan regler er i dette tilfælde, kan jeg ikke lige ummiddelbart huske...er det fordi han skal sælge det?

• #4   27. maj 2009 Ja. Selvf er der regler :O)

Bla. at de kun har krav på at komme uanmeldt og kigge i huset EN gang om året. - Med varsel pr. tlf først!

• #5   27. maj 2009 det er altså ikke rigtigt, da vi boede i privat lejemål, og kontrakten ikke blev overholdt.. der kunne vi INTET gøre fordi det var privat lejemål, og vi havde endda advokat på og alting...

• #6   27. maj 2009 Har du ikke haft noget varme i 4 år??

• #7   27. maj 2009 Jeg boede også tilleje hos en privat, som ikke holdt sit hus i ordentlig stand. Fik teknisk forvaltning ud og kigge på det, hvorefter udlejer fik påbud om, hvilke ting, der skulle laves, hvis han ikke skulle miste retten til at udleje ejendommen...

• #8   27. maj 2009 Amicus: Så er I snydt. Lejeloven gælder. Der er ingen tvivl.

Med hensyn til hvornår udlejer må komme til det lejede så står det i kapitel IX og blandt andet § 54 skriver
    "Udlejeren eller dennes stedfortræder har ret til at få eller skaffe sig adgang til det lejede, når forholdene kræver det."

Så er det lige med at tolke hvornår forholdene kræver det...

• #9   27. maj 2009 der er vist også noget med at har man boet der i et x antal år, så kan udlejer ikke bare sådan lige smide en ud, ej heller sælge det.. For den nye køber kan nemlig heller ikke smide dig på porten.. Det er ikke så længe siden der var noget i et af de der forbruger programmer på tv omkring netop det.. Der var nogen som havde udlejet deres lejlighed i god tro, og kunne nu ikke komme af med den. Samt de havde tabt en sag i husleje nævnet, fordi de mente huslejen der blev opkrævet var for høj

• #10   27. maj 2009 åhhh gud hvor er jeg lykkelig for at være sluppet ud af leje helvedet

• #11   27. maj 2009 R.I.P. : præcis, han kan godt sælge det, men lejeren flytter med :o) Der er en masse regler for opsigelse af lejeren, og en lejer er uden tvivl rigtig godt beskyttet af lejeloven smiley

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#12   27. maj 2009 LLO har været ind over (mage til spassere...), bolignævnet har afsagt dom (til min fordel) 4 personer var herude i ventende taxi, heldigvis øspøs-regnede det, så de kunne se div utætheder

Men min gamle kommune var en af de få i DK, som lå i et "sort felt", altså hvor bolignævn osv intet havde at sige.....

Nu er kommunerne jo flyttet sammen, så nu burde jeg kunne få hjælp.

LLO gav mig en gammel nisse, som kun havde åbent onsdag aften i 2 timer......ik at han så nødvendigvis var der den onsdag....skulle så vente til næste onsdag....
    Og gu der er koldt om vinteren...men hvor flytter man hen med div dyr?

Købe er jeg først ved atter at kunne - hurra for finanskrisen. Priserne på boligerer er VED at komme ned i det billige leje igen....ved...

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#13   27. maj 2009 Har boet her i nu 17 år.

Udlejer ville smide mig ud for et par år siden, da han ville sælge dyrt. Han havde haft ejendomsmægler ude, som vurderede sommerhuset til godt en mill, jeg fik så tilbud om 800000 da jeg havde boet her så mange år. Salgsopstillig fik jeg (ligger hos banken)

Takkede ja, ordnede det med banken, udlejer sagde så:"Det har jeg aldrig sagt" - huset blev sat til salg for 1.1 mill

Men jeg kan ik opsiges, da udlejer lavede en fusker kontrakt i tidernes morgen

Udlejer kan ik selv bo her, da det er et sommerhus, udlejer kan sælge...nye ejere har så 1 års opsigelse på mit lejemål.

Hvem gider købe en lejer?

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#14   27. maj 2009 Jeg søger et link til, at min udlejer ik må komme ind med så kort varsel.

Ejendomsmægleren er som sådan ok, men ik udlejer....

Så kan jeg nægte ham adgang?

Tak *S*

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#15   27. maj 2009 Susanne M

Takker *S*

Gad vide hvordan dette skal tolkes?

"§ 54. Udlejeren eller dennes stedfortræder har ret til at få eller skaffe sig adgang til det lejede, når forholdene kræver det. "

Altså bare fordi udlejers kæreste pludselig vil se ejendommen, så kan udlejer jo ik pludselig troppe op.....

• #16   28. maj 2009 Ville tolke det, som ting, der kan forringe boligen..
    F.eks. vandskade eller lign.

Hvis du ikke har haft varme sålænge, er vandrørerne så ikke sprunget?

Kommentér på:
Må udlejer det?

Annonce