{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Ikke renlig hos mine forældre {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vores dejlige Corgi hvalp Nyx er ca. 80 % renlig hjemme hos os selv. Vi går ned med hende, når vi mener det er tid og der tisser hun og det er jo fint. Om natten piver hun også og vi lukker hende ud. Der er dog været nogle spontane tisseuheld indenfor, men det mistænker vi for, at have været i forbindelse med blærebetændelse.

Mit spørgsmål er nu:
Når vi er hjemme hos mine forældre (de har en 10 år gammel Toller), er hun ude i haven hele dagen og hun laver også afføring der, men når hun skal tisse går hun ind i huset og gerne ind i et værelse og tisser, for så at gå ud igen??!

Hvorfor gør hun det? Det er meget irriterende og til dels lidt pinligt altid at skulle tørre tissetåre op, når man er ude, mens hun er dygtig herhjemme smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke renlig hos mine forældre
  • #1   29. maj 2012 Du må havde hende i øjenkrogen, ser du hun er på vej ind, så snoren op af lommen og ud og gå en tur, måske det hjælper?
    Det kunne godt lyde som om hun ikke er tryg ved at tisse udenfor? så også du har en anden tråd kørende......

Vi lærte Blis at gi et gø fra sig når hun gerne vil ud, det har Tobi også lært selvom vi først havde ham fra han var 8 mdr. Er de i haven siger de også til når de vil ind, meget bedre end at de skraber på døren ;o)

• #2   29. maj 2012 Vores Ipsen gjorde det samme, ved min mor, ved min bror og ved min mands bror.... selv da hun var 100 % renlig herhjemme gik der en lille tid efter hvor hun skulle markere sig når hun var med i byen,.... det er gået over, men tror det er markering....

• #3   30. maj 2012 Har også læst et sted, at hvis dørene er åbne ud til haven, kan hvalpe godt have lidt svært ved at vide, hvonår de er inde og hvornår de er ude.

Det kunne godt lyde som om, at hun ikke er selvsikker nok til at tisse i haven selv. Kan måske skyldes min forældre han Toller går rundt derude. Når jeg selv løfter hende derud og siger "ud og tis", så tisser hun uden problemer. Det er nok et selvtillidsproblem.

• #4   30. maj 2012 Aino K: Hvordan lærte I hende at gø? Når hun vil ind så piver hun og det gør hun også om natten, men ikke i løbet af dagen smiley

• #5   30. maj 2012 Tenna, når hun løb til døren for at hun ville ud, så gik jeg hen og spurgte et par gange "Skal du ud og tis" lod hende se min hånd bevæge sig til dørhåndtaget, det fik hende til at "svare" igen med et gø, derefter sagde jeg "Det var godt, så går vi ud og tisser" og igen ros udenfor når hun var færdig ;o)

• #6   30. maj 2012 Hov... hvis jeg ikke er med ude nu, så svare jeg dem altid når de så giver et gø fra sig og vil ind, "Kommer nu" også venter de lige så tålmodigt på man åbner op igen ;o) Jeg har lagt mærke til at hvis det er gemalen der lukker dem ind og han intet siger, så nøjes de ikke med det ene gø, har fortalt ham han bør sige sådanne da de så ved at døren går op lige om et par sek ;o)

• #7   31. maj 2012 Det var sørme smart smiley Det skal jeg da helt klart lære hende den lille. Altså hver gang hun piver sætter jeg hende udenfor og idét jeg sætter hende ned siger jeg "Ud og tis", men det for mig også til at rende en del gange for nogle gange er det bare opmærksomhedspiv smiley

• #8   31. maj 2012 Det var da heller ikke hver gang Blis skulle tisse når hun gik til døren hehehe men de lære jo at giver de et bjæf fra sig, så kommer man og åbner døren ud til haven eller går en tur med dem :o) med mindre der er trapper så lad hende gå selv :o)

• #9   1. jun 2012 Ja når Nyx piver spørger jeg "Skal du ud og tis?" og tager hendes snor i hånden og hvis hun bliver ved, jamen så går vi en tur udenfor og det har virket hele dagen. Ikke et eneste uheld indenfor smiley

Kommentér på:
Ikke renlig hos mine forældre

Annonce