{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Hund med på ferie {{forumTopicSubject}}

Vi skal på køreferie til sommer og vi overvejer at tage Chili med.
Vi har lejet et sommerhus i Sydfrankrig i en uge og derfra ville vi køre til enten Italien eller videre ned til Cannes/Nice.
Jeg vil bare høre, hvilke regler der er gældende for at medbringe hunden over div. grænser.
Er det ikke nærmest kun Sverige, som er hysteriske vedr. rabiesvaccinationer?
Og skulle nogle kende et godt hotel, hvor hunde er velkomne, modtager jeg adresser med kyshånd. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med på ferie
  • #1   19. feb 2013 Hunden skal have EU pas og være rabbies vaccineret, med hensyn til hvornår og hvor længe før man tager afsted det skal ske for at virke kan jeg ikke huske, dyrlægen ved det helt sikkert...

Ellers står det på denne side :
    (link fjernet)

Frankrig er et super land at have hund med til, de er glade for hunde... Vi har haft hund med dertil de sidste 2 år, langs motorvejen må man have hund med ind og sove de fleste steder..

Vi har så boet i mobilhome på campingplads så kender ikke til hoteller på stederne...

• #2   19. feb 2013 mener det er seneste 21 dage før afrejse og højest 3 år før hjemkomst den skal rabbisvaccineres.

• #3   19. feb 2013 Og jo, vil lige sige at sydpå har de Fransk hjerte lunge/orm... hunden kan smittes blot den snuser til, eller slikker på et græsstrå hvor fx en snegl har trukket et slim spor...

Det eneste der beskytter hunden er en pipette behandling med et produkt der hedder Advocate, det er på recept så det skal haves via dyrlægen... ikke alle apoteker ligger inde med lige den rette dosis, så vær i god tid med at bestille det, og giv det en lille uges tid før I skal afsted så I er sikre på hunden ikke reagerer negativt på det og I er langt fra DK

• #4   19. feb 2013 hmm det er nyt for mig at man kan forebygge Fransk hjerte lungeorm

Men uanset er det en god ide med Advocate da det vidst nok også forebygger en sygdom hundene kan få fra sandlopper nede sydpå

• #5   19. feb 2013 det kan beskytte mod smitten, skrev det også herinde for 2 år siden da en dyrlæge anbefaldede det, da var der også en der ikke troede på med fandt beskrivelsen på nettet og det er rigtig nok...

Kan desværre ikke lige åbne den side , men fandt dette på en anden :

Din dyrlæge kan ordinere lægemidler, som kan forebygge smitte med fransk hjerteorm. Man kan også indlevere prøver af hundens afføring til regelmæssig kontrol hos dyrlægen og vælge at behandle bagudrettet

Og så ved jeg advocate er en mulighed....

• #6   19. feb 2013 Hun fik Avocate for nogle måneder siden i forbindselse med udslet i pelsen, men den pipette gør sig vel ikke gældende til sommer. Vi skal under alle omstændigheder runde dyrlægen inden afrejse.

Jeg vidste ikke hun ogs skal være rabiesvaccineret, et EU-pas har hun.
    Tak for oplysningerne alle sammen:-)

• #7   19. feb 2013 Nej pipetten virker kun 4 uger, så derfor skal den gives kort tid før I skal afsted, så den dækker al den tid I er væk, skal I være væk længere tid så må I tage en mere med så i kan give igen på turen...

• #8   19. feb 2013 Vi skal højest være afsted i 3 uger.
    Men dejligt at blive så velinformeret smiley

• #9   19. feb 2013 Enten er de dyrlæger jeg har talt med om Fransk hjerte lungeorm dumme/fulde a løgn eller også er din info forkert Hanne.
    Jeg har talt med flere dyrlæger om problemet. Alle som en har sagt "Nej Fransk hjerte lungeorm kan ikke forbygges, Det kan den Amerikanske godt men altså ikke den Franske som vi har i landet"

• #10   19. feb 2013 Calles moar: Skal hunden så have en pipette, når/hvis uheldet er ude, eller hvordan behandler med for den franske lungeorm?

• #11   19. feb 2013 Man behandler med orme medicin (piller) Efter smitten er indtruffet.

• #12   19. feb 2013 jeg synes du skal give pipetten med Advocate, siden dyrlæger åbenbart er uenige, jeg fik den udskrevet, anbefalet af en dyrlæge på større anerkendt dyrehospital i aarhus, og de mener den kan forebygge, det står også under beskrivelsen af produkter på fabrikantens produktinfo, men det er den side min computer ikke kan åbne...

der står lidt på denne side, den er på engelsk:

(link fjernet)

• #13   19. feb 2013 Fandt min gamle tråd fra sommeren 2011... skimmede den lige, som jeg ser er konklusionen vist at den ikke beskyttes mod smitte, men den beskyttes mod at en evt smitte udvikler sig, hvilket dengang og stadig er godt nok for mig...

ved ikke om I kan få noget ud af at læse den :

http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/468985-hjertelunge_orm

• #15   19. feb 2013 Hvis vacc. etc. er i orden, så skal du bare sørge for at vænne din hund til at have mundkurv på, hvis det er en større hund. Enkelte steder kan de godt kræve dette, hvis i vil lukkes ind.
    Det stødte en af min bekendte på under ophold i Italien, men ingen problemer som sådan, de var velkomne nok. Hun vænnede sig bare til at have mundkurven med i tasken, når de var afsted, hendes hund var heldigvis vant til det i forvejen.
    Og apropos navneskilt med internationalt nummer, så gik han med en sele med hendes mobilnr. broderet på inkl. 045 og det danske flag foran, det var faktisk populært.

• #16   25. feb 2013 Tak for jeres svar endnu en gang. Vi har en villa i Vance, så det er ikke meningen, at hun skal så meget med rundt. Vi er 6 mennesker og der vil næsten altid være nogen hjemme, så derfor skal hun ikke med ud og være kulturel. Det kan også blive for varmt for hende og derfor tror jeg hellere hun vil ligge i et køligt hus.
    Naturligvis kommer hun med til nogle steder, især når det tilsyneladende er så nemt at have hunden med rundt.
    Dejligt at det lyder så nemt.
    Den endelige beslutning er endnu ikke truffet, men sidste kommentarer var da bestemt et kryds på ja-listen smiley

• #18   27. feb 2013 Dejlig info smiley
    Nej jeg har ikke været der før, min kæreste har, men det har været uden hund.
    Det lyder sørme som om Chili bør komme med til Frankrig smiley

• #20   7. mar 2013 En SLIKFABRIK?! Nu skriver du noget MEGET spændende smiley Dét skal vi besøge smiley Nej ved godt der er ret dødt lige dér i byen, men planen er også at tage til Nice, Monako og Saint Tropez og så ellers tage ud til nogle strande, eller ligger hjemme ved poolen. smiley Chili kommer desværre ikke med smiley

• #22   7. mar 2013 @ basse ... kan man ikke få en adresse, eller et by navn vi er tit i området på ferie, og det kunne jeg da godt tænke mig

Kommentér på:
Hund med på ferie

Annonce