{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Mine forældre har fået hund .... {{forumTopicSubject}}

Så har mine forældre fået en lile Dansk Svensk Gårdhund på 9 månder en lille tæve.

Nu er jeg meget meget spændt på hvordan mine 2 store basser vil tage imod hende når hun er så gammel som hun er, men der er ikke andet for end at gå en masse ture så de lærer hinanden at kende.

MEN hvis nogle har gode erfaringer med sammenføring af hunde med den alder den nye har så til jeg gerne hører dem.

Min lille tæve kan være rat strid & er ALFA tæve i den flok på 4 hund går i nu.

PÅ FORHÅND TAK

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine forældre har fået hund ....
  • #1   13. feb 2013 Uanset hvordan i vælger at gøre det, på den ene eller anden måde, så sørg for at det er på neutral grund.

• #2   13. feb 2013 Hvis i har et indhegnet sted i nærheden, så de kan mødes uden liner. Og så tror jeg det vil være en god ide , at møde dine 4 hunde - en ad gangen. Mest så de ikke rotter sig sammen, mod den nye.

• #3   13. feb 2013 De kommer ikke til at møde den når de ALLE 3 er sammen.

Jeg er mere bekymret for om den lille ikke trækker sig, hvilket jeg håber at den vil gøre.

Mine kommer ikke til at være løs når de møder de føreste gange da de ikke har nogen form for at være forsigtige, Derfor jeg syntes det er lidt svært da mine forældre er bange for at mine muskelhunde skal gøre den lile nye noget. Lægger også et pres på mig, når jeg ved min Lola kan være strid.

• #4   13. feb 2013 Tænkte lidt i de baner at Lola skulle møde den først for hvis hun siger god for den så gør de andre også da det er hende som bestemmer i flokken.

MEN har lidt svært ved at skulle stole 100 % på Lola

• #5   13. feb 2013 Hmmm ... Der vil nok ikke blive noget med gidbidder når de står ved siden af hinanden for respektere mine slet ikke mad & andre hunde en NO GO !

• #6   13. feb 2013 Rotterne har formuleret så godt.
    Men hvis dine hunde er NO GO , med mange ting - skulle du måske træne dem lidt mere først. Så længe du slet ikke stoler på din egen hund, skal du under ingen omstændigheder lukke den sammen med andre.

• #7   13. feb 2013 I kan da gå ture sammen, der er din jo i line og har mundkurv på regner jeg med, og så skal dine forældres hund også være i line..

Når i så har gået tur sammen jævnligt, og din hund begynder at slappe af omkring den nye kan de jo så hilse, men kan din hund kun med eftergivende hunde synes jeg det er et kæmpe sats at tro de skal kunne være uden line og i rum sammen.
    - En markering fra din hund kan være fatalt for en ung DSG... Og DSGér har ikke for vane at være så særlig eftergivende er min erfaring..

• #8   14. feb 2013 herhjemme har vi altså også en dsg på 10 kg og en blanding på 27 kg gæt hvem der vinder! ....... nemlig dsg, han er så lyn hurtigt og har så hurtige kæmpe sammentrækninger at den anden slet ikke ser det kommer. hvis de to byttede størrelse ja så ville jeg næsten syntes at den skulle bære mundkurv istedet for den anden! Dermed ikke sagt at en dsg er ond, men den har fandme vilje styre så det siger spar to!

• #9   14. feb 2013 Hvis du holder din tæve i snor og med mundkurv på på jeres ture så burde der ikke kunne ske noget. Men som du beskriver dine hunde ville jeg også være lidt bekymret for den lille

• #10   14. feb 2013 Mine hunde er ikke agrassive men den lille har en meget meget kort lunte over for fremmede hunde.

Mine hunde bliver trænet flere gange om ugen & går til hundetræning 1 gang hver uge i en klub hvor de kan gå fri ved fod m.m. uden ligne blandt andre hunde. & fordi de er på trænings banen.

Min den lille kan & vil ikke akseptere en "NY" hund der fx. hopper op i nakken af hende også ved jeg at mine hunde ikke deler mad med andre hvilket jeg heller ikke forlanger at de skal kunne.

Jeg er kun bekymret for min Lola måde at reagere på hvis den anden hopper & skringer mod/på hende også selv om den merer det i leg/glæde.

SÅ IGEN JEG HAR IKKE AGRASSIVE/UTRÆNEDE HUNDE,

Men hunde der kan gå lydighed på et C/B niveu.

• #11   14. feb 2013 Vil sige det sådan at jeg tit får uventet besøg af en lille Chihuahua gennem min hækken & hvis begge mine hunde er ude når den kommer så sker der ikke noget heller ikke selv om jeg ikke har set dette.

Men der er jeg der heller ikke vil at blive nervøs eller noget også er den en hanhund det ved jeg ikke om har noget at sige ??

• #12   14. feb 2013 Sidste skud på stammen i min egen flok er lille Karma her, & der skal der lige siges at det var Lola der førest vile lege & putte med hende.

Hvor min Akir ænt knurrede & bad hende om at gå væk, Akir var længe om at finde ud af at Lille karma gerne bar ville lege, hvor Akir ikke gad ALLE de små baby tænder.

Dette er Lola self hende den blå, Kun få dag efter Karma var kommet hjem.

Vil lige sige at man/JEG godt kan gå & bliver nervøs uden grund når mine forældre er med til at spske en trykket stemning op.

profilbillede
  • #13   14. feb 2013 Det er dig selv der kommer med bekymringer omkring din hunds måde at tage i mod nye på, ingen har sagt noget om at den ikke kan være både flink og legesyg - men du nævnte selv det med at være dominant og den anden hund så skulle trække sig.

Jeg har IKKE erfaring for at en DSG trækker sig, men måske gør dine forældres det - der er jo ikke andet for end at prøve og se hvordan det går, og så tage de eventuelle hurdler når de kommer.

Men minimun line på begge hunde, og er det neutral grund (offentligt) har din jo alligevel mundkurv på, og vil have sværere ved at gøre egentlig skade hvis i skulle gå for hurtigt frem med hilse-halløj..

Vi kender ikke DIN hund, men nok alle til egetkønsaggressive og selvsikre tæver, på det grundlag baserer i hvert fald jeg mine råd smiley

• #14   14. feb 2013 Kun du kender dine hunde, jeg har selv en dsg. og ja det er en sej men dejlig lille hund. Med de gode råd du har fået , og med mundkurv kan det ikke gå helt galt.

Kommentér på:
Mine forældre har fået hund ....

Annonce